FESPA 2021 a avut vizitatori din peste 100 de țări, iar reprezentanții Germaniei și ai regiunii Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg) au reprezentat 49% din publicul total. Alte țări puternic reprezentate la FESPA în acest an au fost Italia, Franța, Marea Britanie, Spania și Polonia. Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19, evenimentul a atras mai puțini vizitatori din afara Europei în comparație cu edițiile precedente. Astfel FESPA 2021 a atras 7 850 de vizitatori unici, dintre care 47% au participat la eveniment în mai multe zile. Aproximativ jumătate dintre vizitatori (44%) au fost proprietari de afaceri sau directori generali, fapt care confirmă încă o dată faptul că evenimentul reprezintă o rampă de relansare a afacerilor și un factor de influență pentru planurile de viitor ale reprezentanților industriei. Potrivit FESPA, doi din trei vizitatori ai evenimentului s-au aflat în poziția de a influența sau de a lua deciziile finale de cumpărare în cadrul companiei lor. La fel de important este și faptul că 54% dintre vizitatori au declarat că anul acesta au vizitat FESPA pentru prima dată, ceea ce indică o sete de cunoaștere a pieței, nevoia de perspectivă și de inspirație în urma provocărilor comerciale cauzate de pandemie.
Neil Felton, directorul general al FESPA, a descris astfel atmosfera evenimentului: „Feedback-ul din partea expozanților a fost unul plin de entuziasm, mulți dintre ei observând starea de spirit optimistă a vizitatorilor, valoarea de neegalat a conversațiilor față în față cu decidenții, dar și interesul pentru noile tehnologii și consumabile expuse. Reprezentanții companiilor s-au simțit foarte încrezători și fericiți să participe din nou la un eveniment fizic, după o perioadă atât de lungă de timp”.
La rândul său Danna Drion, director general de marketing pe regiunea EMEA în cadrul Mimaki Europa – sponsor Gold al evenimentului FESPA – a oferit perspectiva producătorului japonez cu privire la eveniment: „Am fost încântați să ne întoarcem la FESPA Global Print Expo după o perioadă atât de lungă și dificilă. Faptul că în sfârșit am putut să ne întâlnim față în față cu clienții existenți și potențiali a fost revigorant. Toți au căutat aplicații noi și inovatoare, precum și tehnologii de ultimă oră. Nu numai că ne-am depășit obiectivele, dar am primit și vizitatori cu putere de decizie, care au venit să își planifice următoarele investiții și au manifestat un interes uriaș față de cele mai recent lansate produse ale noastre”.
Una dintre cele mai populare atracții pentru vizitatori a fost și zona Printeriors – inspirată de natură și organizată de Debbie McKeegan, ambasadorul FESPA pe segmentul de materiale textile. Expoziția specială Printeriors a pus accentul pe aplicații de imprimare digitală destinate printerilor care operează deja sau doresc să se extindă în domeniul decorațiunilor interioare. Articolele expuse au fost realizate cu ajutorul unor tehnologii, procese de imprimare și materiale de ultimă generație, fiind produse în colaborare cu furnizori precum Imageco, Kornit Digital, PONGS, swissQprint și TTS. FESPA 2021 nu i-a uitat nici pe acei membri ai comunității internaționale de print care nu au putut participa fizic la eveniment – pentru aceștia organizatorii împreună cu expozanții au pregătit o selecție de sesiuni virtuale care au fost transmise în direct. Sesiunile FESPA Live au inclus și conversații cu expozanți cheie, tipografi și experți, referitoare la cele mai recente trenduri și inovații. Sesiunile virtuale FESPA 2021 au atras 5 125 de vizualizări pe parcursul celor patru zile ale evenimentului, iar înregistrările sunt disponibile pentru a fi vizionate la cerere.
La fel de populară a fost și competiția de colantare auto World Wrap Masters Europe 2021, ce a avut loc în cadrul FESPA. Aici vizitatorii au putut participa la demonstrații și ateliere de colantare auto susținute de experți internaționali în domeniu și i-au putut urmări pe candidații la titlul de „World Wrap Master of Europe 2021” de-a lungul celor patru zile de competiție. În ultima zi, germanul Norman Brübach a fost declarat câștigător, urmând să concureze împotriva campionilor regionali în finala World Wrap Masters 2022, care va fi organizată în cadrul FESPA Global Print Expo 2022 de la Berlin. Competiția World Wrap Masters Europe 2021 a avut candidați din Belgia, Germania, Cehia, Polonia, Suedia, Ungaria, Austria, Rusia și Italia, iar printre cei trei membri ai juriului s-a numărat și Kiss Lajos, un colantator experimentat și proprietarul companiei Fixfolia din Ungaria – acesta a câștigat de două ori titlul de World Wrap Master (2014, 2015). Al doilea membru al juriului a fost Justin Pate, reprezentant al comunității educaționale online de colantare auto „Wrap Institute” – acesta a colantat peste 3 100 de automobile în cariera sa de 20 de ani în domeniu. Al treilea membru al juriului a fost Ole Solskin, cunoscut expert în vopsire și colantare, cu o experiență de peste 30 de ani în industrie și proprietar al firmei Suntin A/S din Danemarca. Competiția a fost sponsorizată de Mimaki Europa și Hexis – producător internațional de filme autoadezive. Pe parcursul celor 4 zile de competiție concurenții au avut parte de multe provocări, printre care și colantarea unei furgonete 100% electrice Mercedes E-VITO, colantarea unor mașini de jucărie și a unor scaune pentru copii.
Încheiem această sinteză a FESPA 2021 prin concluzia directorului general al asociației, Neil Felton: „Ultimii doi ani au fost, fără îndoială, o provocare pentru toți cei din comunitatea noastră. Pentru a merge mai departe, tipografii și producătorii din domeniul semnalisticii trebuie să descopere noi oportunități, să exploreze cele mai recente tehnologii și să facă schimb de idei cu ceilalți colegi de breaslă. Evenimentele din acest an au reprezentat o etapă importantă în redresarea noastră colectivă și sperăm că următoarele noastre ediții Global Print Expo și European Sign Expo – care se vor întoarce în Germania la Messe Berlin în perioada 31 mai-3 iunie 2022 – vor pune în sfârșit întreaga noastră comunitate globală din nou în mișcare”.