Una dintre întrebările revistei Afaceri Poligrafice puse expozanților a fost:
„Cum comentați informațiile prezentate de organizator pe site-ul său?”
(vedeți captura de mai sus)
Vă oferim punctele de vedere ale unor expozanți la târgul Pack Show 2019 prin interviurile acordate de: Tiberiu Stoian, directorul general al companiei Fabrica De Ambalaje EXONIA; Ilie Andrada, directorul comercial al companiei SC MOB VIP SRL și inginerul Radu Coșeru, directorul tehnic al Romflexo Group SRL. Le mulțumim fiindcă au acceptat să prezinte feedback-ul lor cititorilor revistei Afaceri Poligrafice.
Tiberiu Stoian: „Din păcate această ediție a expoziției Pack Show a fost separată de INDAGRA în ceea ce privește amplasarea standurilor, motiv pentru care numărul de vizitatori a fost unul foarte redus – probabil ca urmare a semnalizării deficitare a locației, vizitatorii pavilioanelor INDAGRA nefiind corespunzător informați cu privire la relocarea standurilor aferente expoziției de ambalaje. Din acest considerent prezența companiei noastre la eveniment nu a generat feedback-ul scontat, motiv pentru care, dacă la ediția viitoare amplasarea va fi la fel de nefericită, nu vom mai participa. După ce în calitate de expozanți am plătit multe mii de euro pentru un stand de dimensiuni medii, am fost puși în situația neplăcută de a afla cu surprindere că femeile de serviciu refuză să facă curățenie în pavilionul expozițional alocat târgului Pack Show pe motiv că nu s-au plătit servicii suplimentare. Bineînțeles că la semnarea contractului, organizatorii nu ne-au solicitat să achităm suplimentar și curățenia pavilionului în care se desfășoară evenimentul – probabil pentru că ar fi părut stupid și atipic. De aceea considerăm că semnificativa cheltuială cu chiria, una peste costurile participării la alte evenimente similare serioase din vestul Europei, acoperă exclusiv suprafața de ciment pusă la dispoziție, nu și întreținerea pe perioada evenimentului. Parcarea autovehiculelor expozanților este de asemenea contra cost, în parcări pline de gropi și de bălți. Totuși îi mulțumim lui Dumnezeu că măcar nu plătim bilete la intrarea în pavilionul expozițional și pentru personalul nostru care este prezent la stand. Din acest motiv nu te mai miri că numărul de expozanți este tot mai redus de la an la an, iar impresia vizitatorilor este că au pierdut timpul să viziteze o cloacă românească. Ne străduim să fim pozitivi, motiv pentru care încercăm să căutăm și aspecte pozitive pe care să le evidențiem. De exemplu, numărul de vizitatori în pavilioanele INDAGRA a fost mai mare în comparație cu ediția anterioară. De asemenea am remarcat calitatea finisajelor acestor pavilioane noi, comparativ cu modul deplorabil în care se prezintă Pavilionul Central în care a avut loc Pack Show. Din păcate am întâlnit aceleași neajunsuri și la alte târguri din România, însă ne-am așteptat ca la case mai mari să nu ne confruntăm cu aceste probleme. Sperăm ca organizatorii să găsească pe viitor soluții de remediere. Compania noastră va beneficia într-o mică măsură de participarea cu stand la Pack Show 2019, având în vedere numărul redus de vizitatori. În ceea ce privește afirmația organizatorului, conform căreia expoziția a fost vizitată de 60 000 de persoane, această cifră este cel mai probabil eronată. Personal am fost prezent la standul companiei noaste din Pavilionul Central pe toată perioada evenimentului și apreciez că expoziția Pack Show a fost vizitată de maximum 3 000 de persoane. Probabil organizatorul a avansat cifra de 6 000 de vizitatori, dar dintr-o greșeală regretabilă de tehnoredactare, a mai apărut un zero în plus. În cazul puțin probabil în care nu a fost o greșeală de comunicare, afirmația referitoare la cei 60 000 de vizitatori este mincinoasă. Din acest considerent, recomand tuturor viitorilor expozanți Pack Show să analizeze în ce măsură un număr de 3 – 4 000 vizitatori este optim raportat la costurile ocazionate de prezența la acest eveniment. Prin comparație, vizitatorii expoziției INDAGRA au fost mult mai mulți, însă nefiind prezent permanent în pavilionul respectiv nu îmi pot permite să fac o estimare a numărului acestora.”
Ilie Andrada: „În principiu compania noastră și-a atins scopul prin participarea la Pack Show 2019 – cel de a ne menține vizibilitatea pe piața de profil, însă dorim să semnalăm câteva deficiențe pe care noi le-am considerat destul de importante. Ne-am dori ca pe viitor să nu ne mai lovim de aceste neajunsuri: lipsa unui bancomat, lipsa locurilor de parcare – locuri care deși au fost achitate de către noi au fost inexistente, văzându-ne obligați să parcăm la o distanță foarte mare – barierele de acces către locurile de parcare au fost blocate și nefuncționale, la fel și grupurile sanitare pentru bărbați. Cel mai important neajuns a fost că restaurantul din incinta cupolei a fost desființat, nici măcar sala de mese nu a fost lăsată liberă pentru a fi pusă la dispoziția companiilor expozante. Vă rugăm să vă imaginați în ce situație jenantă ne-am aflat luând masa în fața potențialilor clienți care treceau pe lângă standul nostru. Iar afirmația organizatorului referitoare la cei 60 000 de vizitatori este puțin exagerată, deoarece personal nu cred că au venit mai mult de 10 000 de persoane să viziteze Pack Show în cele cinci zile de expoziție.”
Inginerul Radu Coșeru, directorul tehnic al Romflexo Group SRL este puțin mai pozitiv: „Față de anul trecut cred că sunt mai puțini participanți și aici mă refer atât la expozanți, cât și la vizitatori. La standul nostru au venit și clienți specializați care produc etichete și au nevoie de utilaje dedicate pentru diferite aplicații, deci din punctul acesta de vedere suntem mulțumiți.”