Este dificil de estimat când vor mai vedea lumina tiparului acele produse printate în volum mare, deoarece este nevoie de timp ca economia să își revină. Însă acest timp s-ar putea dovedi a fi prea lung pentru unele tipografii. În Marea Britanie, de exemplu, mediul de business estimează că 1 000 de afaceri din industria de print ar putea fi închise înainte de sfârșitul anului. Unele ziare și reviste deja au dispărut de mult. Vestea bună este că pot apărea noi oportunități, ca rezultat al eforturilor de a identifica produsele care pot ține în acest moment afacerile pe linia de plutire.
În prezent, furnizorii de servicii de imprimare nu se mai pot baza pe colaborarea cu clienții cheie din trecut. Factorii de decizie se văd astfel nevoiți să își reinventeze afacerile. Producția de măști chirurgicale pentru medici este una dintre soluțiile la care pot apela printerii. Desigur, există și alte opțiuni pentru a utiliza abilitățile deprinse prin activitatea de imprimare, care în mod inevitabil implică și adaptarea echipamentelor existente la noile scenarii de lucru. Printerii trebuie să creeze produse noi, care nu existau înainte în portofoliul lor și să colaboreze cu fotografi care își pot vinde lucrările prin intermediul site-urilor web, dar și cu designeri care își promovează produsele online. Cuvintele cheie sunt acum ″inspirația″ și o ″minte deschisă″.
Săptămânile și lunile următoare le vor oferi directorilor de tipografii ocazia să exploreze noi domenii de dezvoltare. Acest lucru s-a întâmplat și în trecut: tipografiile care au cunoscut succesul au fost cele care au acceptat provocările și au găsit modalități de a produce aplicații noi. Desigur, adaptarea la noua situație pe care o impun măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus nu trebuie în niciun caz să însemne că produsele imprimate trebuie să dispară cu totul.