În timp ce scriu acest articol utilizarea inteligenței artificiale (IA) se extinde în toate domeniile iar oamenii de pretutindeni interacționează deja conștient sau inconștient cu acest tip de tehnologie în fiecare zi a vieții lor. IA a devenit cel mai important factor determinant al viitorului fiecăruia dintre noi dar, din păcate, percepția asupra a ceea ce urmează se află în ceață atât din cauza ecranului ridicat de teama indusă prin pandemie cât și a paradigmelor, depășite de inteligența artificială, care ne-au fost predate în școli. Programa după care am fost educați, cu bune intenții de altfel, nu a avut cum să presupună că accelerarea vitezei schimbărilor ar trebui să devină principalul obiect de studiu. Accelerarea vitezei schimbărilor modifică întru totul regulile jocului, deci și ale proceselor care intervin în afaceri. Cum poate cititorul avizat prin acest articol să beneficieze de pe urma acestui fenomen? Simplu. Viteza cu care se schimbă lucrurile în prezent nu permite prea multe anticipări precise, dar cert este că direcția schimbării va înclina balanța în favoarea celor care vor investi în inteligența artificială și a celor care utilizează selectiv produse / servicii bazate pe IA.
Această abordare devine deci imperativă pentru afacerile care doresc să rămână competitive.
Sintagma cu sens larg de „inteligență artificială” se referă la orice tip de entitate/corporație care dezvoltă software implicat în activități similare celor desfășurate de către oameni, inclusiv învățarea, planificarea sau rezolvarea unor tipuri diferite de probleme. Unul dintre segmentele de bază ale IA se numește „machine learning” (învățare automată) și se bazează pe sisteme care pot învăța (și deci își pot îmbunătăți performanțele) în funcție de datele pe care le procesează. Învățarea automată există deja peste tot în jurul nostru, o întâlnim în interacțiunea cu băncile, atunci când facem achiziții online sau când folosim medii de socializare. Algoritmii de învățare automată nu doar eficientizează experiențele și munca oamenilor, ci pot fi folosiți și pentru crearea de software care oferă predicții și sugestii valoroase sau care simplifică sarcini și operații. Algoritmii de învățare automată sunt folosiți și în aplicații de tipul motoarelor de căutare, sistemelor de recunoaștere a imaginilor / sunetelor sau celor de detectare a informației de tip spam. Această tehnologie este prezentă atât în aspiratoarele automate de tip Roomba care identifică obstacolele și memorează cele mai eficiente trasee din încăperi, cât și în software-ul folosit de Twitter pentru identificarea și eliminarea de pe platformă a peste 300 000 de conturi teroriste în doar șase luni. Instagram folosește IA pentru a lupta împotriva hărțuirii / abuzului cibernetic (cyberbullying), companiile de consultanță financiară utilizează consultanți robotici pentru a oferi consiliere financiară personalizată într-un mod accesibil și rentabil – un mod nou de a garanta planificare financiară necostisitoare tuturor, indiferent de venituri. Facebook folosește IA pentru funcția sa de recunoaștere facială, pe când giganți precum Amazon sau Netflix profită de această tehnologie pentru a oferi recomandări personalizate. IA a pătruns chiar și în domeniul culinar – instrumentul Chef Watson al IBM îi ajută pe bucătarii restaurantelor la crearea de noi rețete, sugerând totodată și noi combinații de arome. Progresele înregistrate de această tehnologie au impact asupra tuturor aspectelor legate de bugetele firmelor și pot conduce la maximizarea profitului în orice tip de afacere care își pune întrebarea: „Ce încearcă să obțină organizația mea și cum poate IA să ajute la obținerea acestor obiective strategice?”.
Afaceri Poligrafice înțelege valoarea covârșitoare a acestei noi realități, astfel că începând cu anul 2021 își radicalizează direcția, aliniindu-se cu cei mai importanți jucători din domeniul inteligenței artificiale spre beneficiul partenerilor și al utilizatorilor platformei sale. Platforma Afaceri Poligrafice – destinată promovării oricărui furnizor care inscripționează sau printează în orice mod, pe orice suport și oricărui furnizor din domenii conexe – reușește creșterea progresivă a numărului de utilizatori atât prin arhitectura sa unică în domeniul comunicării vizuale cât și prin alierea cu mijloacele bazate pe IA ale Facebook, Instagram și Google. Platforma asigură furnizorilor findability prin produsul Companie Premium și de asemenea prin promovarea sub formă de advertoriale publicate în revista tipărită și online, eventual și prin campanii active pe conturile de Facebook și Instagram ale AFP.
AFP facilitează astfel transmiterea informației către un public specializat pe baza parametrilor de personalizare implementați de inteligența artificială a Facebook și Instagram. Totodată, furnizorii pot acum beneficia de statutul de Companie Premium pentru a fi afișați ca rezultat al căutării prin motorul de căutare SmartSearch al AFP.
Vizitatorii platformei pot completa informații privind produsul / serviciul dorit – rezultatul oferit fiind o hartă digitală personalizată pentru fiecare căutare, care îi va afișa pe furnizorii cei mai apropiați din punct de vedere geografic și informații detaliate despre aceștia.