“KURZ goes digital!”

KURZ este o companie cu o tradiție îndelungată, care şi-a început activitatea în 1899 prin producția și comercializarea foițelor din aur.

De-a lungul timpului a dezvoltat o gamă variată de folii decorative, dar și mașini pentru aplicarea acestor folii pe diferite suporturi. Cu doi ani în urmă am avut ocazia să îi întâlnim la drupa, unde Bogdan Dobrică – Senior Sales Manager – ne-a acordat un interviu care a fost publicat în revista noastră. Dar de atunci activitatea companiei s-a diversificat. Anul acesta, cu ocazia târgului Pack Expo din 16-19 mai, l-am întâlnit din nou pe domnul Dobrică la standul firmei KURZ și, de asemenea, pe László Dósa – Director Executiv, de la care am aflat despre noile tendințe și preocupări ale acestei companii.

Reporter AFP: Noi cunoaștem firma KURZ din 2016, de la drupa. Trecând doi ani de atunci, dorim să le reamintiți cititorilor care este activitatea dumneavoastră, dar și ce noutăți ați lansat în piață de atunci.

László Dósa, Director Executiv, LEONHARD KURZ South-East Europe Kft.: O dată cu dezvoltarea tiparului digital – tendință relevată atunci la drupa – compania KURZ s-a orientat spre oferirea de soluții noi și moderne pentru tiparul digital. În trecut compania era foarte cunoscută ca furnizor de folii, dar astăzi ne axăm pe dezvoltarea unor soluții complete de care să beneficieze întreaga industrie tipografică. La drupa ați putut vedea soluția noastră pentru efect metalic aplicat printului. Noi oferim posibilitatea obținerii acestui efect și pe printul digital și le propunem celor interesați nu doar soluții offline ci și inline, avem diferite module disponibile atât pentru narrow web cât și pentru echipamentele cu alimentare în coală. Mai mult decât atât, putem combina modulele noastre pentru a oferi soluții complete și perfect adaptate nevoilor de personalizare.

Trendul se îndreaptă cu rapiditate spre tirajele mici personalizate, iar acest lucru nu poate fi negat. Din aceste motive și compania noastră se orientează să meargă în această direcție. Acesta este de altfel și mesajul pe care îl transmitem prin intermediul standului nostru, unde prezentăm numeroase soluții digitale.

 

În plus, vizitatorii au avut ocazia să facă turul virtual al unui stand cu ajutorul ochelarilor pentru realitate virtuală. Compania noastră dezvoltă în prezent aplicații care sunt unice în această industrie și prin intermediul cărora putem conecta lumea reală cu cea digitală. Ne propunem în acest mod să dăm un plus de valoare ambalajelor prin intermediul realității virtuale, conectând lumea reală care poate fi văzută și atinsă cu realitatea virtuală. Astfel, cu ajutorul unei aplicații speciale de pe smartphone sau tabletă se poate scana cutia sau un simplu logo de pe ambalaj, iar reprezentanții mărcii comerciale respective primesc instantaneu informații despre client.

Dar dacă, spre exemplu, un produs aparținând unei mărci de top este contrafăcut, evident și ambalajul este contrafăcut, iar în momentul scanării adevărații producători află instantaneu momentul și locul unde a fost scanat un produs fals, iar cumpărătorul este avertizat la rândul său că nu are în față un produs original. Avem în această direcție soluții pe care piața nu le oferă în momentul de față. Pe un ambalaj se pot scana trei elemente grafice diferite în același timp prin procedeul de multiscanare, care este un procedeu unic ce oferă o siguranță sporită. În acest fel putem oferi proprietarilor de branduri un plus de valoare.

Bogdan Dobrică, Manager Vânzări Senior, LEONHARD KURZ South-East Europe Kft.: Când spunem „KURZ Goes Digital” ne referim la două direcții. Prima direcție pe care v-a sugerat-o colegul meu este alinierea la trendul din piață și oferirea de soluții pentru industria de print digital. Cea de a doua ramură ar fi oferirea unor soluții virtuale prin crearea de aplicații adresate proprietarilor de mărci comerciale, care își pot folosi ambalajele și în scopuri de marketing. În momentul în care clientul scanează eticheta sau cutia, aplicația îl poate trimite direct către website-ul producătorului, unde i se recomandă și alte produse sau i se oferă informații despre o nouă promoție. În același timp, producătorul poate primi din partea aplicației informații de tip track and trace. El poate afla cine, unde și la ce oră a scanat produsul.

O altă activitate importantă în compania KURZ este producţia de holograme, si ca referinţe pot menţiona hologramele de pe bancnotele EURO şi hologramele de pe cardurile Visa şi Mastercard.

 

Dacă un brand vrea să își securizeze produsul cu o hologramă, îi putem pune la dispoziţie tehnologia noastră patentată, TrustSeal®, care până acum nu a putut fi reprodusă. În plus, putem crea şi o aplicţție care prin simpla scanare a hologramei ne poate spune dacă acel produs este un original sau un fals.

L.D.: Noi putem face un brand să „vorbească”. Dacă ne gândim la tinerii cărora le place să scaneze orice, putem dezvolta aplicații și pentru iOS, Android prin care clienții să scaneze, de exemplu, ambalajul unei băuturi și să obțină rapid rețete pentru cocktailuri.

AFP: Sunt lucruri de mare noutate pentru piață. De când lucrați la aceste soluții?

L.D.: De aproape doi ani. Totdeauna am fost de părere că cine acționează primul culege cele mai bune roade. Acesta a fost scopul participării noastre la Pack Expo: ideea de a prezenta soluțiile noastre și de a le face accesibile nu numai pentru companiile din Europa de Vest și pentru marile branduri, dar și pentru mărcile comerciale din Europa de Est și Sud-Est.

AFP: Implementarea hologramelor presupune costuri ridicate?

B.D.: Avem soluții standard, avem holograme și aplicații care deja există, deci nu presupun cheltuieli suplimentare pentru un potential client, care nu are nevoie de volume foarte mari. Fiecare hologramă are un număr unic de serie, iar aplicația este deja disponibilă pentru iOS și Android și poate fi descărcată gratuit. Un brand din România poate avea soluții de securizare precum și unelte de marketing chiar începând de mâine, fără costuri de dezvoltare, folosind această soluție standardizată de noi.

L.D.: Această soluție standard oferă garanția unui grad ridicat de securitate deoarece folosește o tehnică inteligentă de multiscanning ce scanează în același timp holograma, codul QR și seria produsului. Noi oferim soluții atât pentru consumatori cât și pentru clienții din industria tipografică și pentru producătorii de ambalaje. Totusi, centrul afacerii noastre rămâne aplicarea folio la rece si la cald. Și pentru că am vorbit despre produse noi, trebuie să menționez că dezvoltăm și o gamă de folii pentru industria textilă.

AFP: Hologramele despre care ne-ați vorbit se pot aplica direct în procesul de producție al ambalajului?

B.D.: Da, la fel ca orice folie de decorare, cu aplicare la cald sau rece. Este același procedeu. Holograma poate să fie un continuos design, adică poate fi aplicată ca orice altă folie de decorare sau poate să fie single image, însă în acest caz mașina de aplicat trebuie să fie dotată cu cititori de regiștri ca să poată poziționa holograma corect. Conceperea hologramei este realizată de către designerii noștri. Clientul trebuie să ne spună doar ceea ce își dorește din punct de vedere al designului și al gradului de securitate, pentru că aceste holograme pot conține până la 9 elemente de securitate diferite, vizibile sau invizibile.

Mai doresc să adaug faptul că „hologramă” este o denumire generică dată pentru „optical variable data”, iar ceea ce le oferim noi clienților este mai mult decât o hologramă. Reiterez că am dezvoltat o tehnologie patentată, TrustSeal®, care este o tehnologie non-holografică ce nu poate fi copiată, ceea ce o face extrem de sigură și ca atare este recunoscută de zeci de țări și de guverne.

AFP: Ce mesaj le transmiteți cititorilor revistei noastre?

L.D.: Noi vorbim cu brand-urile și facem brand-urile să vorbească. Noi nu activăm doar în industria de ambalaje, ci și în aceea de etichete și avem soluții și pentru clienții care folosesc benzi pentru transfer termic. În momentul de față avem disponibile și benzi pentru termotransfer care contin o informație ascunsă și vizibilă doar în lumina UV.

B.D.: Venind în completarea colegului meu, în general industria grafică ne cunoaște ca furnizori de folii de hot stamping și cold stamping de foarte bună calitate. Ce le-aș transmite cititorilor este să nu ne mai privească doar ca pe liderul mondial în producția și comercializarea de folie, ci și ca pe un furnizor de servicii complete: folii, mașini, matriţe de hot stamping, aplicații pentru prevenirea contrafacerilor și aplicații pentru campanii de marketing. Suntem deschiși în fața clienților noștri și putem adapta absolut toate produsele noastre la nevoile și la cerințele lor.

AFP: Vă mulțumim pentru timpul acordat.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Inchide

Ne pasă de sănătatea și de afacerile tale!

Afaceri Poligrafice sprijină mediul business în această perioadă și luptă împotriva răspândirii virusului. Vezi Măsuri!

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide