Galbenul – istoria unei culori paradoxale

Galbenul este una dintre cele mai vechi culori din istoria artei, făcându-și apariția în unele dintre cele mai vechi picturi ce datează încă din Egiptul Antic. Culoarea galbenă poate fi întâlnită chiar și în preistorie fiind folosită la realizarea picturilor rupestre. Cuvântul „galben” provine din echivalentul său în latină „galbinus”, care desemnează una dintre culorile cel mai des asociate cu divinitatea și religia.

Citeste »

Roșul – istoria unei culori arhetipale

Istoric vorbind roșul a fost și continuă să fie un adevărat deschizător de drumuri – este prima culoare percepută de ochiul uman după negru și alb, dar și prima percepută de nou născuți după naștere. Roșul este și culoarea folosită în picturile rupestre ce datează din Preistorie. Iată care a fost parcursul acestei culori care a fascinat umanitatea încă de acum 40 000 de ani.

Citeste »

Abordarea Gestalt – psihologia percepției și rolul său în design

Principiile Gestalt formează un cadru psihologic pentru modul de funcționare al minții umane, pentru felul în care aceasta percepe și organizează informația vizuală. Teoria din spatele lor a fost creată în anii 1910 – 1920 de către psihologii germani Max Wertheimer, Wolfgang Köhler și Kurt Koffka. Descoperirile acestora au fost acceptate, adoptate și aplicate într-o mare varietate de domenii, de la terapie la cibernetică și design.

Citeste »

Opțiuni de design pentru implementarea tehnologiei NFC

„Marile designuri se nasc din simplitate și claritate”, afirma celebrul designer Lindon Leader, cunoscut pentru colaborările sale cu giganți precum FedEx sau Disney. Pentru a pătrunde însă în planul unde tehnologia NFC întâlnește designul trebuie să includem și imaginația care, potrivit lui Albert Einstein, este mai importantă decât cunoașterea – în timp ce aceasta din urmă este limitată, imaginația „stimulează progresul, dând naștere evoluției”.

Citeste »
Noapte înstelată (1889) - Vincent Van Gogh

Albastrul – o culoare dincolo de dimensiuni

Potrivit oamenilor de știință și istoricilor de artă, primii oameni puteau percepe doar nonculorile alb și negru precum și nuanțe de roșu, iar mai târziu de galben și verde. Aceștia nu aveau deci conceptul culorii albastre și nici cuvintele pentru a o descrie sau denumi – în „Odiseea” lui Homer, oceanul este descris drept o „mare roșie ca vinul”.

Citeste »

imagiCharm – dispozitivul smart dezvoltat de 2 românce pentru adolescentele pasionate de comunicare vizuală și programare

Beatrice Ionașcu și Paula Dozsa, alături de Dora Palfi din Ungaria, au dezvoltat un dispozitiv inteligent de tip breloc care este însă mult mai mult decât un simplu accesoriu: acesta le ajută pe adolescente să învețe programare. În februarie 2021 startup-ul imagiLabs a obținut o nouă rundă de finanțare de 250 000 euro pentru a-și dezvolta afacerea ce a debutat deja pe piață cu produsul imagiCharm.

Citeste »

Simbolurile grafice pe care le utilizăm zilnic și a căror origine este mai puțin cunoscută

Trăim într-o lume a simbolurilor pe care trebuie să le folosim pentru a comunica informații și emoții. În domeniul designului, simbolurile sunt combinații de elemente grafice utilizate pentru a reprezenta identitatea brandurilor, pentru a le comunica povestea sau pentru a influența percepțiile consumatorilor. Simbolurile sunt atât de bine înrădăcinate în realitatea de zi cu zi încât uităm să ne întrebăm care sunt originile lor.

Citeste »
Design psihedelic abstract, realizat de Brian Harshaw - Bri-Fi Hacksaw Art

Tendințe în designul grafic pentru anul 2021

Trendurile anuale din domeniul designului grafic oferă oportunitatea reinventării, iar în anul 2021 acestea pot fi o adevărată gură de aer proaspăt după un 2020 plin de provocări. În timp ce trendurile din trecut au fost marcate de promisiunile începutului unui nou deceniu, împrumutând note SF futuriste, anul acesta elementele de design vor pune oamenii pe primul plan. De la simbolism clasic la elemente naturale, trendurile noului an promit o imagistică bine ancorată în prezent.

Citeste »

Calendarul Fedrigoni 365 oferă inspirație pentru fiecare zi a anului 2021

Fedrigoni, unul dintre cei mai importanți producători de hârtie cu sediul în Verona, Italia, a colaborat cu Ricoh și Meccanotecnica pentru a produce deja celebrul calendar Fedrigoni 365 – o publicație anuală a sucursalei din Marea Britanie a producătorului, care conține 365 dintre cele aproximativ 1 000 de lucrări de design create de diverși artiști din UK special pentru acest proiect

Citeste »

Fonturi vechi, fonturi moderne

Pentru a înțelege ce sunt fonturile, trebuie mai întâi să înțelegem ce este redactarea. Așadar, redactarea reprezintă arta și tehnica de aranjare a caracterelor pentru a formula un text. Confundate adesea cu fonturile, caracterele sunt un ansamblu de litere, cifre, accente și semne de tipar din aceeași familie și de același corp.

Citeste »

Calibrarea de culoare G7

Optimizarea avansată a culorilor spot și de proces elimină studiul consumator de timp și corecția de erori sau link-uri complicate de profile și oferă un output optim de fiecare dată. Estimarea colorimetrică a preciziei culorii spot pentru specificații precum combinațiile de imprimantă / media activează o adresă de date cu selecție imprimantă / media pentru cea mai bună potrivire și comunicarea clară a culorilor în mod numeric. Acestea sunt caracteristicile aplicației G7 de la EFI

Citeste »

Utilizarea strategică a culorilor în designul de ambalaje

Ambalajele au dobândit o importanță majoră în anii ‘50, atunci când magazinele cu autoservire au început să câștige popularitate. Ambalajul nu mai servea ca simplu mijloc de transportare a produsului, ci îl și promova. De atunci cursa brandurilor pentru a ieși în evidență s-a accelerat, în special datorită apariției unui număr tot mai mare de companii noi

Citeste »
Design - L1graphics

Designul copertei de carte

Cititorii pot face într-o secundă diferența între o copertă de carte reușită și una mai puțin inspirată. Dacă imaginile nu sunt elocvente, culorile utilizate nu sunt în ton cu subiectul cărții, iar fontul ales pentru texte este pur și simplu banal, cititorul își va îndrepta atenția către o altă carte ce pare mai demnă de orele pe care acesta și le va petrece citind-o

Citeste »
Design realizat de VEER

Crearea unei cărți de vizită în 5 pași

Cartea de vizită reprezintă un instrument cu mai multe funcții, fiecare dintre acestea ajutând la îndeplinirea obiectivelor reprezentantului unei companii, fie că este vorba despre promovarea acelei mărci comerciale sau pur și simplu de împărtășirea datelor de contact. Atunci când sunt realizate corect, aceste ″panouri publicitare″ de buzunar pot atrage clienți noi

Citeste »

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide