Avand in vedere ca lumea in care traim se misca cu viteza fulgerului, chiar si cei mai straluciti proprietari de afaceri sunt nevoiti sa lupte pentru a-si mentine un avantaj competitiv. Acest lucru este valabil mai cu seama in cazul furnizorilor de produse tiparite si promotionale. Acestia inteleg pe deplin importanta brandurilor si a scopurilor clientilor lor, pana acolo incat uneori ar putea trece cu vederea propriul brand. Cand brandul dvs. se confunda cu peisajul din piata, devine dificil ca potentialii cumparatori sa va gaseasca. In plus, increderea de care aveti nevoie din partea clientilor si potentialilor clienti pentru ca afacerea dvs. sa devina atractiva poate fi compromisa daca acestia nu sunt familiarizati cu valorile dvs.
O identitate de brand robusta poate ajuta la atragerea clientilor, la construirea de relatii si la incheierea afacerilor. Ganditi-va o clipa la brandurile pe care le preferati chiar dvs. – acestea se disting de concurenta, ceea ce le face memorabile. Un nume de brand bine-cunoscut si de incredere poate elimina incertitudinea deciziei atunci cand clientul selecteaza un produs sau un furnizor. Asadar, fie abia puneti pe picioare o companie, fie aveti nevoie de o reinvigorare completa, este vital ca mesajele dvs. sa va reflecte valorile, sa clarifice motivul pentru care faceti ceea ce faceti si sa rezoneze cu publicul vizat. Investirea in identitatea brandul dvs. acum va da roade ulterior, pe masura ce afacerea dvs. continua sa evolueze. Cu o abordare strategica, veti continua sa vedeti beneficiile cresterii vizibilitatii, credibilitatii si profitabilitatii.
O buna identitate de brand reflecta scopul si expertiza companiei dvs. si va permite sa va aliniati viata profesionala cu valorile si interesele dvs. Cu cat valorile si mesajele dvs. rezoneaza mai mult cu publicul tinta, cu atat veti castiga mai multi adepti loiali.
Primele impresii conteaza enorm – ca fiinte umane, avem tendinta sa emitem judecati rapide pe baza unui volum limitat de informatii. Adesea, numele si logo-ul companiei dvs. le vor oferi o prima impresie potentialilor clientii, fie prin intermediul retelelor de socializare, cum ar fi LinkedIn, fie prin cautarea de recenzii pe site-ul Yelp. Asadar, mesajele dvs. trebuie sa fie clare si directe, deoarece mesajele abstracte sunt greu de absorbit pentru cei ce le citesc. Uneori, mai putin inseamna mai mult – acesta poate fi motivul pentru care anumite branduri cu nume mai lungi adopta in cele din urma initiale sau porecle pentru a obtine o mai buna recunoastere.
William Shakespeare avea dreptate cand afirma in Hamlet ca „Adevarata intelepciune sta in concizie.” Cu alte cuvinte, abilitatea de a transmite un mesaj sau de a exprima un scop intr-o maniera concisa si ingenioasa scoate in relief inteligenta. Totodata, subliniaza importanta alegerii cu atentie a cuvintelor, precum si a capacitatea de exprimare intr-un mod succint. Daca brandul dvs. include imagini sau forme complicate, prea multe culori si un limbaj prea complex, nu va fi usor de retinut. Un nume si un logo clar si sugestiv au sanse mult mai mari sa fie memorate de potentialii clienti.
O exprimare succinta (folosirea prescurtarilor) este o metoda eficienta pentru a comunica imediat beneficiile unui brand. In special in lumea dinamica si supraincarcata de informatii de astazi, atentia oamenilor este limitata. Exprimarile pe scurt le permit brandurilor sa capteze rapid atentia si sa-si transmita oferta de valoare intr-un mod concis si usor de retinut. Asemenea comunicate isi gasesc drumul prin zgomotul pietei si ofera un mesaj clar, usor de digerat, care va rezona cu publicul. Vedem si folosim „prescurtari” in fiecare zi — de pilda, interpretam acea imagine a unei dischete din bara de instrumente a documentelor noastre online ca prescurtare pentru „salveaza”, chiar daca formatul in sine demult tine de domeniul trecutului.
Mesajele, culorile si formele concise joaca un rol cheie in brandingul personal si al afacerii. Logo-ul McDonald’s foloseste nuante specifice de rosu si galben care sunt concepute pentru a creste ritmul cardiac, pentru a incuraja achizitiile impulsive si pentru a stimula foamea. Acele Arcuri Aurii usor de identificat simbolizeaza un loc de confort si familiaritate. Acesta este doar un exemplu al modului in care culorile si formele in branding sunt alese cu atentie pentru a crea o identitate vizuala puternica, care se aliniaza cu valorile, personalitatea si publicul tinta ale brandului. Industria tipografica nu este straina de aceste principii; furnizorii din cadrul acesteia lucreaza cu branduri toata ziua, in fiecare zi. Un test bun pentru identitatea dvs. de brand este sa efectuati o cautare pe motorul Google a produsului sau a numelui companiei dvs. Apareti acolo cu mesaje concise, imagini consistente si un scop clar? Daca nu, atunci este timpul sa luati in considerare cateva strategii pentru a prelua controlul asupra brandului dvs.
Incepeti prin a va intelege si apoi defini punctele forte, valorile si calitatile unice. Ce va face sa iesiti in evidenta si pentru ce vreti sa va faceti cunoscut? Cu alte cuvinte, cum ati prefera sa apareti intr-o cautare pe Google? Acesta este fundamentul identitatii dvs. de brand.
Odata ce aveti o imagine clara a modului in care doriti sa va vada publicul, este important sa intelegeti cu cine doriti sa ajungeti in legatura si sa va conectati. Constientizarea nevoilor si intereselor publicului va permite sa comunicati intr-un limbaj si imagini care au sens pentru ei. Publicul dvs. ar putea fi cel mai interesat de un brand care ofera preturi mici sau ar putea prefera sa cumpere de la o firma care reflecta durabilitatea si calitatea. Ambele tipuri de mesaje pot da rezultate, dar probabil ca va va fi greu sa atrageti ambele grupuri cu acelasi mesaj de brand.
Daca lasati la latitudinea altora sa descifreze mesajele brandului dvs., acest lucru ar putea avea repercusiuni, deoarece va veti pierde in marea de furnizori care ofera produse si solutii similare. Preluarea controlului asupra naratiunii dvs., a identitatii si a valorilor dvs., precum si a modului in care generati valoare se poate traduce in valoare (echitate) de brand. Desi nu exista nicio indoiala ca este nevoie de munca pentru a cuantifica valoarea brandului dvs., majoritatea proprietarilor de afaceri sunt de acord ca echitatea brandului este vitala daca este vorba ca acesta sa fie recomandat si sa castige clienti loiali.
Credibilitatea este esentiala in construirea identitatii de brand deoarece consolideaza increderea, construieste reputatia si influenteaza modul in care altii percep si interactioneaza cu brandul dvs. Cu alte cuvinte, construirea identitatii de brand merge dincolo de un nume si logo memorabil. Mentinerea consecventei in actiunile, mesajele si comportamentul dvs. va intaresc credibilitatea. Cand cuvintele dvs. se aliniaza cu actiunile dvs. si reprezinta cu consecventa identitatea autentica a brandului dvs., oamenii vor ajunge sa va perceapa ca fiind autentic si demn de incredere.
Crearea unei prezente online robuste prin platforme care se aliniaza cu brandul dvs. si publicul tinta este un loc excelent in care puteti incepe. Ceea ce se poate traduce prin inscrierea pe platforme profesioniste de retea precum LinkedIn sau crearea unui site web sau blog personal ori a unor conturi de retele sociale si platforme specifice industriei. Acest lucru poate parea ceva de la sine inteles, insa multi profesionisti uita sa-si optimizeze profilurile de pe retelele sociale cu mesaje concise si imagini de inalta calitate ce reprezinta fidel identitatea lor de brand. Potrivit statisticilor de specialitate, rata medie de deschidere a e-mailurilor promotionale este de aproximativ 17%, in timp ce rata deschiderii link-urilor din cadrul mesajului este chiar mai mica. Aceasta inseamna ca daca va bazati doar pe e-mailuri pentru a va informa si inspira publicul tinta, 83% dintre persoanele care va primesc e-mailurile nu vor putea niciodata sa va experimenteze brandul. Daca doriti sa deveniti brandul care va invita atentia, retineti intrebarile pe care publicul vi le adreseaza, apoi raspundeti cu postari reflective care sa va demonstreze valoarea. Consecventa in brandingul dvs. – constand din imaginile, tonul si mesajele pe care le folositi – va defini modul in care va percepe publicul.
Vizibilitatea si credibilitatea merg mana in mana. Vestea buna este ca puteti construi si mentine o identitate de brand puternica si credibila oferind constant valoare, dand dovada de o buna expertiza, actionand cu integritate si gestionandu-va reputatia. Si un lucru important este ca clientii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele de la brandurile care se aliniaza cu valorile lor, evoca emotii pozitive si ofera un sentiment de apartenenta sau de aspiratie. Cu alte cuvinte, consumatorii cred ca brandurile puternice ofera o valoare mai mare si sunt dispusi sa ofere o suma mai mare pentru produsele sau serviciile care le indeplinesc asteptarile.
In concluzie, gandul de a construi o identitate de brand poate fi intimidant. Inseamna sa va faceti remarcat si sa va implicati activ in relatia cu clientii in timp ce va exprimati valorile si convingerile. Persoanele care exceleaza in identitatea de brand inteleg ca detin responsabilitatea completa pentru afacerea lor si imaginea acesteia. In lumea ultra-conectata de astazi, crearea si cultivarea brandului dvs. nu mai este doar o optiune, ci este o necesitate. Este timpul sa profitati de oportunitatile pe care vi le ofera conectivitatea din zilele noastre pentru a va impune ca lider in industrie.