Heimtextil 2022 va fi un barometru al trendurilor sustenabile

Heimtextil este cea mai mare expoziție dedicată designului interior și materialelor textile. Următoarea ediție a expoziției Heimtextil va avea loc în perioada 11-14 ianuarie 2022 în incinta centrului expozițional Messe Frankfurt din Germania. Fiind în mod tradițional unul dintre primele târguri comerciale ale anului, și-a asumat de-a lungul timpului poziția de barometru în materie de trenduri pentru noul an. Iată câteva dintre cele mai importante tendințe care vor fi prezente la Heimtextil 2022.

Heimtextil va fi și în 2022 locul de întâlnire al designerilor, reprezentanților magazinelor de mobilă și lenjerie de pat, decoratorilor și arhitecților de interior, producătorilor și furnizorilor de produse pentru hoteluri. Vizitatorii vor avea ocazia să ia contact cu ultimele trenduri în materie de țesături decorative, mobilier, materiale textile pentru dormitor, baie și sufragerie, tapete și sisteme de protecție solară. Expoziția va găzdui aproximativ 1 800 de companii expozante din peste 64 de țări, iar pentru prima dată Messe Frankfurt pune la dispoziția furnizorilor și vizitatorilor platforma digitală Nextrade, un portal ce facilitează procesul de plasare comenzi și gestionarea datelor, o piață digitală B2B pentru sectorul produselor home and living. În plus, pentru 2022 vizitatorii își pot programa întâlniri cu diferiți expozanți prin intermediul aplicației Heimtextil Connect. În ceea ce privește pandemia de Covid-19, în prezent vizitatorii din aproape toate țările pot călători în Germania fără a fi nevoiți să intre în carantină. Singurele excepții sunt pentru călătorii din zone de mare risc. Participanții la Heimtextil vor avea nevoie în principiu de dovada vaccinării complete, a recuperării post-covid sau a unui test antigen valid.

În fiecare an Heimtextil prezintă și un raport de previziuni cu privire la trendurile de design ale noului sezon, bazat pe analizele specialiștilor în domeniu și cu participarea agențiilor internaționale de design reunite în asociația Heimtextil Trend Council. Aceștia au dezvoltat împreună o viziune globală bine fundamentată a viitoarelor tendințe de design interior care îi inspiră pe designeri, arhitecți de interior, decoratori dar și pe furnizorii de servicii de imprimare pe materiale textile. În acest an conducerea Heimtextil a prezentat noile trenduri în cadrul unei conferințe transmise în direct din Frankfurt pe data de 1 septembrie. Noile tendințe reunite sub deviza „Next Horizons” (următoarele orizonturi) accentuează necesitatea de a avea un impact cât mai mic asupra mediului înconjurător și tranziția către sustenabilitate prin abordarea problemelor existente în actualul sistem de producție. Designul de interior ar trebui deci reinventat în cadrul unei economii circulare care nu mai creează deșeuri.

Sursa: Heimtextil Trends
Sursa: Heimtextil Trends

 

În acest context, trendurile Heimtextil 2022/2023 sunt: Deep Nature (natura profundă), Hyper Nature (hipernatura), Beyond Identity (dincolo de identitate) și Empowered Identity (identitate puternică). Prin „Next Horizons” Heimtextil publică pentru prima dată acest raport anual complet în format digital pe noua platformă, acolo unde vizitatorii pot vedea trendurile ilustrate în culori bogate, clipuri sau chiar imagini personalizate de către designeri. O altă importantă platformă digitală susținută de Heimtextil este Future Materials Library, o colecție de materiale noi pentru design interior care se adresează producătorilor inovatori și ecologiști. Aici vizitatorii pot afla, spre exemplu, mai multe informații despre brandul elvețian Freitag care a dezvoltat din fibre de in, cânepă și lemn de fag un material textil 100% natural și compostabil, proiectat pentru a se biodegrada în câteva luni. O altă inițiativă de acest fel aparține companiei italiene Maeko Tessuti – o rețea de agronomiști, fermieri și tehnicieni textili care produc țesături din cânepa cultivată pe plan local. De asemenea, compania a dezvoltat în laboratorul său și o metodă inovatoare de vopsire la rece, ecologică, inspirată din tehnicile tradiționale.

Trendul Deep Nature marchează o reîntoarcere la materialele din fibre naturale ca parte a unei strategii pe termen lung de reechilibrare a naturii prin procese circulare de producție. Deep Nature susține culorile naturale, nuanțele delicate care amintesc de diferitele culori ale solului, plantelor și nisipului. De asemenea, Deep Nature se asociază imprimării ecologice, dar și cernelurilor și vopselelor naturale, materialelor biodegradabile precum iuta, inul, pielea ecologică realizată din frunze de palmier sau din deșeurile rămase în urma utilizării nucilor de cocos. Consumatorul Deep Nature apreciază materialele naturale, utilizarea resurselor și culorilor cu origini naturale și procesele de fabricație circulare.

Hyper Nature este trendul reconectării cu natura prin tehnologie. Acest trend introduce termeni precum „tactilitate digitală”, mai ales pe sectorul materialelor textile folosite pentru decorațiuni interioare – aici sunt importante reprezentările digitale ale naturii, crearea de designuri inspirate de natură sau prin fuzionarea tehnologiei cu natura. Un exemplu în acest sens este cel oferit de fotobiologie – luminile albastră, roșie și ultravioletă pot spori creșterea plantelor și reduc utilizarea pesticidelor cu până la 50%. Culorile acestui trend sunt nuanțele neobișnuite de verde, violetul intens și griul, acestea corespunzând materialelor funcționale, țesăturilor inteligente și digitale (e-textile, materiale care permit încorporarea unor elemente digitale sau electronice precum baterii, senzori sau lumini), materialelor sintetice reciclate și vopselelor receptive la lumină.

Sursa: Heimtextil Trends
Sursa: Heimtextil Trends

 

Trendul Beyond Identity se referă la transformarea identității prin fuziuni, culori îndrăznețe și sfidare față de normele existente, dovedind că sustenabilitatea nu trebuie să vină mereu în nuanțe naturale ci poate fi exprimată chiar și prin cele pastelate. Câteva dintre direcțiile Beyond Identity includ folosirea unor materiale precum mătasea și satinul vintage, țesăturile second hand, blana ecologică, texturile aerisite, cauciucul natural și bumbacul organic. Ultimul trend identificat de raportul Heimtextil este Empowered Identity – acesta este trendul meșteșugului ca expresie a moștenirii culturale și vorbește despre crearea de legături culturale între vechile tradiții și viitoarele generații, cu accent pe activism și declanșarea schimbărilor sociale pozitive. Aici se folosesc culorile primare în combinații diverse, care transmit diferite mesaje simbolice. Câteva dintre direcțiile acestui trend sunt: folosirea materialelor textile realizate din ceară de albine, broderiile, materialele textile reciclate, vopsitul cu ajutorul pigmenților obținuți din natură și folosirea peticelor (tufting).

www.heimtextil-trends.com

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide