Publicațiile integratoare de știri vor înlocui jurnaliștii cu roboți

Utilizatorii portalului MSN (Microsoft Network) și ai browserului Microsoft Edge vor citi de acum știri generate cu ajutorul unor soluții software upgradate cu inteligență artificială.

În consecință, 27 de jurnaliști au fost anunțați deja că își vor pierde slujbele în decurs de o lună ca urmare a deciziei Microsoft de a-i înlocui cu sisteme automate de selectare și editare a articolelor și a știrilor postate în portalul deținut de companie. Jurnaliștii care colaborează în prezent cu Microsoft nu creează conținut original însă aplică filtrele politicii editoriale în procesul alegerii știrilor de la furnizorii specializați, aceștia selectând titlurile mai importante și imaginile care vor fi prezentate alături de texte pe site-ul MSN. La fel ca multe alte companii tehnologice, gigantul american plătește furnizori de știri pentru a utiliza conținuturi relevante pe platforma sa. Potrivit Seattle Times, până la finalul lunii iunie aproximativ 50 de jurnaliști își vor pierde slujbele, deși va fi păstrată o mică echipă care va lucra cu normă întreagă pentru Microsoft.

Iată cum a explicat compania demersul său de experimentare a jurnalismului robotizat: „Ca toate companiile, ne evaluăm activitatea în mod regulat. Aceasta poate duce la creșterea investițiilor în unele zone și, din când în când, la redistribuirea altora. Aceste decizii nu sunt rezultatul actualei pandemii”.

Un membru al echipei editoriale Microsoft a declarat pentru publicația The Guardian: „Îmi petrec tot timpul citind despre modul în care automatizarea și inteligența artificială vor lua toate locurile de muncă, acum mi-l ia pe al meu”. Reprezentanți ai aceleiași echipe au ținut să avertizeze cu privire la pericolul nerespectării orientării editoriale stricte cerute de Microsoft, în condițiile în care inteligența artificială ar putea duce la publicarea unui conținut inadecvat.

Trendul jurnalismului robotizat nu este unul nou, printre primii care au adoptat noua tehnologie într-o formă sau alta se numără și Associated Press, Forbes, ProPublica, Los Angeles Times sau Thomson Reuters. Un exemplu celebru este cel al unui algoritm de inteligență artificială numit Quakebot, care a publicat pe website-ul The Los Angeles Times o știre despre un cutremur ce a avut loc în California, SUA, la doar trei minute după ce acesta se încheiase.

Jurnalismul automatizat este văzut drept o oportunitate pentru a-i elibera pe jurnaliști de sarcinile de rutină, permițându-le să se concentreze pe alte sarcini mai complexe. Totodată, anumite voci consideră că acest jurnalism robotizat este o amenințare la adresa calității conținutului publicat.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide