Cum se maximizează potențialul de retail al etichetelor

Etichetele sunt adesea primul element vizibil consumatorilor atât pe rafturile magazinelor fizice, cât și online, drept urmare ele oferă produsului prima ocazie de a impresiona, având potențialul de a deveni un motor esențial al succesului comercial. Iată care sunt tehnicile și metodele folosite de designerii de etichete pentru a spori valoarea unui produs, creând totodată o ofertă mai atrăgătoare pentru consumatori.

Citeste »

Auriu – culoarea spiritualității

Istoricii și arheologii estimează că oamenii au descoperit aurul pentru prima dată între secolele al VI-lea și al IV-lea î.Hr., metalul prețios fiind considerat încă de la început drept rar și special, deși prea maleabil pentru a fi transformat în unelte. Pepitele strălucitoare erau găsite în râuri și păreau să radieze lumina asemenea soarelui, poate de aceea poporul incaș le considera a fi „lacrimile soarelui”. Culoarea aurie a avut un destin comun cu cel al metalului prețios de la care și-a primit numele, o putem identifica pe obiecte aparținând unor culturi diverse, care împărtășeau însă același apetit pentru aur.

Citeste »

Gri – culoarea neutralității și a puterii

Griul este o culoare intermediară între negru și alb, neutră și acromatică, asociată de cele mai multe ori în Europa și America de Nord cu neutralitatea, conformismul și modestia. Etimologia termenului românesc „gri” vine pe linie franceză („gris”), fiind însă înrudit cu echivalentul său olandez „graw” și cu termenul german „grau”.

Citeste »

Ilustrația, designul grafic și ilustrația grafică – ce sunt și când le utilizăm

Pe măsură ce arta și designul devin tot mai accesibile, aceste domenii creative diferite își pierd liniile de demarcație și ajung să fie confundate – același lucru se întâmplă și în cazul designului grafic, ilustrației grafice și ilustrației, trei forme artistice care pot fi ușor de confundat. Nu sunt puțini artiștii contemporani care își câștigă existența reușind să creeze lucrări atât în domeniul creativ al ilustrației, cât și în cel al designului grafic. Iată însă cum le putem diferenția.

Citeste »
Gardieni lichizi - Anton Kurbatov

Cyan – culoarea tehnologiei moderne de imprimare

Cyan este culoarea situată în spectrul vizibil între lungimile de undă corespunzătoare verdelui și albastrului, mai precis între 490 și 520 nanometri, alcătuind gama de culori din care fac parte și nuanțe precum acvamarinul sau turcoazul. În modelul de culoare CMYK, cyan este una dintre culorile primare, alături de magenta și galben, pe când în modelul de culoare RGB, cyan este o culoare secundară obținută prin combinarea luminii de culoare verde cu lumina de culoare albastră, în cantități egale.

Citeste »
Contraste de culori hipersaturate - Poppi

Trendurile de culoare ale anului 2022 în designul internațional

Pe măsură ce vom continua să „navigăm” într-o lume care învață să facă față pandemiei globale, designerii propun un nou set de tendințe cromatice ca răspuns la starea de epuizare colectivă a populației și la nevoia acesteia de simplitate. Anul 2022 va fi definit de culori „detensionate”, mai blânde în comparație cu nuanțele puternice care au dominat în anii precedenți. Aceste noi trenduri de culoare sunt departe de a fi plictisitoare, fiind de fapt abordări moderne și creative ale nevoii de revitalizare și recontextualizare.

Citeste »
Balerine în roz (1884) - Edgar Degas

Roz – istoria culorii opulenței și a feminității

În ciuda opiniei generale, spectrul vizibil nu include toate culorile pe care creierul și ochii le pot percepe. Nuanțele precum rozul sau magenta sunt absente, nu li se poate atribui o lungime de undă exactă deoarece sunt obținute prin suprapunerea unor lungimi de undă diferite. Culoarea roz este un amestec de lumină roșie și lumină violet, culori situate la polurile opuse ale spectrului vizibil. Cuvântul „roz” provine de la omonimul său latin, „roseum”, desemnând o culoare care poate fi întâlnită rareori în natură, deși a fost descrisă în literatură încă din antichitate.

Citeste »

Very Peri 17-3938 a fost declarată culoarea anului 2022

Institutul Pantone Color, autoritatea globală în domeniul standardelor profesionale de culoare, a desemnat Very Peri 17-3938 drept culoarea anului 2022. Este pentru prima dată în istoria programului Pantone Color of the Year când nuanța desemnată culoarea anului a fost creată special în acest scop – astfel, noua culoare este un îndemn la curaj, inventivitate și creativitate.

Citeste »
Colind de Crăciun (epoca victoriană) - Thomas Kinkade (1958-2012)

Albul – istoria (non)culorii purității

Lumina zilei – denumită și lumină albă – este o combinaţie a tuturor culorilor din spectrul vizibil. Razele de lumină reprezintă unde electromagnetice de diferite frecvenţe, iar atunci când sunt separate unele de altele, componentele de frecvenţe diferite ale luminii vizibile dau naştere culorilor. Isaac Newton a demonstrat în 1666 că lumina albă este compusă din mai multe culori după ce a trecut-o printr-o prismă pentru a o descompune în părțile sale componente

Citeste »

Sigla sub formă de monogramă – eleganța atemporală a identității de brand

Monogramele ocupă un loc important în cultura vizuală contemporană datorită marilor branduri de modă care au apelat la această tehnică – Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Chanel și Gucci. Deși combinarea literelor poate părea un proces simplu, dacă doriți ca designul monogramei finale să aibă un aspect profesionist și să se potrivească identității brandului pe care îl reprezentați, înțelegerea procesului de design al siglelor de acest tip vă va ajuta cu siguranță să obțineți cea mai elegantă variantă.

Citeste »

Maro – istoria culorii pământului

În modelul de culoare CMYK maroul este obținut prin combinarea roșului cu negru și galben sau a roșului cu galben și albastru, pe când în modelul de culoare RGB este obținut prin combinația dintre roșu și verde. Deși culoarea maro este una dintre cele mai des întâlnite în natură – e culoarea lemnului sau a solului bogat în nutrienți – majoritatea covârșitoare a sondajelor de opinie din Europa și SUA arată că este totodată și culoarea cea mai nepopulară în ochii publicului, fiind deseori asociată cu simplitatea, cu elementele rustice și chiar cu sărăcia.

Citeste »

Portocaliul – culoarea ciclicității naturii

Portocaliul este o culoare caldă, a cărei lungime de undă se situează între 585 și 620 nanometri. În pictură portocaliul este considerat o culoare secundară și poate fi obținut prin amestecarea galbenului cu roșul. Însă în urmă cu doar șase secole această culoare nu avea denumirea de astăzi.

Citeste »
Turnirul de la castel - carte creată în anii '60 de Vojtech Kubasta

Mecanica hârtiei sau apariția cărților pop-up

Cărțile conțin o putere uriașă dată de informațiile care ne captivează mințile sau ne poartă în spații diferite de cele în care trăim de fapt. Cărțile cu ilustrații pentru copii sunt și mai speciale, de aceea probabil că atât copiii cât și adulții au cel puțin o amintire cu o carte „mecanică” de tip pop-up, o idee care a reinventat un obiect imprimat ce părea imposibil de îmbunătățit.

Citeste »

Violet – istoria unei culori a individualității și neconvenționalului

Istoria culorii violet începe în mod oficial în anul 1672 atunci când matematicianul și fizicianul Isaac Newton o etichetează, alături de alte 6 culori – roșu, oranj, galben, verde, albastru, indigo – definind astfel spectrul luminii vizibile. Ca lungime de undă, lumina violetă se situează în intervalul 380-450 nanometri, iar în modelul de culori RGB folosit de ecranele computerelor și televizoarelor, violetul este obținut prin amestecarea roșului cu albastrul. Culoarea violet este deseori confundată cu purpuriul dat fiind că diferențele dintre ele sunt foarte mici – în cercul cromatic folosit în mod tradițional de pictori, violetul este mai aproape de albastru, pe când purpuriul este mai aproape de roșu.

Citeste »

Designul ambalajului de produs

Ambalajele ne ajută să ne organizăm, fie că este vorba despre sticlele cu apă sau recipientele în care păstrăm alimente ori produse de înfrumusețare. Proiectarea ambalajelor înseamnă crearea exteriorului produselor și include alegerea materialelor, grafica, fonturile sau culorile aplicate pe hârtia de ambalat, pe cutii, doze, sticle sau alte tipuri de recipiente. Însă un bun design de ambalaj trebuie să fie mai mult decât atât – trebuie să-i spună consumatorului final o poveste convingătoare. Iată cum putem face ca ambalajele produselor noastre să spună poveștile alese de noi.

Citeste »

Evoluția logo-urilor unora dintre cele mai cunoscute branduri

Brandurile trebuie să evolueze pentru a-și păstra relevanța, lucru adevărat și pentru logo-urile folosite de-a lungul timpului. Designurile din 1950 nu mai au același impact și astăzi, de aceea brandurile care vor să fie percepute mereu drept moderne și ca având produse „de ultimă generație” trebuie să își actualizeze constant logo-urile pentru a fi adecvate standardelor prezentului. Evoluția logo-urilor este deci povestea supraviețuirii celor care au știut să rămână la curent cu ultimele tendințe în design.

Citeste »

Verdele – istoria unei culori ambivalente

Culoarea verde a fost de-a lungul istoriei sale atât un simbol al vieții, norocului și speranței, cât și al dezordinii, lăcomiei, otravei și al răului absolut. Pigmenții verzi – instabili din punct de vedere chimic – au fost mult timp greu de produs și chiar mai greu de fixat. Așadar nu este deloc surprinzător că verdele a fost asociat cu tot ceea ce este schimbător și trecător. Mult timp absent, ignorat sau respins, verdele a devenit astăzi sinonim cu misiunea de a salva planeta.

Citeste »

Galbenul – istoria unei culori paradoxale

Galbenul este una dintre cele mai vechi culori din istoria artei, făcându-și apariția în unele dintre cele mai vechi picturi ce datează încă din Egiptul Antic. Culoarea galbenă poate fi întâlnită chiar și în preistorie fiind folosită la realizarea picturilor rupestre. Cuvântul „galben” provine din echivalentul său în latină „galbinus”, care desemnează una dintre culorile cel mai des asociate cu divinitatea și religia.

Citeste »

Roșul – istoria unei culori arhetipale

Istoric vorbind roșul a fost și continuă să fie un adevărat deschizător de drumuri – este prima culoare percepută de ochiul uman după negru și alb, dar și prima percepută de nou născuți după naștere. Roșul este și culoarea folosită în picturile rupestre ce datează din Preistorie. Iată care a fost parcursul acestei culori care a fascinat umanitatea încă de acum 40 000 de ani.

Citeste »

Abordarea Gestalt – psihologia percepției și rolul său în design

Principiile Gestalt formează un cadru psihologic pentru modul de funcționare al minții umane, pentru felul în care aceasta percepe și organizează informația vizuală. Teoria din spatele lor a fost creată în anii 1910 – 1920 de către psihologii germani Max Wertheimer, Wolfgang Köhler și Kurt Koffka. Descoperirile acestora au fost acceptate, adoptate și aplicate într-o mare varietate de domenii, de la terapie la cibernetică și design.

Citeste »

Opțiuni de design pentru implementarea tehnologiei NFC

„Marile designuri se nasc din simplitate și claritate”, afirma celebrul designer Lindon Leader, cunoscut pentru colaborările sale cu giganți precum FedEx sau Disney. Pentru a pătrunde însă în planul unde tehnologia NFC întâlnește designul trebuie să includem și imaginația care, potrivit lui Albert Einstein, este mai importantă decât cunoașterea – în timp ce aceasta din urmă este limitată, imaginația „stimulează progresul, dând naștere evoluției”.

Citeste »

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide