De la o imprimantă digitală la o companie de milioane de dolari

Nimeni nu s-a așteptat ca plăcerea câtorva prieteni de a realiza grafică pentru panouri publicitare și colantări auto să se transforme rapid într-o afacere de milioane de dolari. Și iată totuși cum de mai bine de 20 de ani, Bluemedia este alegerea companiilor din clasamentul Fortune 500 și a cluburilor sportive din Statele Unite care necesită printuri de mari dimensiuni. Pe lista clienților obișnuiți se numără NFL, Verizon, VISA, Target, McDonald’s, Jack Daniel’s, Pepsi, San Diego Chargers, Kansas City Royals și Arizona Cardinals

Cu peste cinci decenii de experiență combinată în vânzări, strategie, operațiuni, producție, proiectare și marketing, cei 150 de angajați ai companiei americane specializate în producție publicitară pot realiza acum lucrări de orice dimensiune în propria unitate de producție din Tempe-Arizona, care se întinde pe o suprafață de aproximativ
12 000 metri pătrați. Și totul datorită unui tânăr cu viziune care a reușit să transforme în doar câțiva ani un start-up finanțat din fonduri proprii într-o adevărată fabrică de bani. 

 

În 1997, Jared Smith – pe atunci proaspăt absolvent al Colegiului Comunitar din Glendale – a decis să cumpere o imprimantă digitală de mici dimensiuni cu ajutorul căreia să poată realiza panouri informative pentru turneele de golf. Conceptul „The Golf Tournament Group” a avut succes, iar Jared și-a invitat și câțiva prieteni să lucreze alături de el. În curând business-ul a început să se dezvolte atât de mult încât a devenit evident pentru toți faptul că puteau să creeze panouri și pentru alte tipuri de activități și astfel The Golf Tournament Group a devenit „Bluemedia”. 

„Primul an a fost deopotrivă interesant și înfricoșător. Trebuia să funcționeze, cu atât mai mult cu cât banii investiți au provenit din fondurile proprii. Aveam 25 de ani pe atunci și foarte puține cunoștințe despre ceea ce înseamnă cu adevărat un business, așa că am compensat ceea ce îmi lipsea în materie de experiență și înțelepciune cu o doză mare de ambiție. Am lucrat din greu și fiecare cent din profitul obținut l-am investit înapoi în afacere”, a declarat Jared Smith.

La început nu a existat o strategie de marketing și nici fonduri pentru una. Singura modalitate prin care se puteau promova era să participe la diferite evenimente și să își prezinte oferta. Această strategie a dat roade, iar compania s-a dezvoltat cu viteză. „Succesul nostru s-a bazat pe faptul că am reușit să identificăm nevoia clienților de la acel moment și să le fabricăm produsele potrivite. Aveam de oferit un concept ce nu trebuia vândut, ci doar pus la dispoziția celor interesați de el. Oamenii aveau nevoie de ajutor și asta este exact ceea ce am făcut noi în sectorul de semnalistică, dar cred că se poate face în orice domeniu”.  

Bluemedia și-a dublat în doar câțiva ani capacitatea de producție. Însă ca în orice business au existat și clipe mai dificile. Piatra de încercare a venit în momentul în care au reușit să contracteze un client extrem de important din domeniul HoReCa, pe care îl curtau de mult timp. Contractul era substanțial și totul părea să se desfășoare conform așteptărilor. Până într-o zi când acest client nu și-a mai respectat termenele de livrare a graficii și chiar a început să-i învinuiască pe cei de la Bluemedia de tot felul de neajunsuri. Acela a fost momentul în care Smith a decis că trebuie să poarte o conversație cu reprezentantul marelui lanț de restaurante. „Am fost nevoit să-mi protejez personalul de lipsa de respect care definea acea relație de business. Am propus chiar și câteva metode prin care să se îmbunătățească mult procesul. Atunci a fost pentru prima și singura dată când am fost concediați pe loc. Privind înapoi sunt convins că am luat decizia corectă, dar în acea zi nu mi-a fost deloc ușor să pierd acel contract atât de râvnit. Știm exact ce ne dorim și acest lucru nu este negociabil.”

 

Pentru Bluemedia „perfecțiunea” este mai mult decât un termen, reprezintă însăși misiunea companiei. Este standardul ridicat la care Jared Smith și colegii săi realizează fiecare proiect și desfășoară fiecare interacțiune cu clienții. „Suficient de bun” pur și simplu nu există în vocabularul lor și acest lucru i-a transformat în prima alegere a sute de branduri de top. „Succesul pentru mine este conștientizarea potențialului, iar cheia succesului este identificarea căilor prin care poți să îți atingi țelul. Din experiența mea, aceste căi sunt transparența completă, empatia, ambiția, munca asiduă, iertarea, angajamentul și dăruirea. Iar cea mai importantă lecție pe care am învățat-o e că a fi ocupat este ceva groaznic. Ocupat înseamnă că nu poți onora comenzile clienților, că nu îți poți asculta angajații, copiii sau familia. Nimeni nu poate fi creativ atunci când este ocupat.”

În calitate de producător listat de Underwriters Laboratories – companie globală de certificare a siguranței – Bluemedia concepe, proiectează și fabrică elemente de semnalistică pentru interior și exterior care trec testul timpului. Pentru a satisface nevoile oricărui client sunt utilizate cele mai noi tehnologii de fabricare și finisare și se lucrează cu materiale diferite precum aluminiu, oțel, materiale plastice, lemn, MDF etc. 

Încă de la fondarea companiei în 1997, Jared Smith a sprijinit zeci de organizații și a contribuit la crearea următoarei generații de lideri și la creșterea comunității antreprenoriale prin sponsorizarea diverselor evenimente educaționale, în cadrul cărora Smith susține și discursuri motivaționale pentru tinerii care își doresc să pornească o afacere: „Nu subestimați efortul, încrederea, inteligența și capacitatea de luare a deciziilor pe care o va implica începerea propriei afaceri. Mai întâi trebuie să vă stabiliți obiectivele și apoi să vă construiți modelul de business. Întotdeauna trebuie să vă îndreptați spre o întâlnire de afaceri având un obiectiv în minte, apoi să spuneți și să faceți doar lucruri care să vă apropie de îndeplinirea acelui obiectiv, fără a minți interlocutorul, deoarece o întâlnire grozavă îți oferă ceea ce vrei și îmbunătățește viața tuturor celor implicați.”

Angajamentul lui Smith față de echipa și clienții Bluemedia este salutar, iar determinarea și parcursul uluitor al acestuia pot fi un model pentru orice antreprenor aflat la început de drum. Astăzi Jared coordonează departamentul responsabil de managementul vânzărilor și al relațiilor cu clienții în contractarea celor mai mari proiecte de semnalistică din Statele Unite.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide