Adobe utilizează inteligența artificială pentru a detecta imaginile modificate

Cercetătorii de la Adobe, a doua cea mai mare companie din lume în domeniul software, au colaborat cu cercetătorii universității californiene UC Berkeley, reușind să dezvolte un algoritm bazat pe inteligență artificială (IA) care poate detecta fotografiile în care fețele umane au fost modificate cu ajutorul instrumentului Photoshop Face Aware Liquify.

Echipa de cercetare a început prin „instruirea” unei rețele neuronale convoluționale (CNN), aplicată cel mai frecvent la analizarea imaginilor. Instruirea s-a realizat pe baza a mii de imagini de tip portret pentru modificarea cărora a fost utilizat instrumentul Face Aware Liquify cu ajutorul unui script Photoshop. Cercetătorii au realizat apoi o serie de experimente care au dovedit că IA a fost capabilă să identifice în mod corect un procent de 99.4% dintre imaginile modificate, spre deosebire de oameni care au reușit să le detecteze într-un procent de doar 53.5%. IA este capabilă să identifice și ce parte a chipului din imaginea de tip portret a fost modificată, iar în unele cazuri poate chiar să anuleze manipularea realizată asupra fotografiei, reconstituind originalul needitat. Acest instrument se poate dovedi a fi extrem de valoros într-o lume afectată tot mai mult de clipurile sau imaginile falsificate.

Instrumentul Face Aware Liquify al programului de editare fotografică Photoshop este cel mai des utilizat pentru a ajusta forma fețelor și pentru a modifica expresiile faciale. Efectele pe care le poate produce pot fi foarte subtile, de aceea detectarea modificărilor este extrem de importantă. Pentru crearea software-ului, inginerii au folosit o bază de date cu imagini stocate în perechi ce înfățișau același subiect înainte și după manipularea fotografică prin editarea cu Liquify. Algoritmul rezultat astfel e foarte eficient, iar cercetătorii susțin că este primul de felul său proiectat pentru a identifica portretele editate, drept urmare descoperirea reprezintă un pas important în crearea unor instrumente care vor putea identifica și modificări mai complexe.

„Ideea unui buton magic universal de anulare a editării aplicate unei imagini este încă departe de realitate. Trăim într-o lume în care devine tot mai greu să avem încredere în informația digitală care ne este oferită și privesc cu entuziasm explorarea pe mai departe a acestei zone de cercetare”, a declarat Richard Zhang, cercetător Adobe. Rezultatele în acest domeniu ar putea provoca o revoluție în stoparea răspândirii știrilor sau a informațiilor cu conținut fals. Într-un articol de blog, Adobe face precizări importante: „Deși suntem mândri de impactul avut de Photoshop și de celelalte instrumente creative ale Adobe asupra lumii, recunoaștem totodată și implicațiile etice ale tehnologiei noastre. Conținutul fals este o problemă serioasă tot mai presantă”.

Compania nu are planuri imediate de comercializare a acestui nou produs, însă cercetarea în această direcție va continua, iar Adobe speră la rezultate și mai eficiente în privința acestui tip de algoritmi IA.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide