În lupta împotriva coronavirusului, industria grafică și cea de semnalistică au reușit în primul rând să îi păstreze pe oameni în siguranță prin transformarea informațiilor verbale privind protecția sănătății în mesaje publice scrise, accesibile și coerente. Am putut vedea cum afaceri, autorități publice și comunități întregi s-au bazat pe materialele de semnalistică încă de la început, transformându-le în instrumente prin care puteau comunica importanța măsurilor de distanțare socială și prevenție a răspândirii coronavirusului și în afara clădirilor de birouri, centrelor medicale sau comerciale, restaurantelor și clădirilor comunitare.
Industria de semnalistică a contribuit și la implementarea schimbărilor, atât în mediul privat cât și în cel public: când oamenii intră într-o clădire se uită automat la materialele afișate la intrări, pe uși, geamuri sau vitrine, acolo unde sunt semnalate măsurile de siguranță. Materialele de semnalistică au devenit acum principalele mijloace de interacțiune cu publicul și de comunicare a noilor reguli sociale. Orice afacere care lucrează cu publicul a fost practic obligată să folosească elemente de semnalistică pentru a proteja sănătatea clienților.
Când restaurantele și-au închis spațiile interioare, proprietarii au avut nevoie de afișe prin care să le comunice clienților că pot face livrări la domiciliu. Prin urmare industria de semnalistică a fost încă de la debutul pandemiei alături de toate afacerile care au trebuit să le comunice clienților diverse mesaje și, în multe cazuri, să supraviețuiască impactului economic imediat al pandemiei. Industria grafică și cea de semnalistică joacă un rol la fel de important și în cazul redeschiderii anumitor afaceri locale, care aleg să folosească afișe pentru a explica noile proceduri și politici. De asemenea, în vreme ce angajații își vor relua munca de la birouri, materialele grafice le vor reaminti să respecte normele de siguranță.
Atunci când a contat cel mai mult, furnizorii de servicii de imprimare și de materiale pentru semnalistică din întreaga lume au preluat asupra lor misiunea de a ajuta la implementarea noilor reguli sociale, la păstrarea siguranței publice și la refacerea afacerilor locale. Ultimele luni au oferit nenumărate exemple de întrajutorare, iar industria grafică alături de cea a semnalisticii au devenit mai relevante ca oricând în ceea ce privește comunicarea vizuală pe timp de pandemie.