Dimensiunea impresionantă a panourilor publicitare reprezintă un instrument excepțional prin care brandurile ce își promovează un anumit produs sau serviciu pot atrage atenția potențialilor clienți. Însă a crea un afișaj care să fie remarcabil și să se distingă în mulțimea de elemente vizuale din jurul nostru este cu adevărat o artă.
Din fericire, designerii au la dispoziție diverse concepte de grafică și materiale pe care le pot utiliza pentru a interacționa cu mediul înconjurător. În efortul de a promova salatele gigantului lanț de restaurante fastfood McDonald’s, designerul Leo Burnett și-a asumat sarcina de a cultiva o grădină verticală în mijlocul orașului Chicago din statul american Illinois, cunoscut pentru vremea imprevizibilă. Ideea lui Burnett a implicat colaborarea cu un expert în horticultură, un constructor și o echipă de grădinari. Semințe de la toate tipurile de salate ce se regăsesc în meniul celebrului restaurant au fost plantate pe un panou și aranjate cu grijă. Atunci când lăstarii au crescut, pe panou s-a putut citi sloganul „Salate proaspete”.
Agenția de publicitate Leo Burnett a realizat un design inovator care a încorporat lumina soarelui în grafica pentru vopseaua de păr Koleston Naturals. Grafica înfățișează chipul și părul unei femei, care au fost decupate în materialul panoului pentru a reda paleta de culori a brandului de vopsea prin surprinderea luminii soarelui în diferite momente ale zilei și nopții. Efectul este cu adevărat uimitor, culoarea părului schimbându-se de la blond la negru în doar câteva ore.
Campania publicitară pentru pasta de dinți Formula Toothcare a dus la extrem sintagma „menține dinții puternici”. Cadrul metalic „sfâșiat” al panoului publicitar face ca designul să fie extrem de realistic și atractiv. Acest design creativ a fost realizat de agenția Ogilvy & Mather din Jakarta.
Pentru a celebra Ziua Mondială a Oceanelor și a trage un semnal de alarmă asupra poluării cu deșeuri a apelor, Corona a colaborat cu artistul Andy Billett la crearea imaginii unui surfer care a „prins” un val 3D din deșeurile de plastic colectate în Marea Britanie. Publicul a fost încurajat în acest fel să recicleze și să arunce deșeurile în locurile special amenajate.
Compania americană de asigurări Nationwide Insurance a derulat în urmă cu câțiva ani campania denumită „Life Comes at You Fast”. Prezentată timp îndelungat la radio, televizor, în mediul online și tipar, campania a cunoscut cel mai mare succes în 2007 când a apărut pe un panou publicitar în Columbus, Ohio – unde se află sediul central al companiei de asigurări. Nationwide Insurance a lucrat cu agenția Texas Advertising TM pentru a crea o adevărată instalație de artă stradală. Firma a preluat trei panouri montate pe partea laterală a clădirii Atlas din centrul orașului Columbus, două pentru o companie inventată, numită „Coop’s Paints” și unul pentru logo-ul său și campania „Life Comes at You Fast”. De pe panoul din mijloc se poate observa cum se „scurge” o vopsea galbenă care acoperă baza clădirii, parcarea din apropiere, mașinile și ghereta paznicului parcării. Conceptul grafic a ilustrat cu umor cât de rapid poate interveni ceva mai puțin plăcut în viața fiecăruia, motiv pentru care încheierea unei polițe de asigurare devine o necesitate.