Crearea unei cărți de vizită în 5 pași

Cartea de vizită reprezintă un instrument cu mai multe funcții, fiecare dintre acestea ajutând la îndeplinirea obiectivelor reprezentantului unei companii, fie că este vorba despre promovarea acelei mărci comerciale sau pur și simplu de împărtășirea datelor de contact. Atunci când sunt realizate corect, aceste ″panouri publicitare″ de buzunar pot atrage clienți noi

Design realizat de VEER

 

O carte de vizită este o hârtie cartonată imprimată, ce are de regulă dimensiunile unui card bancar și pe care apar afișate denumirea și sigla companiei, precum și numele reprezentantului și datele de contact ale acestuia. Designul cărții de vizită este o componentă esențială a politicii de promovare a unei companii și ar trebui să acționeze ca o extensie vizuală a acesteia.

Indiferent dacă sunteți freelancer, director al unei firme de tip start-up sau angajat al unei companii consacrate, există două elemente de design extrem de importante pe care trebuie să le stabiliți înainte de a vă comanda cărțile de vizită, respectiv logo-ul și schema de culori a brandului dvs. La fel de important este și mesajul pe care doriți să îl transmiteți mai departe sau mai bine zis impresia pe care o veți lăsa persoanelor cărora urmează să le oferiți cartea de vizită. Odată ce aveți stabilite sigla, schema de culori și v-ați format o idee despre ceea ce doriți să „spună” cartea de vizită despre dvs., puteți trece la conceperea designului.

Pe măsură ce tehnicile de imprimare și finisare devin tot mai avansate și accesibile, furnizorii de servicii de print vă pot oferi mai multe opțiuni în ceea ce privește forma produsului dorit. Tehnica ștanțării vă permite să obțineți orice formă doriți, fie că este vorba despre clasicul dreptunghi sau despre o carte de vizită cu vârfuri rotunjite. Dar dacă doriți să fiți unici, puteți folosi și forme precum conturul produselor pe care le vindeți. Decizia de a utiliza forme creative depinde de imaginea pe care doriți să o transmiteți.

Design realizat de sachadesigns
Design realizat de sachadesigns

 

Următorul pas este alegerea dimensiunii. Cele mai multe cărți de vizită au dimensiunea de 85 × 55 mm, însă atunci când concepeți designul trebuie să țineți întotdeauna cont de trei factori importanți: bleed-ul sau marginea de tăiere, linia de decupare și linia de siguranță. Orice se află în afara acestei linii este supus unor greșeli de tăiere. Este de preferat să setați linia de decupare la 3 mm de margine. De acolo, setați linia de siguranță la o distanță de 3 mm față de linia de decupare. În total înseamnă          6 mm de la marginea de tăiere până în interiorul zonei de siguranță.

După alegerea dimensiunii se poate trece la adăugarea elementelor vizuale. Prima este sigla, care trebuie să fie în centrul atenției. Rețineți că o carte de vizită are două fețe, prin urmare puteți alege să dedicați una dintre aceste fețe exclusiv logo-ului, iar pe cealaltă să afișați datele de contact. Deși minimalismul este o alegere populară pentru cărțile de vizită, dacă acel spațiu gol nu vi se potrivește, îl puteți completa cu elemente de grafică suplimentare – culori, de exemplu – care au rolul de a scoate în evidență personalitatea brandului dvs.

Mesajul pe care îl transmite cartea de vizită depinde de dvs. Un freelancer ar putea să nu aibă nevoie să-și facă adresa poștală cunoscută, pe când directorul de vânzări al unei companii are nevoie de acest element. Așadar, următorul pas este să decideți ce informații doriți să apară pe cartea de vizită. Cel mai des întâlnite sunt:

• numele (obligatoriu, pentru că orice om de afaceri trebuie să li se prezinte celorlalți din branșă)
• denumirea companiei (cu excepția brandurilor personale, caz în care numele dvs. este implicit și numele companiei)
• funcția (care ajută persoana căreia i-ați oferit cartea de vizită să-și reamintească cine sunteți, cu ce vă ocupați și unde v-a întâlnit)
• numărul de telefon
• adresa de e-mail (deoarece permite trimiterea documentelor ca atașamente)
• site-ul companiei (care îi invită pe posibilii parteneri de afaceri să afle mai multe informații despre activitatea dvs.)
• link către contul de pe canalul de socializare unde sunteți activ (dacă este relevant pentru domeniul de activitate)
• adresa (care este necesară pentru întrevederile viitoare la sediul firmei)
• codul QR (o opțiune care acționează drept scurtătură către serviciile sau produsele pe care doriți să le promovați)
• propoziția unică de marketing sau motto-ul companiei (care ajută vitorul client să identifice filosofia companiei dvs.)

Design creat de VEER
Design creat de VEER

 

Pasul care urmează după stabilirea informațiilor care vor fi inscripționate pe cartea de vizită este alegerea fontului, a dimensiunii acestuia și a culorilor. Aceste elemente sunt relevante, deoarece aveți la dispoziție un spațiu restrâns, iar textul ales trebuie să fie în întregime lizibil. Pentru a vă asigura de acest lucru, dimensiunea fontului ales trebuie să fie de minimum 8 puncte. Cu toate acestea, dacă doriți ca anumite date mai importante să iasă în evidență, atunci puteți să variați dimensiunile textului. De asemenea, luați în considerare și spațiul gol deoarece nu este recomandat să vă ″aglomerați″ cartea de vizită, prin urmare asigurați-vă că există suficient spațiu în jurul fiecărui element. În ceea ce privește culorile textelor, alegeți-le pe acelea care se potrivesc cel mai bine cu fundalul cărții de vizită. Pentru fundal ar fi de preferat să utilizați una dintre culorile reprezentative ale brandului dvs.

Un alt element important care poate fi încadrat tot la capitolul design este finisarea. Printre opțiunile pe care cei mai mulți dintre furnizorii de servicii de imprimare le oferă se numără embosarea (o tehnică ce presupune presarea cartonului din spate pentru a ridica în relief anumite elemente ale graficii), letterpress (metodă aplicată pe cartoane albe sau colorate de minimum 400 g/mp, care presupune presarea textului sau a logo-ului în carton, aplicând în același timp culoare), folio (tehnică folosită în general pe cartoanele mate, care presupune aplicarea unei folii metalice în diverse culori pe oricare dintre elementele designului) și lăcuirea UV selectivă (un finisaj care se aplică doar peste elementele indicate de dvs., efectul obținut fiind deosebit prin diferența vizuală și tactilă).

Design creat de HYPdesign
Design creat de HYPdesign

 

Odată ce ați stabilit textul, fontul, schema de culori, forma și metoda de finisare, puteți trece la ultimul pas înainte de realizarea propriu-zisă a cărții de vizită și anume la examinarea întregului design. Verificați cu atenție dinamica elementelor, întrucât aceasta este ultima șansă pentru a face orice modificare. Evitați să folosiți chenare, pentru că deși ar putea părea o alegere bună din punct de vedere estetic, o greșeală cât de mică la tăiere poate reduce din designul produsului finit.

Cartea de vizită este mai mult decât o bucată de carton pe care sunt inscripționate datele de contact: e o reprezentare a imaginii companiei dvs. Sunt persoane cărora li se oferă în fiecare zi cărți de vizită, așa că asigurați-vă că petreceți timp suficient pentru a concepe designul perfect, care să vă scoată în evidență și să vă plaseze într-o lumină favorabilă.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

This Post Has One Comment

  1. Damoc Mihaela Doina

    Multumesc frumos!

    Sarbatori fericite!

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide