Trenduri în designul de ambalaje pentru sezonul sărbătorilor de iarnă

Formele și culorile capătă noi valențe în acest sfârșit de an pe măsură ce eforturile designerilor de ambalaje se concentrează pe aspecte precum solidaritatea și apartenența, cu un accent puternic pe mediul familial.

De sărbători brandurile lansează produse speciale, uneori în ediție limitată și în ambalaje unice, drept urmare conceptele de design destinate sărbătorilor de iarnă vin de obicei în culori puternice, utilizate în mod strategic de către branduri. Totuși, culorile nu pot construi singure un ambalaj atractiv, tocmai de aceea designerii trebuie să se asigure că forma ambalajului poate surprinde clienții și crea o impresie pozitivă. Cei mai buni designeri se asigură că au cât mai multe informații la dispoziție despre piață și publicul țintă și că toate elementele care alcătuiesc ambalajul – culori, fonturi, forme, imagini sau ilustrații – vizează un anumit tip de consumator.

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă sunt preferate în general culorile strălucitoare, însă nu toți graficienii sunt mereu de acord cu această direcție tradițională, astfel încât nu se vor sfii să „schimbe macazul” dacă ei consideră că vor atrage publicul într-un mod mai eficient. În această perioadă consumatorii înșiși își dedică timpul ambalării anumitor produse sub formă de cadouri, iar companiile profită de buna dispoziție generală pentru a lansa produse noi.

Dacă anul trecut sărbătorile de iarnă au adus ambalaje care puneau accentul pe culoarea verde – deoarece consumatorii erau tot mai preocupați de protecția mediului și reciclare – culorile preferate pentru ambalajele de anul acesta vor fi negru și auriu. Negrul și-a făcut deja tot mai mult apariția în lumea ambalajelor, explicația fiind aceea că după un an în care problemele din sistemul de sănătate au fost foarte prezente în atenția publică, oamenii își doresc de această dată o schimbare: produse de lux pentru sărbători, care să îi reconforteze. Negrul și auriul fac parte din trendurile emergente în domeniul designului grafic – putem observa că multe platforme web utilizează aceste culori pentru a exprima gradul înalt de sofisticare al produselor și serviciilor pe care le oferă.

Culorile metalizate, care anul trecut puteau fi întâlnite pretutindeni – de la produse cosmetice la automobile – continuă să fie preferate de designerii de ambalaje deoarece utilizarea lor reprezintă cea mai simplă modalitate de a sublinia ideea de lux și calitatea înaltă a anumitor produse. Nu trebuie să uităm că aceste culori metalizate sunt utilizate frecvent și în restaurante sau hoteluri, pentru accentuarea efectului exclusivist. Designerii care vor opta totuși în continuare pentru culoarea verde o vor combina cu nuanțele tomnatice sau cu alte tonuri naturale. Utilizarea verdelui îi invită pe designeri să experimenteze idei, tehnici și materiale noi – efectul de acuarelă, plantele stilizate, suprafețele texturate. O altă paletă de culori care se anunță importantă în iarna acestui an include nuanțe pastelate, delicate, feminine, care vor putea fi combinate cu o gamă vastă de culori metalizate.

Pentru aceste sărbători de iarnă se anunță totodată și o preferință pentru utilizarea ilustrațiilor, ce pot fi deja observate pe anumite ambalaje. Designerii încearcă astfel să se întoarcă la stilul tradițional care transformă ambalajul într-o piesă decorativă, acesta fiind instrumentul principal de marketing prin care sunt atrași consumatorii. În cazul ilustrațiilor ne așteptăm ca graficienii să experimenteze folosind atât nuanțe strălucitoare cât și culori difuze, acordând o mare atenție armoniei designului.

Perioada sărbătorilor va valorifica și alte trenduri devenite populare pe parcursul anului 2020: designerii vor profita de puterea conceptului de reciclare pentru a crea forme noi, dar și efecte tactile pentru ambalajele din carton sau PET. Această perspectivă a experimentării invită la neconvențional și la utilizarea tehnicilor de finisare cu lac selectiv și folio. Elementele naturale vor putea fi întâlnite în culori mai variate, la fel și formele geometrice cu linii îndrăznețe, alături de efectele holografice sau chiar de maximalism.

Sărbătorile din iarna lui 2020 vor reuni toate aceste trenduri sub umbrela comună a semnificațiilor cuvântului „împreună”, un termen care va rămâne important pentru domeniul designului și în anul 2021, an care se va afla încă de la început sub semnul pandemiei și al distanțării sociale.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide