Inovațiile tehnologice care vor transforma industria de print până în 2031

Potrivit unui studiu desfășurat de compania americană de cercetare de piață Smithers, menținerea ritmului actual al inovației în industria de print depinde de impulsionarea departamentelor de cercetare și dezvoltare – doar dezvoltarea de noi tehnologii va putea satisface acea cerere uriașă care privește productivitatea, digitalizarea, sustenabilitatea și automatizarea.

Sistem robotizat de manipulare a substratului de imprimare – Inca Digital

 

Pentru o piață globală în valoare de 760,6 miliarde de dolari, această cerere este deosebit de urgentă mai ales după schimbările declanșate de pandemia de Covid-19: apariția unor noi modele de afaceri, noi modele de cumpărare și declinul numeroaselor segmente media tradiționale.

În cel mai recent studiu Smithers – „Ten-Year Forecast of Disruptive Technologies in Print” – compania de cercetare de piață a analizat potențialul de piață a 23 astfel de inovații tehnologice care își fac loc în industria de imprimare, precum și evoluția lor până în anul 2031. De la soluții modulare pentru echipamentele de imprimare până la ample tehnologii și concepte ale Industriei 4.0, analiza și estimările Smithers pentru următorul deceniu țin cont de potențialul transformațional în cadrul industriei, costul de implementare, posibilele bariere tehnice sau de piață și furnizorii de tehnologii de vârf.

Un prim trend care va transforma noul deceniu în industria de print va fi cel al inovării proceselor de imprimare, care va include dezvoltarea unor noi sisteme de imprimare inkjet ce vor utiliza cerneală cu vâscozitate ridicată, permițând astfel imprimarea pe noi substraturi. Un potențial la fel de mare există și pentru tiparul offset inkjet, unde grafica este imprimată cu jet pe o suprafață intermediară și uscată înainte de aplicarea ei pe substratul final. Studiul remarcă și potențialul imprimării electrofotografice (cu toner) de mare viteză – aceasta va fi popularizată prin comercializarea tehnologiei LEPx de la HP. În ceea ce privește sectorul tiparului tradițional, creșterea nivelului de automatizare va spori eficiența echipamentelor flexo.

În privința aplicațiilor, principalul impuls al următorului deceniu va fi dat de dezvoltarea sistemelor digitale pentru imprimarea pe ambalaje (carton ondulat, carton pliabil și materiale plastice flexibile), iar la fel de importantă se preconizează a fi și finisarea digitală integrată. Alte oportunități în domeniul ambalajelor și nu numai vor proveni din utilizarea la scară mai mare a sistemelor inkjet în aplicațiile de imprimare directă pe ambalaje (direct-to-pack) și imprimare directă pe obiecte (direct-to-object).

Studiul Smithers include în previziunile sale și domeniul chimiei materialelor – imprimantele vor tipări la o calitate înaltă pe o nouă generație de suporturi: hârtie flexibilă, biopolimeri și monomateriale. În ceea ce privește consumabilele, producătorii de cerneluri vor modifica formulele chimice pentru a dezvolta game de cerneluri care încorporează mai multe ingrediente naturale și sustenabile.

Inovarea fluxurilor de lucru va veni cu oportunități pe segmentul de automatizare și digitalizare pentru imprimarea comercială și de ambalaje. Acest lucru va declanșa la rândul său o serie de inovații în domeniul manipulării robotizate și instalarea primei generații de sisteme cooperative muncitor-robot sau „cobot”. Un cobot este un robot colaborativ, dezvoltat pentru interacțiunea directă om-robot. O evoluție paralelă va aduce noutăți în materie de software destinat industriei de imprimare și bazat pe inteligență artificială (IA)– acesta va fi implementat în echipamentele de imprimare, cele pre-press și de finisare.

Digitalizarea sporită a industriei poligrafice va fi consolidată în același timp și de extinderea pe scară largă a conectivității 5G și – până la sfârșitul deceniului – a rețelelor de telefonie 6G. Alte progrese care ar putea fi valorificate includ accesul comercial la puterea cuantică de calcul prin intermediul cloud-ului.

De asemenea vor fi utilizate platformele de realitate augmentată (RA), atât pentru interacțiunile B2B (Business-to-Business), cât și pentru cele B2C (Business-to-Consumer). Astfel va fi posibilă îmbunătățirea serviciului de asistență tehnică oferit de producătorii de echipamente originale și vor exista opțiuni noi de imprimare în domeniul educației și al publicității, cu valoare adăugată pentru consumatori.

Potrivit raportului Smithers, aceste noi evoluții tehnologice vor transforma modelele convenționale de afaceri din industria de imprimare, creând în același timp noi oportunități de vânzare pentru producătorii de echipamente originale, furnizorii de servicii de imprimare și clienții acestora.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide