virtual.drupa 2021 va rămâne în istorie drept primul eveniment drupa organizat în mediul online din dorința de a acoperi decalajul dintre evenimentul fizic anterior și viitoarea ediție a expoziției ce va avea loc în perioada 28 mai – 7 iunie 2024. Fiecare sesiune transmisă în direct a avut un public de minimum 140 de participanți, fapt care a oferit un stimul vital industriei poligrafice internaționale, alături de cele 130 de prezentări suplimentare de tip conferință ce s-au concentrat pe probleme cheie dar și pe megatrenduri cu impact major. virtual.drupa a facilitat aproximativ 600 000 de accesări venite de la vizitatori din 155 de țări, ceea ce înseamnă că platforma digitală a expoziției a pus la dispoziție informații valoroase clienților potențiali de pe toate continentele. Prezentările găzduite de secțiunile Conference Area și Exhibition Space s-au concentrat pe patru subiecte cheie: inteligența artificială, consumatorul conectat, economia platformelor și economia circulară. Sesiunea de conferințe a fost deschisă de discursurile unor specialiști din domeniul printului: expertul în digitalizare Michael Gale, designerul James Sommerville și strategul pe probleme de sustenabilitate Gabrielle Walker. Informații mai aprofundate, precum și studii de caz și idei inovatoare pentru diferitele sectoare de print au fost oferite prin cele cinci forumuri speciale drupa: touchpoint packaging, drupa cube, touchpoint textile, 3D fab + print și dna – drupa next age. În ciuda succesului pe care l-a înregistrat virtual.drupa în contextul pandemiei, directorul drupa Sabine Geldermann a observat de asemenea și entuziasmul expozanților cu privire la drupa 2024: „Mulți participanți au anunțat deja că așteaptă cu nerăbdare acest eveniment culminant al industriei și experiențele live”.
Secțiunea dedicată expozanților – Exhibition Space – a găzduit companii importante precum Leonhard Kurz, EFI, Kodak, Komori, Fujifilm, Koenig & Bauer, Mimaki, Xeikon, Heidelberg, HP, Konica Minolta, Kyocera sau Müller Martini. Toate sesiunile web live sunt disponibile la cerere într-o bibliotecă video pentru a face conținutul accesibil și vizitatorilor care nu au putut participa în direct. virtual.drupa a simplificat dialogul dintre expozanți și vizitatori prin funcția Matchmaking, care le-a permis acestora din urmă să primească sugestii de branduri pe baza căutărilor de pe platformă, dar și să planifice întâlniri și discuții (în camerele virtuale) chiar și după ultima zi a târgului virtual. Funcția Matchmaking poate fi activată din secțiunea de Networking Plaza până în octombrie 2021 pentru a oferi expozanților și vizitatorilor posibilitatea să interacționeze.
Dintre cele mai importante companii care și-au lansat/relansat produsele în cadrul expoziției virtuale amintim compania BOBST – important furnizor de echipamente și servicii pentru producția de etichete și ambalaje din carton pliabil, ondulat și materiale flexibile – care a prezentat pe larg un portofoliu complet destinat industriei producătoare de etichete. Printre echipamentele promovate s-a numărat și imprimanta digitală în rolă Mouvent LB701-UV pentru tiraje mici și medii, care poate imprima pe materiale în rolă cu lățimea de maximum 190 mm la viteze de până la 70 m/min. Electronics For Imaging, Inc. (EFI), producător internațional de tehnologie și servicii destinate sectorului de imprimare digitală, a prezentat vizitatorilor sistemul său industrial EFI™ MCORR 1300 destinat inscripționării ambalajelor din carton ondulat în volume mici – o soluție anunțată drept „holistică” deoarece inclusiv componentele hardware, sistemul de gestionare a culorilor și cel de depunere a cernelii au fost proiectate pentru scăderea costului investiției pe sectorul de producție a cutiilor personalizate. Konica Minolta Business, furnizor de top în materie de servicii complete de management al informațiilor, și-a invitat vizitatorii să „se conecteze, să învețe și să crească” folosind Prokom – comunitatea utilizatorilor de sisteme și soluții de tipar Konica Minolta, care a oferit posibilitatea de interconectare a participanților astfel încât aceștia să-și poată împărtăși experiențele.
Producătorul de imprimante de birou și multifuncționale Kyocera a profitat de virtual.drupa pentru a aduce la cunoștință vizitatorilor ultimele informații despre noul echipament inkjet în coală – TASKalfa Pro 15000c – capabil să printeze până la 150 de pagini A4 simplex pe minut la rezoluții de 600 x 600 dpi, având o productivitate de până la 1 milion de pagini A4 pe lună. HP a lansat la rândul său imprimanta în rolă HP PageWide T250 HD care poate imprima până la 152 m/minut pe substraturi în rolă cu lățimi cuprinse între 203 și 558 mm. Aceasta este prima imprimantă optimizată pentru a fi compatibilă cu seria de cerneluri HP Brilliant Ink, care oferă o paletă de nuanțe mai vibrante.
Acestea sunt doar câteva dintre principalele prezentări de produse ce au avut loc în cadrul sesiunilor live susținute de expozanți. Târgul virtual organizat de drupa a reușit în 2021 să se adapteze pentru a oferi informații valoroase despre noile tendințe și inovațiile tehnologice care vor oferi un impuls pentru dezvoltarea potențialului de afaceri. Vă invităm să urmăriți și alte prezentări detaliate despre lansările de la drupa ale unora dintre cei mai importanți jucători din industria de print începând cu numărul curent al revistei Afaceri Poligrafice.