Industria tiparului va continua să evolueze ca răspuns la o serie de factori economici, tehnologici, demografici, ecologici și comportamentali, ceea ce va conduce la termene mai scurte de livrare și creșterea comenzilor pentru printuri în volume mici. Se estimează că piața tiparului digital va ajunge să valoreze aproximativ 225 miliarde dolari, în creștere față de 2014 când valora doar 103 miliarde dolari.
Cu toate că tiparul digital a câștigat popularitate în ultimii ani, studiul realizat de Smithers Pira a identificat și provocări ce ar putea avea un impact major asupra deciziei printerilor de a include și acest serviciu în oferta lor.
O primă provocare este reprezentată de sumele considerabile investite în echipamente performante de ultimă generație, prețul consumabilelor aferente fiind de asemenea ridicat, comparativ cu echipamentele și cernelurile utilizate în metodele de tipar convenționale. Cu toate că printurile digitale prezintă în unele aplicații o calitate asemănătoare printurilor offset, procesul de producție necesită în continuare primere și este limitat la o gamă restrânsă de substraturi.
O altă provocare identificată este necesitatea printerilor de a-și schimba strategia de vânzări, precum și procesele de producție și de expediere. Integrarea modelelor de afaceri web-to-print ar putea atrage clienți noi și astfel ar îmbunătăți eficiența furnizorilor de servicii de imprimare.