Potrivit raportului Canon, mai puțin de 20% dintre furnizorii de servicii de imprimare îndeplinesc nevoile clienților: 80% dintre beneficiari au declarat că ar aprecia mai multe sugestii creative de la furnizori – o oportunitate evidentă pentru piața de print. Sondajul arată și că brandurile au adoptat rapid instrumentele specifice marketingului digital, optând pentru publicitate cu rezultate măsurabile – brandurile au investit 46% din bugetele de marketing în mediul online. Pe de altă parte însă, oamenii de marketing înțeleg limitările campaniilor digitale și saturația provocată de mediul virtual clienților finali. Tocmai de aceea 97% dintre participanții la studiu au afirmat că folosesc și mediul tipărit alături de alte metode de marketing. Un procent de peste 33% din bugetul pentru marketing se îndreaptă către servicii de imprimare, acestea fiind considerate a sta la baza campaniilor de brand awareness, care ajută companiile să devină mai vizibile și mai ușor de recunoscut. Mai mult, 30% dintre cei intervievați consideră că mediul tipărit va continua să fie la fel sau chiar mai important în anii următori. 40% dintre oamenii de marketing ai brandurilor participante la studiu au menționat că ar investi mai mult în marketingul tradițional dacă li s-ar dubla bugetele, deși o treime dintre aceștia au adăugat că nu au nicio metodă de a măsura impactul acestui tip de campanie.
Cei mai mulți dintre participanți – 86% – s-au declarat în favoarea combinării elementelor digitale cu cele tradiționale. Totodată, raportul Canon a mai arătat și că 80% dintre branduri apelează la furnizorii de servicii de imprimare atunci când caută idei noi și inovatoare pentru a ajunge la publicul țintă prin campaniile lor. De fapt, 75% dintre oamenii de marketing intervievați care sunt implicați în cercetări de branding au afirmat că își doresc de la furnizorii lor de servicii de imprimare o abordare mai orientată către consultanță.
Studiul a mai arătat că deși furnizorii de servicii de imprimare înțeleg nevoile de bază ale clienților, există o diferență între ceea ce își doresc clienții și ce primesc de fapt. Ținând cont de indicatorii pozitivi referitori la marketingul tradițional, concluziile raportului Canon sunt în favoarea furnizorilor de servicii de imprimare care operează schimbări în modul de comunicare cu clienții. Canon încurajează deci folosirea oricărui tip de interacțiune pentru maximizarea potențialului materialelor imprimate. Printr-o mai bună colaborare cu clienții și o mai bună înțelegere a campaniilor de marketing ale acestora, furnizorii de servicii de imprimare le pot arăta clienților modurile creative prin care printul poate fi integrat în strategiile de vânzări ale unui brand.