Cum schimbă rețelele de socializare designul ambalajelor

Ambalajele au devenit un instrument de marketing extrem de valoros o dată cu evoluția internetului. Rețelele de socializare nu mai sunt doar un mediu virtual unde putem fi la curent cu noutățile din viețile cunoscuților noștri, ci s-au transformat într-un loc unde brandurile sunt din ce în ce mai prezente, iar tranzacțiile au loc cu o viteză amețitoare

Platformele vizuale pentru transmiterea de informații au schimbat modul în care consumatorii interacționează cu marile companii. Cu o singură atingere a ecranului unui smartphone, aceste platforme le permit consumatorilor să afle mai multe informații despre produsul unei mărci comerciale chiar înainte ca acestea să fie publicate pe site-ul brandului respectiv.

Platformele de socializare online nu ar fi devenit ceea ce sunt astăzi fără existența oamenilor cu influență din mediul digital, de unde rezultă ideea că cei mai buni agenți de vânzări au devenit chiar consumatorii care doresc să-și împărtășească experiențele cu ceilalți internauți. Acesta nu este altceva decât un exemplu de consum la vedere cu o valoare de marketing extraordinară atunci când este promovat de persoane cheie. Acești adevărați ambasadori au devenit esențiali pentru brandurile care își doresc prezență pe rețelele de socializare.

Însă există și producători care nu reușesc să înțeleagă potențialul ambalajelor în care sunt depozitate produsele lor. Un ambalaj este manevrat de multe ori de către consumator în timpul vieții unui produs. Aceasta reprezintă cea mai bună ocazie de a crea o legătură directă cu clientul și de a-l determina să devină loial brandului.

Cu cât ambalajul “spune” mai multe, cu atât numărul consumatorilor ce îl vor aduce în discuție va crește. Și atunci nu va dura mult până când cea mai mare amenințare pentru loialitatea clientului față de un anumit brand va veni de la ambalajul unei alte mărci comerciale.

Evoluția internetului obligă producătorii să găsească noi modalități de a rămâne în atenția consumatorilor. Tot mai multe mărci comerciale realizează faptul că ambalajul este modalitatea cea mai eficientă și mai puțin costisitoare de a crea legături emoționale cu clienții. La rândul lor, designerii sunt foarte conștienți de impactul pe care marketingul digital și canalele de socializare îl au asupra obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor. Cel mai important obiectiv de urmărit este ca produsul să iasă în evidență atât la raft cât și pe internet.

Un designer de succes din industria bunurilor de consum analizează întotdeauna tendințele care influențează deciziile de achiziție. Evoluția designului obiectelor pe care le vedem în jurul nostru ne ajută să anticipăm noile trenduri care vor modela viitorul industriei de packaging.

Brandurile își doresc să fie vizibile, iar cea mai bună modalitate de a obține acest lucru este printr-un design de ambalaj excepțional și o grafică atractivă.

Prin crearea unui ambalaj minimalist, designerul înlătură tot ceea ce nu este esențial dezvăluind astfel esența obiectului vizat. Acest principiu de bază al minimalismului permite ca elemente precum culorile și fonturile utilizate să iasă cu adevărat în evidență. Ambalajul minimalist le poate “vorbi” oamenilor din toate categoriile sociale prin funcționalitate, forme și modele simple, comunicându-le ceea ce este cel mai important.

Grafică minimalistă realizată de Design Army
Grafică minimalistă realizată de Design Army

 

Gradienții le oferă designerilor de ambalaje posibilitatea de a crea un produs proaspăt și nou prin îmbinarea culorilor. Aceste elemente de design oferă adâncime graficii, arătând spectaculos și în format digital. Nu este de mirare că branduri celebre precum Microsoft și Apple utilizează gradienții încă din 2016. Combinațiile de culori luminoase și optimiste nu mai sunt doar un simplu detaliu de fundal, ci devin componenta principală a designului.

Grafică realizată de Design Army utilizând gradienți
Grafică realizată de Design Army utilizând gradienți

 

Nuanța nude nu este o simplă culoare, ci un amestec complex de subtonuri de piersică, roz sau ocru cu tonuri de bej sau maro. Paleta de culori neutre și nuanțe nude este din ce în ce mai des întâlnită în packaging. Designerii apelează la nuanțele naturale pentru a realiza grafica ambalajelor, utilizând culorile nude, sepia și pastel.

Grafică realizată de gianni88 utilizând culori nude
Grafică realizată de gianni88 utilizând culori nude

 

Aspectul vintage al ambalajului este mai popular decât oricând, în special pentru produse alimentare și băuturi. Look-ul retro vinde, în primul rând pentru că oferă autenticitate. Pe lângă utilizarea fonturilor specifice, vedem tot mai multe ilustrații și modele de culori retro folosite pentru a transmite ideea de existență îndelungată și originalitate.

Design cu aspect vintage creat de Chad Michael Studio
Design cu aspect vintage creat de Chad Michael Studio

 

Și pentru că aspectul retro revine în centrul atenției, unul dintre cele mai retro concepte de design este aspectul pixelat al jocurilor clasice pe consolă. Constrângerile acestui tip de design sunt în același timp și punctele sale forte. Imaginile pline de câmpuri de culoare și linii drepte sunt o modalitate simplă de a comunica o idee care ar putea fi mai complicat de redat prin alte forme de artă.

Design cu aspect pixelat realizat de Jennyh Joe
Design cu aspect pixelat realizat de Jennyh Joe

 

Restrângerea paletei de culori la doar două elemente ar putea părea restrictivă, însă combinația de alb și negru rămâne mereu clasică, puternică și incredibil de versatilă. Dinamica pe care cele două nonculori o oferă în cadrul unui proiect de design este imposibil de ignorat. În același timp este o modalitate incredibil de eficientă de a separa elementele graficii și de a stabili relația dintre acestea.

Design realizat de juanreina utilizând combinația de alb și negru
Design realizat de juanreina utilizând combinația de alb și negru

 

Atunci când trebuie să alegem între două produse cu același preț, îl vom alege aproape întotdeauna pe cel care are ambalajul mai atractiv. Deci, de ce să nu îi surprindeți pe clienții dvs. cu un design mai puțin obișnuit, care poate comunica mesajul brandului într-un mod neconvențional și distractiv?

Design de ambalaj mai puțin obișnuit, creat de Back Bone Branding
Design de ambalaj mai puțin obișnuit, creat de Back Bone Branding

 

Ambalajele biodegradabile sunt un trend aflat în creștere care ar trebui să ne preocupe pe fiecare dintre noi. Hârtia și cartonul sunt principalele materiale din care rezultă deșeurile de ambalaje, urmate de plastic și sticlă. Ca răspuns, în fiecare an au loc tot mai multe progrese în fabricarea de noi materiale care să poată fi utilizate în industria producătoare de ambalaje. Vedem deja că există alternative surprinzător de viabile, de la materiale pe bază de alge sau ciuperci până la fibre de cânepă, care sunt mult mai ușor de reciclat.

Ambalaj biodegradabil creat de Ecologic Brands
Ambalaj biodegradabil creat de Ecologic Brands

 

2019 va fi un an incitant pentru designerii de ambalaje. De la combinații uimitoare de culori până la lipsa totală a acestora, de la minimalism la aspectul vintage și la soluții ingenioase de ambalare fără plastic – va fi un an al contrastelor, în care totul este posibil. În special în mediul online.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Inchide

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide