De la stânga la dreapta – Cliff Obrecht (COO), Melanie Perkins (CEO) și Cameron Adams (CTO)
Povestea Canva a început în 2007 când Melanie Perkins – o simplă studentă la Universitatea din Australia de Vest – își ajuta colegii în realizarea proiectelor de grafică și design cu ajutorul programelor tradiționale InDesign și Photoshop. Atunci a apărut ideea de a construi o platformă online care să le ofere utilizatorilor fără aptitudini artistice posibilitatea de a crea cu ușurință anuare școlare și alte asemenea lucrări de design grafic pe baza unor template-uri predefinite.
Melanie Perkins (CEO), Cliff Obrecht (COO) și Cameron Adams (CTO) au început istoria oficială a start-up-ului în anul 2012 în Sydney, Australia printr-un credit bancar luat de Melanie și iubitul acesteia Cliff, împrumut care le-a permis să inițieze proiectul Fusion Books – un instrument digital utilizat pentru crearea anuarelor școlare care continuă să existe și astăzi, fiind cea mai importantă soluție online de tipul său. După succesul inițial al proiectului în privința numărului de utilizatori, Perkins s-a gândit la extinderea lui – tocmai de aceea, pentru a i se dedica în totalitate a renunțat la facultate iar în anul 2010 a zburat către Palo Alto, SUA unde a obținut finanțările necesare pentru ceea ce avea să devină Canva – platforma online care le oferă utilizatorilor template-uri pentru o paletă mai extinsă de proiecte. În America, mai precis în deja celebrul Silicon Valley, australianca a avut un șoc cultural pe care l-a descris astfel pentru BBC: „În Australia oamenii vorbesc cu modestie despre realizările lor. În Silicon Valley, unde încerci să obții fonduri sau să recrutezi o echipă de ingineri, trebuie să fii capabil să vorbești despre realizările tale”.
Deși studiase comerț și comunicații, Perkins nu avea experiență în domeniul programării, dar în Silicon Valley l-a întâlnit pe Cameron Adams, pe atunci programator de origine australiană care lucra la Google și astfel echipa a devenit completă. Trio-ul format din Melanie, Cliff și Cameron a lansat oficial pe piață în 2013 platforma Canva cu ajutorul finanțărilor inițiale în valoare de 3 milioane de dolari, pentru ca în 2019 proiectul să ajungă la un număr de 20 de milioane de utilizatori din 190 de țări, iar în iunie 2020 să își dubleze valoarea din 2019 atrăgând investiții de 60 milioane de dolari americani pe baza valorii afacerii estimate la 6 miliarde de dolari. Finanțarea de capital de risc a fost asigurată de către un grup de investitori printre care se numără și Blackbird Ventures, Bond Capital, General Catalyst și AirTree Ventures.
Platforma Canva oferă servicii „freemium”, adică premium și gratuite oricui dorește să realizeze proiecte de design pentru cărți poștale, imagini destinate rețelelor de socializare sau diverselor tipuri de prezentări, având și un serviciu taxabil – Canva Pro – pentru proiectele mai complexe destinate zonei de afaceri. În plus, Canva a cumpărat în anul 2019 platformele online Pixabay și Pexels care oferă atât fotografii de tip stoc cât și contra cost, serviciu popular mai ales în rândul bloggerilor, jurnaliștilor, oamenilor de marketing și web designerilor. La începutul pandemiei, Canva și-a asumat angajamentul de a-și plăti în continuare toți angajații, dar a înghețat procesul de recrutare. De asemenea, compania și-a închis temporar sediul iar designerii s-au adaptat lucrului la distanță. Cu toate acestea, Canva este una dintre puținele companii care au beneficiat din transferul muncii către mediul online și remote, ajungând la un număr de 30 de milioane de utilizatori lunar, potrivit techcrunch.com.