Firmele de print vor comunica mai eficient cu clienții datorită sateliților Apple

Apple nu a rămas fără ași în mânecă. Se zvonește că marele secret și următoarea etapă din parcursul companiei va fi producția de smartphone-uri iPhone care nu vor mai folosi operatori tradiționali de telefonie. O echipă de aproximativ 12 ingineri recrutați de la Google și specializați în domenii precum industria aerospațială, de comunicare prin satelit și design de antene lucrează deja la o nouă tehnologie care permite telefoanelor să transmită informații/date din satelit direct pe telefon, fără a mai fi nevoie de antenele radio GSM

Producătorul de iPhone-uri dorește să producă rezultate utilizabile în termen de 5 ani, fiind aparent într-o competiție cu Amazon, un alt gigant care plănuiește să lanseze câteva mii de sateliți pe orbită în scopuri destul de similare. „Echipa secretă de la Apple”, așa cum a fost ea denumită în presa internațională, speră să folosească servicii de internet prin satelit pe calea undelor, ocolind rețelele de wireless. Dacă proiectul va fi o reușită, telefoanele mobile vor funcționa independent de rețelele telecom, inițierea apelurilor și tranferul de date realizându-se prin satelit, o schimbare care ar face redundante ariile de acoperire, datorită faptului că oricine ar putea avea semnal oriunde în lume. Totuși, una dintre problemele cu care se vor confrunta inginerii Apple va fi cea a rapidității transferului de date, tehnologia de transfer prin satelit fiind mai lentă decât cea prin 5G, cel mai nou standard al industriei. Beneficiile dezvoltării unei astfel de tehnologii ar putea fi multiple, două dintre cele mai importante fiind localizarea mai bună prin GPS pentru iPhone-uri și folosirea geolocației. Însă încercarea Apple nu este singulară. Și alte companii au dorit să pornească un serviciu de telefonie prin satelit, însă s-au confruntat mai ales cu acel cost uriaș al infrastructurii necesare sateliților care ar trebui să înconjoare planeta. Un alt plan posibil ar fi închirierea de sateliți, variantă care ar aduce însă costuri și mai mari. Northrop Grumman Corp., Lockheed Martin Corp. și Boeing Co sunt principalii producători de sateliți, dar reprezentanții Apple au refuzat însă să comenteze ce variantă vor alege. Principalii cercetători pe care mizează Apple sunt Michael Trela şi John Fenwick, foști ingineri ai Google în domeniul aerospațial. Aceștia au studiat timp de 18 luni fezabilitatea proiectului și se pare că au decis că acesta este realizabil, dat fiind că își vor petrece următorii ani construind un nou sistem de comunicație și transfer de date pentru telefoanele inteligente.

3 000 – acesta este numărul de sateliți pe care Amazon plănuiește să îl pună în funcțiune pentru uz propriu, însă este bine de știut și că industria este plină de eșecuri în domeniu. Compania Iridium LLC își propunea realizarea aceluiași sistem nou de comunicație, însă a falimentat în 1999, în vreme ce Teledesic și-a abandonat proiectul de „internet din ceruri” acum aproximativ 10 ani. Cele mai noi eforturi în această privință vin de la Facebook, Amazon și SpaceX, însă acestea nu sunt nici măcar aproape de a genera venituri. În plus, Apple nu își extinde niciodată domeniile de activitate dacă nu are un plan clar de a-și monetiza eforturile. Între timp, Apple angajează ingineri cu experiență în proiectarea de componente pentru echipamentele de comunicare și încă doi directori executivi pentru domeniile de date wireless și comunicație aerospațială. Printre noii angajați ai Apple se numără și Matt Ettus, unul dintre cele mai importante nume din industria wireless. El a creat Ettus Reasearch, o companie deținută de corporația National Instruments care vinde echipamente pentru rețele de conectare prin wireless. Un al doilea nou angajat de marcă este și Ashley Moore Williams, un fost director cu vechime al Aerospace Corp., dar și Daniel Ellis, fost director al Netflix și expert în construirea de rețele.

 

Apple are însă multe astfel de „proiecte speciale” și „secrete” – un raport Bloomberg arată că Apple dorește să aducă pe piață până în anul 2021 un set de ochelari pentru realitate virtuală, urmat la scurt timp de ochelarii pentru realitate augmentată. În 2018, același Bloomberg arăta că Apple Inc. proiectează, produce și testează pentru prima dată propriile ecrane într-o fabrică secretă din California. Ecranele se presupune că ar fi create cu tehnologie MicroLED, diferite de cele OLED prin faptul că sunt mai subțiri, mai luminoase și au nevoie de mai puțină energie electrică. În planurile Apple intră și tehnologia mașinilor care se vor conduce singure, dar și ceasul Apple care poate analiza nivelul de glucide din sângele utilizatorului. Pe lângă acestea Apple își extinde și producția proprie de cipuri, dorind să îl înlocuiască pe distribuitorul Intel Corp. Toate aceste inițiative ale companiei nu sunt decât diferite materializări ale planului Apple de a nu mai prelua din exterior tehnologia pe care o folosește. În acest scop a cheltuit 16 miliarde de dolari pentru cercetare și dezvoltare în anul fiscal 2019, investiție pe care ar recupera-o rapid dacă proiectul comunicației prin satelit ar deveni realitate, o realitate care intră totuși în conflict cu cea a oamenilor de știință care avertizează despre pericolul „suprapopulării” spațiului aflat în vecinătatea Pământului: sateliții vor ajunge cu timpul să crească volumul deșeurilor din spațiu.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide