În mai 1955, pe când avea doar 20 de ani și era student, Michel Caza a început să lucreze la un atelier faimos și dotat cu tehnică avansată chiar în centrul orașului Stockholm. Acolo a ajuns la concluzia că pentru el imprimarea prin serigrafie era mult mai distractivă și mai interesantă decât psiho-sociologia pe care trebuia să o studieze la universitate. Ca urmare a acestei revelații s-a angajat cu normă întreagă în noiembrie 1955 și de atunci nu a încetat vreodată să caute răspunsuri, să inventeze și să adapteze.
Filosofia sa de viață, așa cum avea să o enunțe și într-o carte scrisă mai târziu e că „trebuie să încerci totul, să faci chiar și greșeli, dar să îndrăznești”. Tocmai de aceea nu a luat în calcul conceptul de imposibil, chiar și atunci când specialiștii în serigrafie și furnizorii îi spuneau că serigrafia sau imprimarea digitală cu cerneală UV este imposibil de realizat, la fel și serigrafia la 300 lpi, imprimarea bumbacului cu cerneluri UV pe bază de apă, crearea de profiluri ICC pentru serigrafie sau dezvoltarea unei cerneli tixotropice. Aceste exemple și multe alte realizări din domeniul îmbunătățirii mașinilor, racletelor, țesăturilor, cadrelor și tensiunilor l-au transformat într-un expert foarte căutat. Și toate acestea deoarece s-a ghidat mereu după motto-ul „fă lucrurile și apoi explică de ce funcționează”, cu alte cuvinte mai întâi practica și apoi teoria.
Michel Caza refuză în 1976 să mai folosească solvenți, ceea ce a condus la dezvoltarea cernelurilor pentru serigrafie bazate pe tehnologia UV. Inițial această decizie a fost luată luându-se în considerare avantajele tehnice, dar ulterior s-a dovedit a fi benefică și sub aspect ecologic. Astfel după 2001 a devenit mai implicat în susținerea protecției sănătății angajaților și a mediului, scriind chiar și o carte cu titlul „Serigrafia – ghid pentru o planetă curată” care a fost tradusă în limba engleză în 2006 și a devenit „FESPA Planet Friendly Guide”. Ca urmare a colaborării sale cu Paul Machin, Caza a actualizat cartea în 2008 pentru a include și printul digital. De atunci lucrarea a mai primit o serie de adăugiri, cea mai recentă variantă fiind lansată anul acesta la FESPA München.
Mulți ani la rând a fost implicat în scrierea de articole și în susținerea de prezentări la conferințe din întreaga lume pentru a explica aceste îmbunătățiri tehnice, la inventarea și dezvoltarea cărora a contribuit. Multe dintre inovații au fost posibile și datorită colaborării cu alți specialiști. A lucrat cu Jacques Mounier și Jean-Pierre Vivès de la Dubuit pentru a dezvolta cerneluri UV tixotropice, apoi a colaborat cu SS Thal (care a devenit Sefar) pentru a dezvolta o sită serigrafică pentru cerneluri UV și cu Don Newman în Statele Unite pentru a îmbunătăți cadrele.
În calitate de pionier al serigrafiei, Caza este totodată și unul dintre fondatorii FESPA. Înființarea Federației Europene a Asociațiilor de Serigrafie s-a decis la Adunarea Generală din 1962 a Asociației Tipografilor din Franța. Creată împreună cu alte șapte asociații similare din Olanda, Marea Britanie, Germania, Suedia, Danemarca, Norvegia și Italia, scopul acestei organizații a fost și rămâne acela de a reprezenta o platformă de schimb de informații între membri. Michel Caza a colaborat și cu mulți artiști din secolul al XX-lea, printre care Dali, Lichtenstein, Matisse, Miro și Warhol, precum și numeroși ilustratori de benzi desenate, având astfel ocazia de a folosi o serie de produse neconvenționale precum praf, boabe de cărbune, nisip, pietriș sau foiță de aur.
În cariera sa îndelungată a contribuit și la îmbunătățirea mașinilor automate, lucrând cu Åke Svantesson de la Svecia și în special cu Umberto Brasa de la SiasPrint pentru primul utilaj de print digital UV. A fost implicat de asemenea și în dezvoltarea glazurilor UV pentru ceramică și sticlă împreună cu Jonson-Mattey, iar cu Alex Zuckerman de la Fimor a creat raclete mai performante care sunt încă utilizate pe scară largă.
Caza a devenit în 1995 președintele FESPA și a primit de-a lungul carierei peste 350 de premii pentru lucrările sale tipărite, inclusiv premiul Howard Parmele – cea mai înaltă distincție din industria grafică.
Cariera „părintelui serigrafiei”, așa cum a fost numit de colegii de breaslă, este departe de a se sfârși. Cum însuși a declarat în repetate rânduri, va continua să lupte pentru a-i convinge pe producătorii de echipamente și consumabile că nu ei trebuie să impună anumite produse, ci furnizorii de servicii din industria printului sunt cei care trebuie să hotărască ce au nevoie. Michel Caza este implicat în prezent și în domenii conexe, cum ar fi printul 3D, nanotehnologia și textilele interactive. Așadar povestea de succes continuă.