FINAT anunță o criză în industria europeană producătoare de etichete

În 2021 cererea europeană pentru materiale de producție a etichetelor autoadezive a crescut cu 7%, însemnând aproape 8,5 miliarde de metri pătrați, după o creștere de 4,3 procente în 2020. În 2020 cererea excedentară de etichete autoadezive a fost declanșată de nevoia din sectoare cheie precum cel alimentar, de îngrijire personală, produse medicale și farmaceutice, pe când în 2021 cererea a atins din nou un vârf în al doilea și al treilea trimestru datorită redresării economice neașteptat de puternice din întreaga Europă. Cu toate acestea, după întreruperile lanțului de aprovizionare din vara anului trecut, soarta industriei de etichete a luat din nou o întorsătură dramatică încă de la începutul anului 2022, cu greve sindicale prelungite la o fabrică de hârtie specială din Finlanda și recent la o altă fabrică din Spania.

Fabricile aflate în grevă acopereau 25% din totalul hârtiei utilizate în producția materialelor necesare pentru tipărirea etichetelor autoadezive în Europa. Deși la începutul anului 2022 lanțul de aprovizionare cu materii prime pentru producția de etichete a fost susținut cu relativ succes chiar de către convertorii de etichete (grație puternicei perioade comerciale anterioare și rezervelor de materiale), este puțin probabil ca această tendință să continue în al doilea trimestru al anului 2022. Penuria prelungită de materiale riscă să perturbe grav aprovizionarea cu etichete și ambalaje în sectoarele alimentar, farmaceutic, medical și logistic din întreaga Europă.

Cei 8,5 miliarde de metri pătrați de material consumați anual în Europa sunt echivalentul a aproximativ 16,5 miliarde de etichete necesare săptămânal. Acest lucru este explicabil prin faptul că etichetele sunt utilizate pentru produsele și serviciile de zi cu zi. În raport cu valoarea totală a produsului, costul unei singure etichete poate fi mic, dar prejudiciul cauzat de lipsa acesteia producătorilor de mărfuri, companiilor de logistică, consumatorilor și, în cele din urmă, economiei și societății europene este semnificativ.

Încă de la sfârșitul lunii ianuarie 2022, Finat – asociația europeană a producătorilor de etichete autoadezive – împreună cu asociații naționale de labeling și furnizori de etichete au făcut apel la părțile implicate în greve, cerându-le să ia în considerare impactul extins al grevelor asupra clienților lor: producătorii de materiale pentru etichete, producătorii de etichete, proprietarii de branduri, retailerii și, în cele din urmă, consumatorii finali. Până în prezent, aceste apeluri nu au adus o accelerare a procesului de negociere.

Philippe Voet, președintele FINAT, a precizat: „După cum am văzut în timpul pandemiei, etichetele sunt o parte indispensabilă a infrastructurii vitale, care este greu de înlocuit. (…) În lipsa unei aprovizionări adecvate cu materii prime, producătorii de etichete vor fi nevoiți să prelungească termenele de livrare, să își prioritizeze clienții, să suspende anumite capacități și să trimită angajații în concediu, deoarece pur și simplu nu există suficiente materiale pentru a le transforma în etichete. Facem din nou apel la partenerii implicați în conflict să facă tot posibilul pentru a relua producția fără întârziere. Având în vedere condițiile deja tensionate din lanțul de aprovizionare și invazia îngrozitoare a Ucrainei de către o țară vecină, o nouă prelungire a grevei dincolo de termenul actual de 2 aprilie ar fi inacceptabilă din punct de vedere social și economic”.

Directorul general al FINAT, Jules Lejeune, rezumă astfel situația: „În acest moment industria noastră este afectată, împreună cu sectorul de imprimare comercială reprezentat de Intergraf. Dar nu este vorba doar de cele două sectoare ale noastre. Există multe lanțuri de aprovizionare conexe care au același «defect» de dependență globală față de un număr din ce în ce mai mic de actori. Dincolo de criza actuală, FINAT și membrii Asociației Europene a Etichetelor (ELC) ar dori să folosească lecțiile învățate din situația actuală pentru a se angaja într-un dialog intersectorial în vederea unei gestionări mai bune a riscurilor pentru societate, educației în domeniul logisticii lanțului de aprovizionare, cooperării industriale și a politicilor publice. În iunie, în cadrul Forumului nostru european pentru etichete vom pune bazele unui astfel de dialog”.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide