Vorbind de schimbări care compromit imaginea unui brand, platforma online Slack a stârnit un val de critici din partea designerilor și a utilizatorilor la începutul anului, când a decis că a venit timpul pentru o reîmprospătare a siglei sale colorate, în formă de hashtag. Vechiul logo conținea culori care se suprapuneau și de aceea nu se potrivea cu toate mediile. Deși sigla arăta excelent în online, atunci când era tipărită se pierdea printre celelalte culori de fundal. În locul acelui hashtag, Slack a creat o nouă siglă care a asigurat flexibilitatea versiunii anterioare. Mulți au criticat Slack pentru faptul că s-a îndepărtat de la un design perfect funcțional. Iar disputele nu s-au oprit aici. La scurt timp după afișarea noului logo, Slack a schimbat culoarea de fundal de la un mov prună la alb.
Un proiect este cu adevărat controversat atunci când se implică și avocații. Exact acest lucru s-a întâmplat la lansarea noului logo pentru Formula 1, realizat de studioul de creație Wieden + Kennedy. Logo-ul a stârnit nemulțumiri de la început, mulți fani ai F1 regretând vechea siglă creată de Carter Wong care îmbinase în mod inteligent cifra 1 cu litera F. Însă designul a devenit curând cea mai mică dintre problemele sale, atunci când s-au constatat similitudini cu o marcă de pantaloni strâmți comercializați de 3M. Din cauza acestei asemănări, cele două mărci care fac parte din sectoare diferite s-au confruntat dur.
Fiind gândită ca un mesaj de recunoștință pentru fani, schimbarea de scurtă durată a siglei Leeds United a provocat în schimb doar mânie. Lansarea noului logo a apărut, se pare, după o muncă de cercetare care a durat 6 luni și în care au fost implicați peste 10 000 de oameni. La crearea siglei a fost preluat un gest folosit de fanii Leeds – pumnul drept ținut pe piept – și convertit într-o imagine vectorială, care nu a impresionat pe nimeni. După o furtună de controverse care a depășit cu mult sfera fanilor, noul logo a fost retras.
După disputele în care a fost implicat în urmă cu doar câțiva ani din cauza Airbnb, DesignStudio a ajuns din nou în centrul atenției în 2016 cu noua siglă Premier League. Această celebră ligă are o adevărată armată de fani la nivel mondial, care nu s-au bucurat deloc la auzirea zvonului că leul mult iubit ar fi fost exclus din noul logo. Zvonurile au fost răspândite pe scară largă în mass-media, iar fanii au devenit surescitați. Într-o postare pe Tweeter, DesignStudio a fost chiar acuzat că „și-a bătut joc de moartea lui Cecil” (acesta fiind leul ucis de către un dentist – un caz foarte mediatizat la vremea aceea). Când noua siglă a fost lansată oficial, fanii s-au convins de faptul că designerii nu au avut nici o clipă intenția să renunțe la imaginea leului.
Uber a reușit să-i ofenseze nu doar pe șoferii licențiați, dar și pe clienții acestora atunci când și-a retras vechiul logo care înfățișa litera U și l-a înlocuit cu o serie de pictograme pentru aplicațiile „rider” și „partners”. Travis Kalanick – CEO la Uber – a lucrat alături de echipa care a conceput designul noilor logo-uri, despre care a afirmat că invocă latura umană a companiei. Criticii au fost mai puțin amabili, subliniind că acest logo va fi mult mai greu de găsit pe ecranul telefonului.
Când Instagram și-a schimbat sigla în 2016, această decizie a reprezentat un pas important în trecerea de la skeuomorfism la designul plat. Imaginea atent concepută şi realistă a unei camere foto retro a devenit o formă grafică simplă, pe un fundal în care au fost folosiți gradienții. Obiectivul a fost crearea unui logo simplu cu o grafică minimalistă, dar mulți dintre utilizatorii Instagram au considerat-o de prost gust. Alții mai malițioși au afirmat că noua siglă ar fi putut fi realizată folosind MS Paint în 1995. Dar odată cu trecerea timpului și dezvoltarea rețelei de socializare, nivelul de acceptare a crescut și în prezent nimeni nu se mai plânge de designul logo-ului.
Wolff Olins a stârnit o furtună de opinii în lumea designerilor cu sigla pentru Muzeul Metropolitan de Artă din New York. Jocul îndrăzneț și chiar curajos de litere serif a fost descris de Olins ca fiind un exercițiu artistic ce privește înspre trecut și viitor, în timp ce criticii au afirmat că seamănă mai mult cu un autobuz roșu etajat care s-a oprit brusc și a provocat o busculadă printre pasageri.
Când Hillary Clinton a dezvăluit sigla campaniei sale electorale pentru alegerile prezidențiale din 2015, mulți s-au grăbit să critice designul ales. Unii au considerat că semăna cu simbolul pentru spital, alții au crezut că săgeata sa roșie simboliza o schimbare, însă multora nu le plăcea designul pentru simplu motiv că părea foarte amatoricesc.
În 2014, site-ul cu anunțuri de cazare Airbnb a lansat un logo complet nou. Sigla „Bêlo” a avut ca obiectiv simbolizarea dezvoltării acestui business, dar în schimb a stârnit un tzunami de umor involuntar. Utilizatorii au susținut că este o copie a siglei Automation Anywhere, iar alții și mai îndrăzneți au sugerat și câteva comparații anatomice interesante.