Pliant tip înfășurat – design realizat de Hero pentru APPSME
Procesul de realizare a unui pliant publicitar începe întotdeauna înainte de conceperea designului propriu-zis, prin stabilirea publicului țintă și a mesajului pe care compania dorește să îl transmită. Înainte de a începe proiectul, un designer trebuie să cunoască personalitatea brandului care a comandat pliantele, precum și profilul clientului targetat. Aceste informații sunt extrem de importante, pentru că astfel își poate contura o idee despre cum va arăta produsul final, dar și despre punctele-cheie pe care trebuie să pună accentul pentru a se asigura de faptul că mesajul transmis va fi citit.
Așa cum am menționat deja, stabilirea mesajului reprezintă una dintre primele etape ale realizării unui pliant. Trebuie să stabiliți încă de la început ce veți spune în pliantul dvs. și mai ales modul în care o veți spune. Mesajul este cea mai importantă componentă și este strâns legat de cunoașterea clientului. Dacă nu aveți un mesaj clar și imagini sugestive care să îl însoțească, restul elementelor de design nici nu mai contează. Prin urmare, textul trebuie formulat în funcție de ceea ce doriți să promovați. De exemplu, dacă faceți publicitate unui eveniment – cum ar fi o aniversare corporativă sau deschiderea unui showroom – atunci este recomandat să utilizați un limbaj accesibil, simplu, prietenos și imagini luminoase, vibrante. Pe de altă parte, dacă prin intermediul pliantului doriți să vă promovați serviciile sau o nouă lansare de produs, atunci limbajul simplu și imaginile vibrante îl vor determina pe clientul dvs. ideal să nu vă ia mesajul în serios.
Următorul pas după definirea mesajului este stabilirea bugetului, care înseamnă mai mult decât numărul de pliante pe care îl puteți comanda. Bugetul determină inclusiv tipul de hârtie, procesul de imprimare și tehnicile de finisare pe care le puteți utiliza. De exemplu, dacă doriți ca pliantele să fie mai durabile atunci trebuie să investiți într-o hârtie mai groasă și să vă îndreptați atenția către tehnici de imprimare și finisare puțin mai costisitoare.
Pe măsură ce schițează proiectul de design al pliantului, graficianul alege culorile, fonturile și imaginile care se potrivesc cel mai bine cu mesajul conținut de pliant și cu personalitatea brandului, apoi stabilește modul în care mesajul va fi transmis, în funcție de profilul publicului țintă. Textul poate fi redat fie integral, fie împărțit în fraze delimitate de imagini pentru a nu deveni obositor. De asemenea pot fi folosite culori sau fonturi speciale, care îi atrag în mod deosebit pe clienți. Designerul va stabili apoi, împreună cu dvs, locul exact unde vor fi afișate numele companiei și informațiile de contact, astfel încât să fie mai ușor de găsit.
După stabilirea acestor elemente de design se poate trece la pasul următor. Când vine vorba de alegerea tipului dvs. de pliant și a modului de pliere a acestuia, printre cele mai frecvente opțiuni se numără pliantul simplu, cel tip fereastră, înfășurat, altar și paralel. Dimensiunile standard pe care majoritatea tipografiilor le realizează sunt:
• 148 x 210 mm în format închis și 297 x 210 mm în format deschis pentru pliantul simplu (finisare cu 1 big) și cel tip fereastră (finisare cu 2 biguri)
• 100 x 210 mm în format închis și 297 x 210 mm în format deschis pentru pliantul tip înfășurat (finisare cu 2 biguri)
• 100 x 210 mm în format închis și 400 x 210 mm în format deschis pentru pliantul tip altar (finisare cu 3 biguri)
• 75 x 210 mm în format închis și 297 x 210 mm în format deschis pentru pliantul tip paralel (finisare cu 3 biguri)
Un alt aspect important de luat în considerare este modul în care pliantele dvs. vor fi livrate în cele din urmă: prin poștă, împreună cu mostre de produs sau pur și simplu așezate într-un suport. Modalitatea de distribuire este cea care stabilește modelul potrivit de pliant.
Întrucât pliantele nu au o durată de viață foarte lungă, de obicei sunt tipărite pe hârtie de calitate inferioară. Acest lucru nu înseamnă că nu puteți folosi și o hârtie mai scumpă, dacă bugetul vă permite. Orientativ, hârtia din care sunt realizate pliantele are de obicei între 170 și 300 de g/mp.
După ce ați ales tipul de hârtie – cu aspect mat, lucios sau semi-lucios – nu mai rămâne decât să alegeți metoda de finisare. Există câteva tipuri diferite de finisaje din care puteți să alegeți: folio, embosare și lac UV selectiv.
Pliantele sunt tangibile, rentabile și incredibil de versatile. Astfel de materiale publicitare bine concepute vor reuși să transmită corect mesajul companiei dvs, îi vor determina pe clienții ideali să vă contacteze și vă vor apropia de obiectivele pe care vi le-ați propus. Atunci când sunt realizate corect, pliantele ajung cu siguranță la publicul țintă și transmit mesajul potrivit la momentul potrivit – ceea ce reprezintă de fapt însăși esența unei campanii de marketing.