În primul rând am putut observa materialele de semnalistică ce anunțau redeschiderea diferitelor afaceri în perioada post-carantină. După relaxarea restricțiilor proprietarii de afaceri au avut nevoie de soluții creative pentru a-și anunța clienții că și-au redeschis spațiile. Deși multe afaceri au utilizat afișe simple cu mesajul „Am deschis” plasat pe ușă, altele au optat pentru soluții mai speciale, uneori chiar amuzante, cele mai populare fiind materialele autocolante pentru ferestre, plăcuțele suspendate din metal și plastic sau chiar bannerele mari.
Cel puțin la fel de importante au fost și rămân materialele de semnalistică ce promovează regulile de distanțare socială – acestea pot fi întâlnite peste tot, mai ales ca autocolante pentru podele (de obicei din vinil). Aceste tipuri de materiale vin în diferite forme, de la simple linii plasate pe podele care le amintesc oamenilor distanța pe care trebuie să o păstreze atunci când stau la coadă, până la soluții mai creative ce reflectă caracterul unui brand. Deși trendul a fost declanșat de necesitatea de a păstra un mediu sănătos, a readus în atenție acest segment al semnalisticii care acum a devenit un mijloc practic și popular de promovare a informației.
La ieșirea din carantină, pe lângă distanțarea socială oamenii au fost nevoiți să respecte și alte noi reguli în spațiul public. În acest scop unitățile și centrele comerciale au implementat diferite tipuri de afișe care aminteau vizitatorilor informații importante – aceste materiale informative au venit sub formă de bannere sau printuri autocolante cu o grafică în general simplă. Pentru a-i încuraja pe oameni să respecte distanțarea socială au fost folosite tot mai mult și sistemele de direcționare în interiorul clădirilor. Dezvoltarea unui astfel de sistem poate părea o muncă uriașă în plus, însă acesta va îmbunătăți experiența consumatorului/clientului și va influența modul în care acesta percepe un produs, un serviciu sau o afacere.
Oamenii de afaceri cu fler au folosit perioada de carantinare pentru a se gândi la noi strategii post-carantină. După relaxarea restricțiilor a venit vremea aplicării noilor strategii, iar elementele de semnalistică au reprezentat o parte importantă a acestora. De la logo-uri actualizate și firme luminoase până la panouri publicitare noi plasate pe străzile cu trafic intens, pandemia a dus la creșteri ale segmentului de semnalistică iar cererea a crescut pentru aproape toate tipurile de materiale specifice acestui domeniu.
Nu trebuie să uităm nici decorațiunile de interior – afacerile au fost nevoite să modifice designul din interiorul sediilor pentru a-și recâștiga clienții. Trendul materialelor de semnalistică decorativă este unul ascendent și indică faptul că tot mai multe afaceri încep să folosească semnalistica în scopuri decorative deoarece schimbarea acestor materiale este mai simplă și mai puțin costisitoare decât renovarea propriu-zisă a unui spațiu. Trendul utilizării decorului pentru a recâștiga atenția clienților promite să se mențină prin materiale precum picturi murale, grafică pe panouri din fibră acrilică, printuri pe canvas, semnalistică 3D etc.
Dintre toate aceste tipuri de materiale grafice, vedeta din timpul pandemiei a fost și rămâne grafica pentru podele – consumatorii sunt mereu cu ochii în jos, privind ecranele telefoanelor, așa că ar fi fost o nesăbuință din partea furnizorilor din industria de semnalistică să nu profite de această ocazie. Noua familiarizare a consumatorilor cu aplicațiile grafice pentru podea deschide multiple posibilități în materie de interacțiune cu retailerii – aceștia pot imprima diferite oferte pe astfel de materiale adezive și le pot folosi în același timp și pentru a-i direcționa pe clienți către locul din magazin unde pot găsi produsele respective. Un studiu realizat de Center for Advanced Retail and Technology arată că vânzările au crescut cu 17% în cazul produselor prezentate prin grafica de podea aplicată pe culoarele magazinelor. Deși pandemia de Covid-19 a încetinit procesele creative pe anumite sectoare, acest lucru nu a fost valabil și în cazul aplicațiilor grafice pentru podea care au fost adoptate de către retaileri și branduri pentru a-și promova produsele în timp ce încurajează consumatorii să respecte distanțarea socială. Spre exemplu, una dintre cele mai creative soluții de grafică pentru podele îi invită pe consumatori să păstreze o distanță socială de șase tuburi de chipsuri Pringles. Grafica pentru podele este un mijloc flexibil și adaptabil, poate fi folosită în aproape orice mediu atât în interiorul cât și în exteriorul clădirilor și este potrivită pentru aplicarea pe gresie, parchet laminat, pe covoare dar și pe ciment sau asfalt.
Pandemia de Covid-19 nu ne-a afectat doar din punct de vedere economic, social și medical, ci a crescut și nivelul de stres. În timp ce unele companii se luptă pentru a-și recâștiga clienții, trebuie să creeze un mediu mai relaxat atât pentru aceștia cât și pentru angajați. Materialele de semnalistică au devenit necesare, iar mediul de afaceri are acum ocazia unică de a profita de oportunitățile de marketing pe care le oferă.