Compania PolyPrint a fost infiintata in 2003 si, inca de la inceput, si-a propus ca obiectiv principal dezvoltarea de solutii destinate imprimarii digitale pe textile. Experienta profesionala a dlui Benglopoulos isi are originea in activitatea desfasurata in compania tatalui sau, specializata, inca din 1976, in vanzarea, instalarea si instruirea utilizatorilor pentru echipamente de serigrafie.
In anii 1980, partea de nord a Greciei, in special orasul Salonic, unde compania isi are actualmente sediul central, era una dintre cele mai mari regiuni producatoare de imbracaminte din Europa, cu multe mii de angajati lucrand in fabrici de confectii, dar si companii de print. Insa, in anii 1990, piata a inceput sa se schimbe. Multe locuri de munca si companii din Grecia au inceput sa se mute in strainatate, in special in Asia, in tari precum China si Bangladesh.
Initial, existau sute de ateliere de imprimare textila care produceau mii de articole vestimentare per model, cu design-uri foarte diverse. Insa, treptat, piata s-a schimbat, cererea scazand la doar cateva sute de bucati per model. Aceasta schimbare a determinat PolyPrint sa colaboreze cu o companie italiana care a asamblat primele imprimante DTG pentru a raspunde provocarii care o constituiau imprimarile pe loturi mici.
Cand insa colaborarea cu firma italiana nu a adus rezultatele asteptate, conducerea companiei elene a decis sa-si dezvolte propria linie de imprimante DTG in Grecia pe care, pana in 2006, a ajuns atat sa le dezvolte, cat si sa le comercializeze, iar in acelasi an a participat pentru prima data la FESPA Amsterdam.
Cand a inceput sa produca propriile imprimante, PolyPrint actiona in paralel si ca dealer in Grecia pentru branduri cunoscute, precum DuPont, Mimaki si Monti Antonio. In Grecia, vindea solutii complete, insa pe plan international s-a concentrat exclusiv pe imprimantele DTG. In urmatorii 15 ani, afacerea a crescut semnificativ, compania reusind sa isi dezvolte o retea de dealeri in peste 50 de tari din intreaga lume.
In 2015–2016, dl Benglopoulos a decis sa investeasca mai mult in cercetare si dezvoltare, formand o echipa de ingineri experimentati care au reusit sa dezvolte de la zero propriile platforme de imprimare PolyPrint si astfel sa creeze urmatoarea generatie de imprimante DTG. Insa aproape concomitent, noua tehnologie DTF incepuse sa apara pe piata. Astfel, incepand cu anul 2021, compania a traversat o perioada dificila, intrucat investise considerabil in imprimante industriale DTG, in timp ce tehnologia DTF castiga rapid teren pe piata, iar cererea pentru modelele DTG era in declin.
Ca urmare, firma PolyPrint a fost nevoita sa schimbe directia si sa-si concentreze toate eforturile pe dezvoltarea unor solutii DTF mai avansate, reusind astfel ca in decurs de trei ani sa lanseze imprimanta FilmJet la FESPA, in 2022. Aceasta imprimanta utilizeaza o tehnologie complet noua, distincta de tot ceea ce exista anterior pe piata. Desi a fost bine primita de industrie, volumul vanzarilor nu a fost pe masura asteptarilor companiei elene, mai ales avand in vedere amploarea investitiei realizate — FilmJet fiind un echipament high-end, de mare productivitate — dar si cu un cost de vanzare relativ ridicat.
Atentia sporita la cerintele pietei a dus la o schimbare strategica, de aceasta data compania concentrandu-se pe producerea de echipamente entry-level — un segment in care a reusit sa isi construiasca de-a lungul anilor o reputatie solida.
In prezent, noua linie de produse — FilmJet Mini — a companiei include imprimante DTF cu print pe latimi de 33 cm si 60 cm, care raman unice pe piata datorita designului extrem de user-friendly. Una dintre principalele provocari ale tehnologiei DTF este necesitatea supravegherii constante din partea operatorului. Insa modelele PolyPrint sunt concepute pentru a fi foarte usor de utilizat, ceea ce reduce considerabil riscul de erori si eficientizeaza mult fluxul operational.
Aceste imprimante dispun de tehnologii avansate; mentionam aici de exemplu sistemul complet de protectie a capetelor de imprimare. FilmJet Mini sunt imprimante „All-in-one” care integreaza un mini-PC incorporat, software RIP, shaker-ul, uscatorul, takeup-ul si un sistem de filtrare a aerului — practic o solutie completa, fara a fi nevoie de alte echipamente pentru punerea sa in functiune.
In plus, designul lor compact le face ideale chiar si pentru magazinele mici. Mai mult, imprimantele functioneaza silentios, spre deosebire de majoritatea modelor DTF, care sunt zgomotoase. Astfel, pot fi utilizate in mall-uri, birouri sau alte spatii in care zgomotul reprezinta o problema. De asemenea, sunt eficiente din punct de vedere energetic, consumand mai putin de 1 kWh.
Mentenanta FilmJet Mini este un alt punct forte al acestor echipamente — fiind atat simpla, cat si economica si eficienta: imprimantele sunt echipate cu tehnologia „wet capping”. In plus, dispun de un sistem de recirculare a cernelii albe si un sistem de evitare a coliziunilor cu materialul, care impiedica capetele de imprimare sa loveasca suportul media — toate aceste functii fiind concepute pentru protectia capetele de imprimare.
In plus, pe langa aceste sisteme avansate de protectie, compania ofera garantie completa pentru echipamente, care include si capetele de imprimare. Acest lucru este remarcabil, avand in vedere ca, in mod obisnuit, producatorii de imprimante DTF nu includ capetele de imprimare in garantia standard.
Imprimantele DTF ruleaza cu cerneluri care, desi nu sunt produse de PolyPrint, nici nu sunt fabricate in China; mai mult, detin toate certificarile necesare, pentru a garanta siguranta atat a utilizatorilor echipamentelor, cat si a articolelor vestimentare imprimate, inclusiv prestigiosul ECO PASSPORT emis de OEKO-TEX®. In plus, combinatia dintre aceste cerneluri si imprimantele PolyPrint permite oferirea unei garantii complete care include si capetele de imprimare.
In ceea ce priveste filmul si pulberea, nu este obligatorie utilizarea celor produse de companie. Pentru mentinerea garantiei, este necesar ca doar cerneala sa fie cea originala PolyPrint. Desigur, toate performantele au fost obtinute prin utilizarea combinatiei complete — film, cerneala si profil de culoare — deoarece capetele de imprimare sunt calibrate pentru acest ansamblu. Clientii sunt insa liberi sa foloseasca alte tipuri de folii si pulberi, daca doresc. Totusi, performanta la imprimare si costul total al consumabilelor PolyPrint sunt atat de competitive, incat majoritatea utilizatorilor aleg sa foloseasca atat filmul, cat si pulberea furnizate de companie.
Asa cum a fost mentionat anterior, tehnologia DTG a cunoscut un declin in ultimii ani. Totusi, in prezent se observa o cerere crescanda din partea unor clienti care insista pe utilizarea DTG datorita finetei si respirabilitatii materialului. In cazul imprimarii DTG, tesatura isi pastreaza permeabilitatea, in timp ce, la imprimarea DTF, stratul de cerneala formeaza o pelicula continua care acopera complet materialul. Astfel, in tarile cu clima calda sau in industria modei, unde sunt preferate tesaturile moi, tehnologia DTG ramane in continuare foarte solicitata. In consecinta, PolyPrint intentioneaza sa lanseze noi modele de imprimante DTG pana la sfarsitul acestui an.
Mai exact, compania greaca intentioneaza sa lanseze pe piata un model inovator, mai compact, bazat pe un concept similar, insa cu opt culori ce ruleaza cu cerneluri pigmentate. Pe langa paleta standard CMYK, imprimanta include si culorile speciale rosu, verde, albastru si portocaliu, care imbogatesc considerabil gama cromatica si permit obtinerea unor imprimeuri cu tonuri mai vii si mai intense.

În centru, dl George Benglopoulos, CEO PolyPrint
A doua inovatie, care va schimba cu certitudine regulile jocului pe piata, consta din utilizarea unui lichid de pretratare injectabil, distribuit ]direct din capul de imprimare. Pana acum, la echipamentele DTG existente, pretratarea trebuia efectuata manual inainte de imprimare, cu singura exceptie a imprimantelor industriale.
In prezent, PolyPrint testeaza lichide de pretratare care ar putea fi „printate”, provenite de la doi furnizori diferiti. Odata ce aceasta inovatie va atinge nivelul dorit de fiabilitate, ea va marca un progres semnificativ pentru solutiile DTG, eliminand una dintre cele mai mari provocari ale acestei tehnologii: aplicarea manuala si separata a pretratarii.
In final, dl Benglopoulos a mai punctat ca principalul avantaj pe piata al companiei pe care o conduce — ca si principala sa prioritate — este asistenta pentru clienti. Ca producator si brand, Polyprint este o companie de talie mica in comparatie cu nume mari ale industriei. Totusi, dealerii care i-au ramas alaturi de-a lungul anilor au facut-o nu doar datorita fiabilitatii produselor sale, ci mai ales pentru suportul si serviciile dedicate clientilor. Ca termen de comparatie, multi producatori chinezi vand acum direct sau prin dealeri in intreaga Europa, acoperind toate segmentele — de la sublimare si imprimante UV pana la DTF, deci imprimantele au devenit ca un bun de larg consum. In aceste conditii, asistenta pentru clienti ramane factorul decisiv care diferentiaza o companie de ceilalti jucatori de pe piata.







