Simon Istvan și Vancsa Jeno, Reproflex
Este o firmă care și-a asumat responsabilitatea de a forma tineri, deoarece în domeniu nu există oameni pregătiţi pentru tipar flexo. Aici am avut ocazia să stăm de vorbă cu domul Váncsa Jenő, Administrator și coproprietar și cu domnul Simon István, Director de Marketing, care ne-au povestit despre firma lor unde în momentul de față lucrează 35 de angajați. Se vor deschide 7 fabrici în Europa unde se vor produce clișee flexografice și de asemenea vor dezvolta departamentul de grafică din Sfântu Gheorghe.
Pentru Reproflex a fost cea de-a doua participare la Pack Expo, prima fiind la ediția din 2016. Prezența la târgul de anul acesta a fost una benefică, reprezentanții firmei având ocazia să îi reîntâlnească pe experții din industrie.
Ceea ce a prezentat firma Reproflex la această expoziție a fost nu doar calitatea serviciilor, ci și un sistem de organizare bine pus la punct. Calitatea este dată atât de utilajele foarte performante în care au investit, dar și de know-how. Au o echipă de care sunt mândri, iar rezultatele s-au văzut la stand: au fost vizitați de toți jucătorii importanți din domeniul ambalajelor, iar fiecare vizitator a apreciat mostrele expuse.
„La început a fost greu”, ne-a declarat domnul Jenő. „Am pornit doar cu câteva sute de mii de euro, dar treptat ne-am dezvoltat. Acum ne mândrim și în străinătate cu produsele noastre. Avem două echipamente de la firma elvețiană Lüscher, care este cel mai important producător de CTP-uri. Aceste unități acoperă toată gama de plăci, pornind de la grosimea de 1,14 mm până la 6,35 mm, clișeele fiind executate la dimensiunile maxime de 1270 mm × 2032 mm, cu o rezoluție de 5080 dpi.”
Toți cei care au văzut calitatea serviciilor pe care firma le oferă au afirmat că Reproflex nu are concurență. Însă domnul Jenő nu este de acord cu această afirmație: „Consider că și concurența trebuie respectată. Dacă nu ar fi concurență, nu ar fi calitate.”
Reproflex investește foarte mult în oameni pentru a înțelege tehnologia. Dar calitatea singură nu este suficientă, trebuie un sistem de comunicare și un management bine pus la punct care trebuie să răspundă la solicitările nu numai calitative, dar și cantitative.
„Pentru ca ambalajul final să fie în parametri trebuie o conexiune între producătorii de clișeu, clientul final care produce ambalajul, furnizorul de cerneală precum și operatorii care lucrează pe mașini. Calitatea se poate obține numai împreună. Pentru noi calitatea nu este o întrebare, ci un stil de viață”, ne-a declarat Simon István.
Reproflex va deschide în viitorul apropiat o fabrică și în Ungaria, care va servi piețele din Ungaria, Slovacia și Austria. Departamentul de grafică al firmei deja pregătește lucrări pentru o serie de clienți din Vest. Pregătirea unei comenzi este cel mai important proces pe care îl fac. Și nu este deloc ușor în condițiile în care în acest domeniu nu există oameni pregătiţi pentru tipar flexo care să realizeze, de exemplu, munca pe calculator şi care să fi urmat cursurile secţiei de imprimare flexografică. De aceea managementul și-a asumat misiunea să formeze o echipă puternică știind cât de valoros este un om deschis să înveţe şi să ofere zilnic soluţii inovatoare şi constructive. Astfel se poate oferi şi în România calitatea care se regăseşte în Occident. Cu oamenii potriviţi şi instruirea potrivită se poate realiza orice, aceștia fiind de fapt cheia succesului.
La finalul interviului, domnul Jenő a transmis următorul mesaj pentru cititorii noștri: „Atunci când se întâmplă să călătorim în Europa discutăm cu firmele străine, cerem anumite date și de regulă observăm că în România se produce foarte puțin față de Olanda, Germania, Benelux sau țările scandinave. Și atunci noi putem să tragem concluzia că viitorul nostru va fi la fel dacă nu dorim să ne îndreptăm spre o altă direcție. Eu văd Pack Expo peste zece sau douăzeci de ani ca fiind unul dintre cele mai importante târguri specializate, deoarece și industria de profil se va dezvolta foarte mult.”