Ideea nu a fost ușor de pus în practică, Claudiu Nistor fiind forțat să își închidă afacerea și să înceapă totul de la zero de două ori din cauza unor greșeli care au avut drept rezultat închiderea conturilor de pe platformele unde își vindea cărțile, greșeli din care însă a învățat. Citat de Business Magazin, antreprenorul menționează că greșelile s-au datorat și faptului că testează și folosește la limitele maxime posibilitățile oferite de platformele pe care le alege pentru a-și desfășura afacerile. Cele două experiențe negative nu l-au oprit, ci l-au ajutat să vină cu strategii mult mai bine puse la punct, depășind în cele din urmă suma de 700 000 de dolari, bani câștigați după vânzarea a 100 000 de cărți. Ideea de bază a afacerii a apărut în urmă cu doi ani atunci când fondatorul GoPublish deja avusese succes vânzând produse fizice pe Amazon.com. Afacerea era deja funcțională, iar Claudiu Nistor reușise să automatizeze sau să externalizeze aproape toate procesele. Atunci a aflat de serviciul print on demand (printare de cărți la cerere) oferit de Amazon, care includea și imprimarea de jurnale, agende, cărți de colorat sau diverse cărți cu jocuri. Practic Amazon cere ca vânzătorul să încarce pe platfomă cartea dorită în format digital, de unde va fi apoi preluată, printată, legată și livrată oricărui client Amazon care o va comanda. Încercând să testeze acest sistem, Claudiu Nistor nu a exploatat cărțile clasice ale literaturii universale ci mai degrabă cele mai căutate cărți din mediul online, dar și agende, cărți de colorat, caiete simple sau jurnale.
Primele produse imprimate comercializate de antreprenorul român au fost caietele de matematică, jurnalele pentru copii și cărțile de colorat. Activitatea i-a permis antreprenorului să își folosească know-how-ul în materie de prezentări, activități SEO, realizare de coperte comerciale sau vânzare de produse fizice. În doar 30 de zile de la debutul acestui model de afacere, Claudiu Nistor vânduse deja 1 000 de cărți, un start care anticipa un mare succes. În prezent afacerea are un portofoliu de 700 de produse (traduse în engleză și spaniolă) și a depășit deja 100 000 de exemplare vândute, cele mai populare fiind cărțile de colorat și cele cu jocuri pentru copii și tineri, care aduc un profit ce variază între 1 și 20 de dolari.
O parte din cărțile comercializate pe Amazon pe baza modelului print on demand au fost realizate de Nistor, celelalte au fost adaptate de o echipă care se ocupă de optimizarea afacerii. Deși procesele pot fi automatizate în proporție de 100%, Nistor lucrează cu o echipă de graficieni care prelucrează cărțile mai complexe, cu potențial mai mare. Antreprenorul menționează că acest tip de afacere poate fi demarată de către oricine are mult timp la dispoziție, abilități de administrator și coordonator, chiar și fără costuri de investiție.
Însă Claudiu Nistor nu și-a început cariera în rolul de antreprenor. În timpul liceului a făcut curățenie într-un oficiu poștal din orașul natal, înțelegând că aceasta este doar o etapă a vieții sale. La vârsta de 19 ani, în timpul facultății, și-a început prima afacere: cumpăra motociclete, le dezmembra și le vindea piesele separat. Însă abia în urmă cu patru ani a decis să se concentreze exclusiv pe mediul online, pentru a putea îmbina utilul (conducerea afacerii) cu plăcutul (călătoriile). Marea dorință a lui Nistor a fost identificarea unui domeniu care să îi ofere posibilitatea de a vedea locuri și a cunoaște mentalități și oameni noi. Astfel a putut frecventa diverse conferințe importante unde a înțeles modul de gândire al proprietarilor marilor afaceri de succes. Deși în prezent Nistor are afaceri în valoare de milioane de dolari, în opinia lui cifrele nu demonstrează succesul său, poate tocmai de aceea a început să împărtășească din cunoștințele sale și altor tineri antreprenori printr-un curs online realizat alături de prietenul său Răzvan Aleman, care activează în aceeași branșă. Cursul GoPublish include informații pentru oricine dorește să își înceapă o afacere în mediul online, pe nișa print on demand și a avut până acum două ediții la care au participat peste 450 de persoane care au început deja să genereze venituri. Deși costul cursului GoPublish nu este de neglijat – 1 297 euro – Claudiu Nistor îi sfătuiește pe cei interesați să consulte întâi ghidul gratuit și webinarul de prezentare pentru a decide dacă informațiile respective îi ajută.
Fondatorul GoPublish a mărturisit pentru Business Magazin: „Dacă mă intrebai acum 6 sau 7 ani cum este să ai un business de 1 milion de dolari mi se părea de neatins. Acum aş putea spune că dacă ai o ţintă exactă şi munceşti pentru ea, rezultatele nu au cum să nu apară. Mi-a plăcut tot timpul să fiu un jucător în viaţa mea, nu un spectator”.
This Post Has One Comment
Dacă se fac așa mulți bani de ce de ce mai vinde cursuri ??
Când o afacere merge stai pe ea nu te apuci de altceva.