Evoluția transformărilor digitale dincolo de pandemie

Anumite procese digitale implementate în timpul pandemiei din pură necesitate vor fi păstrate și după ce această perioadă plină de provocări se va fi încheiat. Keypoint Intelligence i-a chestionat la finalul anului 2020 pe reprezentanții companiilor din domeniul IT cu privire la diferitele practici adoptate ca strategii de adaptare pe perioada pandemiei și a dat de curând publicității rezultatul acestei cercetări de piață.

În cadrul studiului numit „How COVID-19 is Changing Office Constellations”, 38% dintre participanți au indicat faptul că pandemia a forțat digitalizarea fluxurilor de lucru în cadrul firmelor, iar multe dintre aceste procese vor fi păstrate și pe termen lung. 15% dintre respondenți au recunoscut că nu au avut o strategie bine definită în această direcție și că s-ar putea găsi în situația de a continua pe calea transformărilor digitale din necesitate. Spre deosebire de aceștia, 26% dintre cei chestionați au precizat că se află în urma competitorilor în această privință, pe când 22% au afirmat că pandemia le-a forțat companiile să accepte soluții de compromis, pe care însă nu le vor adopta pe termen lung.

Studiul arată că aproximativ 78% dintre decidenții din domeniul IT care au participat la cercetarea de piață se așteaptă la o creștere a numărului de angajați care lucrează de acasă în regim semi-permanent. Deși multe afaceri și angajați s-au găsit în situația de a fi obligați să accepte munca remote în timpul carantinei, de atunci au trecut multe luni. În unele cazuri, lucrul ocazional de acasă se traduce printr-un randament mai mare al angajaților – în lipsa timpului irosit pe drum și a distragerii atenției de către colegi, angajații pot avea mai mult timp pentru a se concentra asupra sarcinilor de serviciu. În același timp însă, pandemia a impus și soluții de predare/învățare de la distanță în ceea ce îi privește pe elevi, iar unele voci sunt de părere că prezența copiilor acasă reprezintă o distragere mult mai mare pentru angajați comparativ cu orice situație ar putea să apară la birou. O altă opinie populară este aceea că angajații care sunt părinți și lucrează de acasă vor putea avea parte în acest fel de flexibilitatea de a-și organiza singuri programul în momente diferite ale zilei. Majoritatea angajatorilor au recunoscut că mulți dintre angajați ar aprecia opțiunea de a lucra de acasă, iar libertatea de alegere i-ar face totodată și mai productivi.

Schimbarea obiceiurilor profesionale a avut ca rezultat reducerea frecvenței de printare a documentelor. Cercetarea de piață realizată de Keypoint Intelligence arată că reprezentanții companiilor se așteaptă ca volumele de imprimare post-pandemie să fie cu 13% mai mici comparativ cu perioada de dinainte. În plus fluxurile de lucru digitale și serviciile cloud au devenit noua normalitate pentru mulți angajați, ceea ce s-a tradus printr-o necesitate mai mică pentru materiale imprimate. Angajații din birouri care aleg totuși să printeze o vor face din motive mai strategice, de exemplu pentru campanii de marketing unde materialele tipărite reprezintă un mijloc eficient de captare a atenției unui public țintă. Imprimarea documentelor va continua ca practică în anumite sectoare precum domeniul medical și cel educațional, unde pacienții sau studenții trebuie să beneficieze de acces la copiile înscrisurilor de care au nevoie.

În timp ce mulți angajați au dezvoltat deja „astenia de Zoom” în acest punct al pandemiei, studiul de piață al Keypoint Intelligence sugerează că eradicarea virusului nu va însemna sfârșitul întâlnirilor în mediul online. Acestea au fost cel mai des amintite atunci când decidenții au fost întrebați de practicile care vor continua să se aplice în companiile lor pe termen lung. Întâlnirile/conferințele virtuale nu necesită deplasare și nici spații speciale de desfășurare, ceea ce înseamnă economii atât de timp cât și de resurse financiare. În plus, conversațiile video au oferit atât angajaților cât și clienților o interacțiune mult mai personală decât cea limitată la conversațiile telefonice obișnuite. Însă întâlnirile online au și un aspect negativ: au devenit atât de simplu de programat încât anumiți angajați sunt inundați de cereri pentru „întrevederi online” care le pot afecta productivitatea și capacitatea de concentrare. Mai mult decât atât, mulți dintre aceștia consideră că apelurile video reprezintă alternativa mai puțin satisfăcătoare a conversațiilor față în față.

O altă consecință a pandemiei a fost creșterea cererii pentru servicii pe bază de abonament precum Netflix sau Amazon Prime, care oferă utilizatorilor acces digital simplu și rapid la divertisment sau achiziția de produse diverse. Multe dintre aceste servicii pot fi solicitate sau anulate cu un singur click și s-au dovedit foarte populare în perioada pandemiei. În vreme ce consumatorii devin tot mai obișnuiți cu aceste servicii cloud intuitive, vor căuta soluții asemănătoare și în alte aspecte ale vieții. Alte trenduri tehnologice care merită menționate sunt securitatea cibernetică, sustenabilitatea și inteligența artificială. Acestea conduc și ele la crearea unor practici de lucru care vor fi păstrate și post-pandemie. Dovadă sunt și producătorii de tehnologie de imprimare care folosesc aceste trenduri ca bază pentru noi servicii și produse inovatoare. Menționăm aici capacitatea soluțiilor software HP de a trimite actualizări de securitate în regim remote către imprimantele angajaților care lucrează de acasă.

Pandemia a accelerat digitalizarea proceselor în multe companii, acestea fiind deseori forțate de necesitate. Cel puțin o treime dintre organizații vor păstra aceste schimbări, astfel că vom vedea tot mai mulți oameni care vor lucra de acasă, continuarea trendului conferințelor și întâlnirilor virtuale, o mai mare concentrare pe intuitivitate în designul de produse și servicii, dar și fluxuri de lucru eficientizate.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide