În prezent, Bannersnack nu este o simplă platformă de creat bannere ci una complexă de design grafic care, promite Gabriel Ciordaș, va evolua în continuare prin adăugarea de funcționalități de colaborare destinate simplificării activităților de design ale angajaților companiilor, indiferent de funcția lor. Istoricul Bannersnack a început cu o aplicație pentru developerii de Flash destinată realizării de bannere. Echipa companiei a dorit apoi să o ducă la nivelul următor și să realizeze o astfel de aplicație eficientă și pentru non-designeri, o soluție cât mai portabilă și mai complexă. În cadrul unui interviu realizat de reporterii publicației Ziarul Financiar în seria de videoconferințe „ZF IT Generation”, fondatorul Bannersnack mărturisește că a investit în afacerea de IT inițială aproximativ 3 000 de dolari, din fonduri proprii, afacerea crescând apoi în mod natural din vânzările generate.
Proiectul a devenit profitabil după numai 3 luni de la debutul său deoarece, așa cum spune chiar directorul său general, „nu aveam opțiunea de a nu fi profitabili”. Teodora Gavriluț, directorul de marketing al companiei, a explicat în cadrul interviului amintit că Bannersnack este o platformă de design în care orice utilizator, profesionist sau începător, își poate crea seturi de bannere și designuri publicitare pornind de la template-urile oferite de platformă. Acestea trebuie doar personalizate în culorile și mesajul brandului, după care pot fi folosite. Generarea designurilor create se realizează în primă instanță la o singură dimensiune, după care ele pot fi generate în peste 50 de dimensiuni în același timp, pentru diverse aplicații, chiar și pentru rețelele sociale sau print. Bannersnack se adresează în special pieței din SUA (60% dintre clienții săi totali), deși este prezent și pe piața europeană și, mai recent, pe cea asiatică – mai precis în China.
Clienții companiei sunt atât proprietari de afaceri mici, cât și companii B2B – acestea sunt în general firme de marketing și agenții de publicitate. 2,4% dintre clienții săi activează în România – Bannersnack se mândrește atât cu clienți precum Banca Transilvania, cât și cu Sinclair Broadcast Group (lider pe piața de media din SUA) sau Pernod Ricard. Din punct de vedere tehnic, Bannersnack este un produs SaaS (software ca serviciu) bazat pe tehnologie cloud, nu necesită diferite instalări din partea utilizatorului iar funcționalitățile sale sunt intuitive.
Afacerea se bazează pe un model de subscripție, abonamentul se diferențiază pe baza timpului folosirii, poate fi și anual sau lunar, iar prețurile încep de la 7 dolari. În perioada pandemiei Bannersnack a fost mai puțin afectată decât se preconiza inițial, motivul a fost chiar opțiunea de lucru în colaborare prin platformă – aceasta permite ca doi colegi, indiferent de locația lor, să poată vedea și lucra la același proiect de design împreună. Începând cu anul 2017, compania s-a aflat în continuă creștere, însă în lunile martie și aprilie ale acestui an s-a observat o mică scădere față de aceeași perioadă a anilor precedenți, pentru ca din mai 2020, lucrurile să revină la normal. Veniturile Bannersnack în anul 2019 au fost de aproximativ 4 milioane de dolari, iar în 2020 se estimează atingerea cifrei de 7 milioane de dolari, ținându-se cont atât de evoluția dinamică a pieței, cât și de parteneriatele foarte solide consolidate până în acest moment.
În lunile următoare, Bannersnack va trece printr-un proces de rebranding, noul brand va fi lansat în ianuarie 2021, iar odată cu acesta platforma va include funcționalități diferite, care vor propulsa compania în „liga profesionistă”, cu oportunități mari dar și o mai mare concurență, potrivit fondatorului Gabriel Ciordaș. Procesul de rebranding al Bannersnack va presupune rescrierea întregului proiect, inclusiv a funcționalităților lui, scopul fiind transformarea platformei într-un „rai al creației” în domeniul de design grafic, din care nu va lipsi niciun instrument necesar. Țintele finale ale procesului de rebranding sunt eficientizarea, standardizarea și automatizarea, aplicarea inteligenței artificiale pentru simplificarea muncii de creație.
În următorii 5 ani, proiectul Bannersnack își propune să evolueze astfel încât să ajungă în topul celor mai populare trei instrumente de design grafic la nivel internațional. Cu privire la concurenți, directorul companiei a precizat: „Dumnezeul industriei noastre este Adobe, avem un alt concurent care se numește Canva, sunt foarte tari, dar am convingerea că vom fi mult mai tari decât ei în maxim trei ani de zile. Cei de la UiPath au făcut o treabă extraordinară, încercăm să ducem un alt brand românesc cât mai departe în industria noastră”.
Obiectivele Bannersnack sunt mari, dat fiind că finanțarea Canva se ridică până în acest moment la suma de aproximativ 320-330 de milioane de dolari, însă fondatorul companiei românești precizează că va avea nevoie de mult mai puțin pentru a depăși în viitor Canva, fără să excludă și accesarea unor finanțări. Bannersnack nu va apela la finanțatori români dat fiind că sumele vehiculate în acest spațiu sunt mai mici decât necesitățile unui astfel de proiect.
Suma căutată în cadrul unei investiții este de aproximativ zece milioane de euro. Acesta a fost și motivul pentru care conducerea companiei a discutat aproape exclusiv cu America, mai precis cu Sillicon Valley. Gabriel Ciordaș consideră însă că banii sunt doar o componentă a acestui aspect, la fel de importantă fiind și rețeaua pe care o va avea viitorul investitor, fiindcă astfel el va putea facilita parteneriate care pot valora mult peste suma investiției. În prezent, Bannersnack are peste 4 milioane de conturi active, dintre care peste 17 000 sunt clienți plătitori în mod constant. În urma rebrandingului, obiectivul major este dublarea acestor cifre în termen de trei luni de la schimbările operate.
Viitorul Bannersnack vizează implicarea pe piețele de profil ale țărilor din Europa de Nord, acolo unde există un potențial mare pentru personalizare. Compania românească și-a deschis un birou în SUA, urmând ca pe măsură ce prezența sa pe celelalte piețe se va dezvolta, să facă același pas în diferite țări din Asia și Europa. Întrebat ce sfaturi ar acorda tinerilor antreprenori care doresc să intre în domeniul IT de tip start-up, Gabriel Ciordaș a declarat, potrivit interviului realizat de publicația Ziarul Financiar: „Curajul, aș spune, este cel mai important lucru. Cam asta găsești în toate cărțile, să nu te dai bătut și ori de câte ori cazi, să te ridici, să mergi mai departe. Și istoria noastră a fost presărată de situații fără ieșire și iată că totuși am reușit. Cred că, la fel, este foarte important să inovezi și niciodată să copiezi. Suntem un popor foarte deștept și m-aș bucura foarte mult să înțelegem și să ne folosim de asta, să nu ne vindem creierul ca materie primă, ci să-l vindem ca produs finit”.