Aplicațiile inteligente de etichetare sunt diverse. Spre exemplu, optimizarea lanțului de aprovizionare și a procesului de inventariere a produselor ajută companiile să asigure un sistem logistic mai eficient prin utilizarea tehnologiei RFID – metoda de identificare a datelor prin unde radio.
Siguranța și autenticitatea produselor pot fi monitorizate, de asemenea, prin intermediul etichetelor RFID care pot fi utilizate chiar și pentru a solicita rearanjarea produselor alimentare într-un frigider casnic inteligent sau pentru a le oferi consumatorilor un conținut personalizat, cum ar fi sugestii de rețete, ceea ce reprezintă un instrument de marketing valoros pentru branduri.
Oportunitățile deschise de etichetele inteligente sunt enorme. Opțiunile RFID includ frecvențele ultra înalte, utilizate în mod obișnuit pentru urmărirea produselor, precum și frecvențele NFC, din ce în ce mai des folosite pentru efectuarea plăților. Ambalajele pot avea astfel un impact mult mai mare decât cel de la raft și pot îmbunătăți experiența consumatorilor, permițând conectarea la lumea digitală.
Deși etichetele inteligente sunt interesante datorită noilor oportunități de afaceri pe care le deschid, convertorii trebuie să se asigure că soluția aleasă este atât eficientă din punct de vedere al costurilor, cât și practică.
Fără îndoială, tehnologia RFID reprezintă o direcție importantă în dezvoltarea industriei de etichete, iar Avery Dennison – care este cel mai mare partener UHF RFID din lume, cu peste 800 de brevete și aplicații la nivel mondial – se angajează să conducă această mișcare.