Mimaki este producător japonez de echipamente destinate printului, perceput de specialiștii din industrii ca fiind cea mai fiabilă soluție.
Geko a pornit distribuția de echipamente Mimaki în anul 2007, în ultimii 12 ani reușind să instaleze aproape 1000 de echipamente. O mare parte din acestea au reprezentat borna de dezvoltare a unor afaceri mici și mijlocii. Fiabilitatea echipamentelor reprezintă în continuare cel mai bun argument de vânzare, mai ales în condițiile complicatei ecuații a resursei umane cu care ne confruntăm. Norocul nostru este că echipamentele Mimaki se exploatează ușor, iar procesul de învățare este relativ scurt.
Doar anul trecut, în 2018, am instalat peste 150 de echipamente Mimaki. Intervalul mediu de intervenție în cazul unui echipament este de 11 luni. Echipa de service de la Geko lucrează preponderent la instalări și mai puțin la mentenanță sau reparații.
Ne confruntăm însă cu o problemă de creativitate și imaginație în rândul antreprenorilor. Se copiază și se multiplică prea mult business-urile bazate pe print, când posibilitățile sunt mult mai extinse. De aceea Geko a sprijinit proiecte culturale din zona artei și a decorațiunilor de interior. Producția publicitară suferă din cauza orientării bugetelor de marketing și advertising către online. Politicile urbanistice nu mai permit extiderea publicității stradale. În aceste zone oportunitățile scad. Vestea bună este că sunt domenii în care echipamentele Mimaki ar putea fi utilizate. Un exemplu este industria de mobilă, de automotive și echipamente de orice fel unde este nevoie de inscripționare, marcare, personalizare sau branduire a produselor. Un alt exemplu este industria ușoară. Aici în România are loc o mică revoluție.
Fabricile textile românești nu mai sunt atractive pentru producția în regim lhon și atunci s-au reprofilat pe dezvoltarea de branduri proprii. Cu echipamentele Mimaki se pot asigura servicii de imprimerie textilă în regim unicat, serii mici, medii sau mari după preferințe. Avem un echipament cu ajutorul căruia putem imprima chiar și nasturii cu motive de flori de câmp, de exemplu.
O nouă oportunitate nedezvoltată sunt serviciile de prototipare, design 3D și machetare, zonă în care ultimul tip de echipament Mimaki este lider. Dovedim în continuare că cineva trebuie să fie primul, cineva trebuie să fie cel mai bun, iar acel cineva de regulă mizează pe inovație și fiabilitate. Primul echipament de print 3D full color (3DUJ-553) a fost lansat de Mimaki. Acest tip de echipament se adresează birourilor de arhitectură care ar putea vizualiza 3D la scară orice proiect urbanistic sau industrial. O machetă 3D color completă este mult mai convingătoare decât un videoclip pe un ecran.
Cunosc destul de bine modelul de business al fiecărui utilizator de echipamente Mimaki. Vă declar sincer că mai sunt oportunități reale în piață, neexplorate încă. Tehnologia digitală este o parte importantă în câteva industrii de pe piață. Păcat că nu se face mai multă practică pe echipamentele de ultimă generație. Mă refer la formatorii din instituțiile de învățământ private și de stat de orice nivel.
Ar fi oportun ca cineva să formeze operatori de printing digital, UV sau 3D pentru că în viitor va fi o cerere consistentă pe piața muncii. Vor fi suficienți bani pe piață în vederea accesării de fonduri pentru echipamente, dar puțini operatori și specialiști disponibili.
În ultimii ani, România s-a dotat cu echipamente de ultimă generație care vor permite dezvoltarea unor servicii pentru export. Platformele online vor permite și mai mult preluarea de la distanță a unor servicii de printing în regim self service.
Vă așteptăm oricând la o discuție despre oportunitățile noi de business pe care le oferă echipamentele Mimaki.
Lazăr Panov,
Director General, Geko