Avertismentul industriei de imprimare britanice: criza energetică poate dura trei ani

Creșterea prețurilor energiei electrice a declanșat o nouă majorare a costurilor generale pentru tipografii, iar anumiți furnizori de servicii de imprimare britanici nevoiți să își reînnoiască acele contracte de energie electrică au primit facturi de patru ori mai mari. Potrivit publicației Printweek, Charlesworth – tipografie din Wakefield, Marea Britanie – a fost recent forțată să accepte un contract pe trei luni la un tarif mai mare cu 275% în comparație cu cel anterior.

Brendan Perring, directorul general al IPIA – Asociația independentă a industriilor de imprimare – avertizează că pentru unele companii, creșterea prețurilor poate reprezenta o provocare imposibil de depășit. Acesta a declarat: „Industria tipografică este un sector care consumă foarte multă energie. Pur și simplu nu există nicio alternativă: dacă cheltuielile generale, utilitățile, cresc atât de mult, este doar un alt pai care va face să se rupă spatele cămilei”. Potrivit reprezentantului IPIA, ultimii ani au fost marcați de o serie de crize pentru tipografi, impactul haotic al legislației Brexit asupra logisticii și faptul că imprimarea comercială a pierdut, conform unui studiului IPIA, aproximativ 60% din veniturile sale totale pe parcursul pandemiei, s-au combinat acum cu o serie de creșteri ale prețului consumabilelor pentru a lovi tipografiile chiar în momentul în care au intrat într-o „fază de redresare”.

Această realitate este confirmată de Paul Manning, directorul general al Rapidity, furnizor de servicii de imprimare cu sediul în Londra. Acesta a declarat pentru Printweek că a fost „dat peste cap” atunci când s-a uitat recent la contractele de energie disponibile: „Nu cred că toată lumea își dă seama cu adevărat de importanța creșterii costurilor energiei. Ceea ce urmează să se întâmple este destul de traumatizant”. Potrivit acestuia, cele mai bune oferte ar însemna blocarea Rapidity într-un contract pentru energie electrică la un preț de aproximativ trei ori mai mare decât cel actual, pentru o perioadă de până la trei ani. Pentru contractele pe un singur an, prețul era de până la patru ori mai mare decât factura sa actuală. În timp ce Rapidity mai are încă un an de contract cu tarifele anterioare, Manning este însă îngrijorat pentru tipografii care urmează să își încheie contractele de energie electrică în această perioadă: „Fiecare companie din domeniul producției de imprimare ar trebui să se gândească la momentul în care contractul lor se încheie și să planifice ce vor face după aceea. Dacă nu se schimbă ceva semnificativ în următorul an, dacă și contractul dumneavoastră se apropie de sfârșit, veți avea de a face cu prețuri de trei sau patru ori mai mari decât cele pe care le plătiți în prezent”.

Până și tipografiile neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon au simțit presiunea. Zoe Deadman, directorul general al KCS Print, cu sediul în Launceston, Marea Britanie, a schimbat contractul firmei în august 2021, înainte de cea mai gravă criză. Chiar și atunci, ea a văzut că tariful de zi al KCS a crescut cu 35%, iar cel de noapte cu 75%. Și în ciuda faptului că firma și-a redus consumul de energie cu 23% între 2020 și 2021, a resimțit impactul unei noi creșteri a costurilor generale. Deadman a declarat: „Suntem o industrie care se bazează pe investiții mari de capital, iar costurile în creștere au un impact major asupra profitabilității sectorului. Căile de a găsi eficiență în toate formele de deșeuri, inclusiv energia, trebuie să fie capitalizate la maximum. În calitate de tipografi, în cele din urmă trebuie să lucrăm eficient, dar vine un moment în care costurile în creștere trebuie să fie transferate mai departe [către clienți]”. Directorul general al Nationwide Print din St Austell, Julian Hocking, este de acord: „Nu putem absorbi toate aceste costuri. Nu putem evita acest lucru”. Potrivit lui, „Clienții au fost mai înțelegători decât oricând în legătură cu faptul că locurile de muncă sunt mai scumpe, pentru că înțeleg că scumpirile afectează toate industriile“.

Charles Jarrold, directorul executiv al Federației britanice a industriilor de imprimare (BPIF) îndeamnă la solidaritate și flexibilitate: „În cele din urmă, totuși, suntem cu toții în această situație. Clienții au nevoie de furnizori puternici, iar furnizorii au nevoie de clienți care să îi sprijine: există un raționament puternic pentru a arăta un interes comun în ceea ce privește flexibilitatea”. Însă tot el a atenționat: „Suntem într-o zonă foarte periculoasă în acest moment, ca industrie. Dacă încerci doar să transferi prețurile către clienți, tot ceea ce vei face este să ajungi să ai mai puțin de muncă și mai puțină cerere. Este un ciclu care se anulează singur”. Brendan Perring, directorul general al IPIA, speră că soluția va veni în următoarele luni sub formă de sprijin din partea guvernului britanic prin Departamentul pentru Afaceri, Energie și Strategie Industrială (BEIS), precizând că există deja discuții în acest sens.

Spre deosebire de acesta, o mare parte a furnizorilor de servicii de imprimare sunt mai puțin optimiști în această privință deoarece nici în timpul pandemiei tipografiile nu au primit subvenții sau scutiri de taxe. Paul Manning, directorul general al Rapidity, este de părere că guvernul nu va avea de ales și va fi forțat să acționeze odată ce va realiza amploarea problemei care pune în pericol întregul sector de producție britanic. Manning a declarat că multe tipografii pur și simplu nu sunt conștiente de amploarea problemei: „Guvernul trebuie să facă ceva, altfel vom asista la falimente în masă ale companiilor. Dacă ar fi înțeles, ar fi făcut deja ceva. Am fost zilele trecute la un eveniment al industriei și cred că jumătate dintre cei cu care am vorbit nu aveau nicio idee despre acest lucru. Nu știau că nu există un plafon al prețurilor la energie pentru sectorul comercial”. Dacă rapoartele conform cărora criza energetică ar putea continua încă trei ani se adeveresc, ar însemna consecințe grave pentru sectoarele consumatoare de mari cantități de energie electrică, precum cel de imprimare. Paul Manning a concluzionat: „Dacă vom continua așa timp de trei ani, atunci, ca să fiu sincer, vom avea mult mai puțini furnizori de servicii de imprimare”.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide