Logo-uri pentru vinurile care se vor evidenția la raft

Cum poate înțelege consumatorul gustul special și unic al unui vin pe care nu l-a gustat vreodată? Primul pas este să toarne vinul într-un pahar ca să observe particularitățile culorii, apoi să se folosească de simțul olfactiv pentru a identifica diferitele buchete pe care le are vinul și în cele din urmă să-l deguste. Pentru că acest lucru nu este întotdeauna posibil, designul etichetei și logo-ul producătorului sunt singurele elemente ce pot reda personalitatea unică a vinului respectiv

În lipsa unei sesiuni de degustări, eticheta sticlei le transmite clienților informațiile necesare despre vin. De aceea sigla și designul etichetei trebuie să atragă și să reflecte valorile brandului, convingând consumatorii să încerce acel vin și nu altul.

Ilustrație elegantă concepută de Esteban T pentru Oak Farm
Ilustrație elegantă concepută de Esteban T pentru Oak Farm

Logo-ul este o specializare nuanțată a designului grafic care înglobează reguli de compoziție, estetică, teoria culorii, branding, marketing și abilități artistice. Cele mai reușite logo-uri sunt cele care își reprezintă cel mai bine marca. Deci înainte de toate trebuie să se stabilească identitatea brandului care produce vinul: este unul nonconformist sau unul tradiționalist? Produce vinuri pentru petrecere sau vinuri mai sofisticate pentru cină? Acestea sunt aspectele esențiale care vor ghida alegerile de design, în special culorile, formele și fonturile.

Ilustrație modernă concepută de b.eci pentru Eden France
Ilustrație modernă concepută de b.eci pentru Eden France

 

Fiecare culoare și formă reprezintă emoții diferite. De exemplu logo-urile în care apare mult negru par mai sofisticate, în timp ce logo-urile în care apar mai multe cercuri par mai distractive. Același lucru este valabil și în cazul fonturilor, cum sunt serif-ul care transmite ideea de eleganță și sans-serif-ul care este modern.

Identitatea unui brand trebuie construită pe baza unor alegeri strategice deoarece fiecare decizie luată se reflectă asupra brandului. Siglele producătorilor de vin trebuie să urmeze aceleași linii directoare ale designului de logo-uri pentru produsele alimentare și băuturi, adică să conțină imagini sugestive. Însă spre deosebire de alte produse alimentare sau băuturi, industria vinicolă are o istorie îndelungată de unde se poate inspira. 

Vinăriile au de obicei aceleași obiective de afaceri, prin urmare fiecare logo în parte trebuie să se distingă de celelalte. Cu toate acestea există câteva stiluri de design care predomină în această industrie, mai exact ilustrațiile tradiționale și elegante, cele vintage, cu struguri stilizați și ilustrațiile moderne. Este important de reținut faptul că aceste stiluri se pot îmbina între ele.

Ilustrațiile tradiționale și elegante, unele datând de secole, se potrivesc perfect cu istoria industriei vinicole. În cazul vinurilor de cea mai înaltă calitate, un logo tradițional va transmite prestigiul producătorului chiar dacă brandul a fost fondat recent. Acest tip de siglă conține de cele mai multe ori elemente precum frunze de viță de vie amplasate într-un spațiu negativ, font serif, monograme și inițiale sau embleme regale.

La fel ca siglele tradiționale, ilustrațiile vintage „vorbesc” despre trecutul industriei vinicole. Dar spre deosebire de logo-urile tradiționale, cele vintage sunt mult mai flexibile în ceea ce privește posibilitatea de personalizare. Elementele cel mai frecvent utilizate sunt dealurile sau rândurile de viță de vie stilizate. Aceste ilustrații sunt desenate cu o atenție deosebită la detalii.

Ilustrație cu struguri stilizați concepută de HEAL Studio pentru Petoskey
Ilustrație cu struguri stilizați concepută de HEAL Studio pentru Petoskey

Pentru brandurile care doresc să facă vinul cât mai apetisant posibil nu există un simbol mai potrivit pe care îl pot utiliza decât strugurii stilizați, care amintesc de gustul natural al vinului. În timp ce imaginea unei podgorii le induce consumatorilor ideea de eleganță și autenticitate, strugurii fac apel la sensibilitățile culinare. Dacă strategia de vânzare este construită în jurul gustului special pe care îl are vinul, atunci strugurii stilizați sunt cea mai potrivită alegere pentru designul logo-ului. 

Ilustrație tradițională realizată de Q_DESIGN STUDIO pentru Bergule
Ilustrație tradițională realizată de Q_DESIGN STUDIO pentru Bergule

 

Pentru brandurile care îi vizează pe consumatorii mai tineri, stilurile tradiționale ar putea fi mult prea formale. În fond nu toate vinurile sunt produse cu scopul de a ieși învingătoare în competițiile internaționale. Multe vinuri sunt consumate în special la petreceri sau ocazional la cină, motiv pentru care unii producători preferă să se desprindă complet de tradiția industriei vinicole și să împrumute ilustrații moderne utilizate de alte industrii. Designul modern încurajează creativitatea și folosește elemente care se află în tendințe și pe care consumatorii le recunosc ca fiind contemporane. Cel mai des întâlnit stil în acest caz este cel minimalist sau la polul opus literele mari și texturate.

Logo-ul este ambasadorul unei mărci comerciale, deci conceperea lui trebuie tratată cu maximă seriozitate și atenție. Dacă este realizat ținându-se cont de regulile de compoziție, estetică, teoria culorii și branding atunci logo-ul se poate transforma într-unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Inchide

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide