Cum arată piața muncii din România la finalul anului 2021

Potrivit reprezentanților platformelor online de recrutare, finalul anului aduce schimbări noi în activitatea candidaților care apelează la mediul digital pentru găsirea unui loc de muncă.

Cel mai dinamic segment de vârstă în luna noiembrie a fost cel al tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, care au manifestat un interes crescut pentru găsirea unui nou loc de muncă sau schimbarea jobului actual, în comparație cu alte luni ale anului și față de statisticile lunii noiembrie 2020. Această categorie de vârstă a reprezentat 15% din totalul aplicărilor pentru locuri de muncă pe platformele de profil, cu cel puțin 3 procente mai mult față de nivelul lunilor precedente.

Tinerii și-au intensificat spre finalul anului încercările, aplicările lor crescând cu 25% în noiembrie în comparație cu lunile trecute și cu 67% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta este o veste excelentă dacă ținem cont de datele Institutului Național de Statistică, potrivit căruia aproximativ 20% dintre șomeri au vârste cuprinse între 15 și 24 de ani. La fel de active în căutarea de joburi sunt și categoriile de vârstă 35-44 de ani (25% din totalul aplicărilor pe platformele de profil) și 25-34 de ani (24%). Candidații pot fi diferențiați și în funcție de nivelul joburilor la care au aplicat: 39% dintre aplicări au mers către locurile de muncă entry-level, pe când 47% din totalul aplicărilor au mers către joburile mid-level.

În ceea ce privește domeniile cele mai populare printre aplicanți amintim vânzările (78 000 de aplicări), domeniul financiar (55 000 de aplicări), management (52 000), activități de call center/serviciu cu clienții (26 000) și marketing (25 000). În plus, cele mai active județe au fost București, Ilfov, Timiș, Cluj, Brașov și Prahova. Un caz special îl reprezintă joburile remote, pentru care interesul s-a păstrat la aceleași niveluri în comparație cu lunile precedente, înregistrând aproximativ 11% din totalul aplicărilor.

De cealaltă parte a baricadei, domeniile cu cele mai multe oferte active pe platformele de joburi sunt următoarele: vânzări (13% din totalul locurilor de muncă disponibile), financiar (13%) și management (10%). În plus, peste jumătate dintre ofertele active în luna noiembrie (53%) s-au adresat specialiștilor (muncă de birou), 18% lucrătorilor (muncă manuală/fizică) și 16% candidaților care dețin calificări înalte (posturi cu grad înalt de specializare – chirurgi, ingineri, avocați sau piloți ș.a.).

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide