Manuel Kalt, Manager vânzări, MATIC S.A. și Bogdan Vasilescu, Manager General, Grup Transilvae
Resursele companiei sunt dedicate în mare parte dezvoltării de noi proiecte având la bază cele mai avansate tehnologii, oferindu-le astfel soluții clienților care doresc îmbunătățirea productivității și a calității proceselor de finisare.
Ediția din acest an a FESPA a oferit companiei prilejul de a prezenta cele mai noi versiuni ale unor echipamente deja consacrate ce fac parte și din oferta Grup Transilvae, pe al cărui manager – Bogdan Vasilescu – l-am întâlnit de altfel la standul MATIC.
Reporter AFP: Care este istoricul companiei MATIC?
Manuel Kalt: Compania a fost înființată în 1969 în Barcelona, Spania și produce, distribuie și comercializează mașini pentru sectorul de fabricare a textilelor. De asemenea, oferim consultanță clienților și posibilitatea de a personaliza mașinile în funcție de nevoile specifice ale acestora.
Pe lângă fabricarea și dezvoltarea mașinilor proprii, suntem distribuitori oficiali în Spania ai unor branduri recunoscute, precum Carmo, Conti-Complett, Covemat, Dürkopp Adler, Eastman, Forsstrom, Meyer, Mitsubishi, Sinclair, Strobel și Union Special.
AFP: Mai concret, ce tipuri de mașini le puneți la dispoziție celor interesați?
M.K.: Mașini pentru tăierea, sudarea, coaserea și manipularea textilelor. Avem în portofoliu o gamă diversificată de soluții pentru producția de țesături impregnate cu PVC precum bannerele, soluții pentru producția de țesături din fibre acrilice așa cum sunt copertinele și nu în ultimul rând, soluții pentru producția de textile tehnice cum ar fi jaluzelele și draperiile.
AFP: Ce vă deosebește de alți producători din același sector?
M.K.: Determinarea de a le oferi clienților noștri utilaje care au la bază cele mai avansate tehnologii, fiind în același timp ușor de utilizat de către operatori. În fiecare an prezentăm pe piață fie modele noi de mașini, fie îmbunătățiri semnificative pentru cele deja existente, încercând întotdeauna să micșorăm timpul de producție și să mărim calitatea finisajelor. Proiectele clienților noștri sunt și proiectele noastre. Considerăm că un ” proiect” este finalizat atunci când clientul nostru este pe deplin mulțumit și facem întotdeauna tot ce este posibil pentru ca acesta să poată obține performanțe maxime.
Toate mașinile MATIC sunt fabricate în conformitate cu reglementările CEE în vigoare, iar componentele sunt originale și provin de la mărci de top precum Mitsubishi, Dürkopp Adler sau Rinco. În plus, înainte de a părăsi fabrica toate mașinile trec testările de calitate necesare bunei funcționări.
AFP: Care este filozofia companiei?
M.K.: ” Suntem artizanii inovației”. Aceasta este filozofia noastră.
AFP: Ce noutăți se pot regăsi în cadrul standului MATIC?
M.K.: Noutatea în acest an la FESPA este reprezentată de sistemul complet automatizat de tăiere cu laser Helios Plus, care a fost conceput special pentru a economisi timp și pentru a reduce costurile furnizorilor de servicii de tipărire care imprimă materiale textile în volume și formate mari. Permite o procesare optimă a țesăturilor tipărite datorită sistemelor de scanare special dezvoltate, care scanează întreaga suprafață de lucru de 3300 x 3300 mm sau 5000 x 3300 mm în decurs de 3 secunde înainte de începerea procesului de tăiere, realizat cu o viteză de până la 1,5 m/sec. Banda transportoare de mare viteză avansează materialul și îl menține neted, limitând astfel implicarea operatorului.
O altă mașină pe care o prezentăm este Ares, una dintre cele mai versatile mașini semi-automatizate de pe piață care sudează toate tipurile de textile prin tehnologia cu impulsuri electrice. Poate suda între 3 și 5 m de material dintr-o singură trecere.
Cea de-a treia mașină expusă este Cronos Ultimate, soluția cea mai flexibilă pentru producția de steaguri, bannere, corturi și draperii, care le permite utilizatorilor să realizeze cusături plate de înaltă calitate, reducând simultan timpul de producție.
AFP: Domnule Vasilescu, ce ne puteți spune despre colaborarea dintre Grup Transilvae și MATIC?
Bogdan Vasilescu: Am demarat această colaborare acum 2 ani, însă nu putem spune că parteneriatul a început cu adevărat până când nu comercializăm prima unitate pe piața din România. MATIC are un portofoliu atât de variat, încât se poate adresa unor piețe diferite, iar cei care primesc comenzi în mod constant nu vor putea să le finalizeze și să le livreze rapid fără să dețină un echipament produs de MATIC.
AFP: Vă mulțumim.