Mimaki 3DUJ-553
S-a scris mult despre imprimarea 3D ca punct de referință într-o nouă revoluție industrială. Prin articolul de față încerc să lămuresc motivele pentru care această tehnologie înregistrează creșteri mai mari decât toate estimările. Evident, punctul meu de vedere este unul subiectiv pentru că reprezint brandul japonez Mimaki în România. De aceea mă voi strădui să justific cât mai bine, argumentat, astfel încât să mă fac înțeles mai ales de către antreprenorii din noua generație.
Noii antreprenori nu se rezumă la piețele locale. Ei știu ce se caută, speculează și vor să dea lovitura la nivel global. Câteva firme românești au speculat deja interesul crescut al comunităților de geek, hobby-uri, colecționari și gameri. Suntem surprinși de succesul înregistrat de evenimentul Comic Con și în România. Deunăzi am văzut un exemplu de afacere la emisiunea Imperiul Leilor de pe Pro Tv în care tânărul Mihnea Stoian a convins și a obținut o finanțare pentru o afacere bazată pe figurine pentru comunitatea geek.
Un exemplu de succes ar fi brandul Heroforge care a obținut finanțare prin Kickstarter de peste 3 milioane de dolari. Asta demonstrează o validare a interesului pieței către asemenea aplicații, greu de înțeles pentru generațiile mature. În aparență totul pare o joacă de neluat în seamă. În esență, se învârt mai mulți bani decât ne putem imagina în jurul unor activități care transferă un moment de bucurie într-o lume imaginară, fantastică. Indiferent ce reprezintă aceste produse, dacă se cumpără, sunt de luat în seamă. Internetul a consolidat comunități de peste 100 de milioane de utilizatori pe câte un singur subiect. Imprimarea 3D color completează povestea printr-o experiență senzorială, tangibilă, nu doar virtuală.
Lumea se schimbă. Futurologii estimează că până în anul 2030, 80% din meserii nu s-au inventat încă. Nici nu ne putem imagina profilul afacerilor din viitor. Putem însă anticipa că foarte multe dintre ele aparțin aplicațiilor deservite prin internet. Relațiile umane și comunicarea virtuală schimbă total nevoile de pe piață. Imprimarea 3D va înlocui prelucrarea prin așchiere din fabricile industriale. Se estimează că printul 3D ocupă în prezent 5% din piața globală industrială. În cifre, înseamnă 640 de miliarde dolari. Producția de serie va fi puternic concurată prin producția de unicate, personalizate.
Entitățile care se vor ocupa de inovație și creație de orice fel, vor fi răsfățate. Deja lucrul acesta se întâmplă. Tehnologiile care se încadrează în acest trend sunt finanțate din toate direcțiile. Majoritatea fondurilor europene, planificate deja, sunt în mare parte alocate programelor care dezvoltă cercetarea, inovația, realitatea augumentată, realitatea virtuală și inteligența artificială. Platformele de crowdfunding demonstrează apetitul și direcția înspre care să ne îndreptăm atenția și resursele cognitive.
Vestea oportună este că toți utilizatorii de printere 3D color nu fac față comenzilor. Doar că asta se întâmplă numai în țările unde antreprenorii folosesc deja tehnologia. Echipamentele nu performează în viteză însă pot să lucreze și peste noapte nesupravegheate, diminuând factorul uman. Fiabilitatea și rezultatele finale sunt excepționale, pe stil japonez. De aceea, recomand să descoperiți veleitățile noului echipament Mimaki 3DUJ-553 capabil să reproducă obiecte în 10 milioane de culori.
Lazăr Panov – Director general Geko, master dealer Mimaki pentru România, Bulgaria și Moldova