Întâlnirea Asociației Tipografilor „Transilvania” din 2 noiembrie 2018, Sibiu

A devenit deja o tradiție bine-cunoscută întâlnirea bianuală a membrilor Asociației Tipografilor „Transilvania”. La ultima întâlnire de anul acesta, care a avut loc pe 2 noiembrie în municipiul Sibiu, au participat și membrii PAPIIP – Patronatul Asociației Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate.

Obiceiul este ca întâlnirea să înceapă cu tradiționala vizită a firmei unui coleg de asociație. De data aceasta au fost două vizite.

Mai întâi a avut loc vizita la Transilvania Pack and Print, care este membră atât a ATT cât și a grupului Offsetdruckerei Schwarzach din Austria. Înființată în anul 1998, divizia specializată în producerea ambalajelor din carton duplex/triplex și a etichetelor are o capacitate de prelucrare de peste 5000 de tone de hârtie și carton pe an.

Vizita la Transilvania Pack & Print
Vizita la Transilvania Pack & Print

 

Divizia specializată în producerea ambalajelor din carton micro-ondulat și ondulat-cașerat, înființată în anul 2003, are o capacitate de prelucrare de peste 4000 de tone pe an. La momentul actual principala piață de desfacere este România, dar exportă și în UE – Germania, Austria, Ungaria, Belgia, Olanda, Cehia, Albania, Italia, precum și în India, SUA și Mexic.

A doua vizită a avut loc la noul sediu al Print Center – membru PAPIIP – o firmă specializată în printuri de mari dimensiuni, nu doar datorită utilajelor performante pe care le dețin dar și datorită profesionalismului echipei.

Vizita la Print Center
Vizita la Print Center

 

A urmat partea centrală a întâlnirii și anume programul de prezentări și expuneri, care s-a desfășurat în sala de conferințe Diamond din cadrul hotelului Hilton Sibiu. Dar despre aceste prezentări vom vorbi mai pe larg atât în ediția aceasta a revistei cât și în cele viitoare.

La finalul adunării generale a membrilor ATT am avut ocazia să realizăm un interviu cu David Istvan, președintele Asociației Tipografilor „Transilvania” și al nou înființatei FIGPA – Federația din Industria Grafică, a Producției Publicitare și Ambalajelor – și cu Zsolt Rudnyanszky, președinte al Patronatului Asociației Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate și vice-președintele FIGPA:

David Istvan și Zsolt Rudnyanszky
David Istvan și Zsolt Rudnyanszky

 

Reporter AFP: Care a fost ideea de la care s-a pornit sau necesitatea care a stat la baza formării FIGPA?

David Istvan: Ideea formării federației a fost impusă la un moment dat chiar de către mediul de afaceri, deoarece în trecut au existat anumite probleme legislative și aici mă refer la acea taxă de 3% pe tipărituri propusă de Ministerul Culturii, care a apărut ca un accident – nici însuși ministrul nu știa exact cum a apărut – dar care a început să se aplice. Astfel tipografiile au primit somații și în consecință ne-am întâlnit cu APIIP – Asociația Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate – și cu APRA – Asociația Producătorilor de Ambalaje din România – și am mers la minister să ne apărăm drepturile. Atunci ne-am dat seama că reprezentând interesele mai multor companii, cuvântul nostru avea mai multă greutate.

A urmat un alt moment decisiv în care un secretar de stat de la vremea aceea ne-a invitat în vederea elaborării unei strategii generale pentru toate industriile. Și cum noi atunci eram incluși în categoria industriilor creative, am fost plasați sub o mare umbrelă alături de fashion, mobilă, fotografie și altele asemenea. Atunci mi-am dat seama că ceea ce ne interesează pe noi cei din industria grafică nu se suprapune cu interesele celor din fashion, fotografie sau media. Și am considerat că dacă e în joc viitorul industriei noastre, atunci ar fi bine să fim și noi consultați. Însă nu stătea nimeni de vorbă cu noi deoarece nu reprezentam o entitate cu care să se poată discuta, conform legii.

Acestea fiind circumstanțele am decis că trebuie să înființăm o federație. La acea vreme, asociațiile care doreau să constituie o federație trebuiau să fie mai întâi asociații patronale. Astfel ATT și APIIP s-au transformat în asociații patronale și am înființat FIGPA ca să avem putere în fața legislativului.

AFP: Când s-a definitivat înființarea acestei federații? Când au apărut documentele legale?

D.I.: Documentele au apărut în martie anul acesta și deja suntem în legalitate.

AFP: Ce vă propuneți să realizați mai departe în această formulă de federație?

D.I.: Pe lângă faptul că ne dorim să fim vocea comună a industriei, o voce care să fie și legală, dorim de asemenea să cooptăm și alte asociații precum APRA, care la vremea aceea nu putea să intre în federație deoarece nu era patronat. Acum patronatul nu mai este o condiție obligatorie. Nu în ultimul rând, ne dorim alături și alte asociații care au tangență cu acest domeniu, ca să completăm spectrul.

Obiectivul major este afilierea la Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România. Este important să avem comitet sectorial pentru industria grafică, pentru că în momentul când se elaborează o strategie sau o lege putem să fim și noi chemați la consultări, ca să nu mai hotărască alții pentru noi.

AFP: Când apreciați că și cei de la APRA vor putea fi alături de dumneavoastră?

D.I.: E o chestiune de zile sau săptămâni. Acum ei îndeplinesc toate condițiile de aderare și foarte curând vom porni procedura. Noi am vrut de la început să ne asociem și cu APRA pentru a înființa federația, de aceea am adăugat în denumire și ambalajele. Dar după cum v-am spus, la acea dată ei nu întruneau condițiile de aderare deoarece nu erau patronat. Desigur ei nu mai au cum să fie membrii fondatori, însă important este că vor fi totuși membri.

 

AFP: Ne puteți detalia structura organizatorică?

D.I.: Eu sunt președintele federației, Zsolt Rudnyanszky este vice-președintele, iar Gabi Petrea de la Arta Grafică București este secretarul. Mai avem doi membri în colegiul director, respectiv Lavinia Pop de la PIN PLUS PIN și Silviu Ioan de la Grafoprint Timișoara.

AFP: Ce le transmiteți cititorilor noștrii pentru a-i determina să adere la cele două asociații și în felul acesta să devină membrii ai federației?

D.I.: În fiecare dintre asociații există o preocupare în vederea sprijinirii tuturor membrilor prin diverse metode – achiziții comune, întâlniri comune, publicitate, schimb de experiență, parteneriate. Până acum fiecare asociație și-a organizat întâlnirile proprii și acest lucru se va întâmpla în continuare, dar având și federația putem să împărtășim experiențele acumulate de fiecare în parte.

AFP: Practic ce ar putea motiva o firmă să dorească să intre în asociație?

D.I.: Dacă luăm în considerare câte au realizat aceste asociații atât în domeniul tehnic cât și în cel al învățământului, putem vedea o mulțime de motive solide de aderare. Tuturor membrilor le pasă de viitor și doresc să facă ceva pentru industria poligrafică. Foarte multe dintre tipografiile existente și-au dat seama de necesitatea unei asocieri atunci când au fost somate și au apelat la avocați. Așa că e nevoie de mai mult, e nevoie de unitate și o forță care să poată fi auzită.

Zsolt Rudnyanszky: Asemenea incidente duc la o conștientizare. Cine se înscrie într-o asociație nu vine să primească, vine să ofere. Aici trebuie să se schimbe mentalitatea fiecărui antreprenor. Sigur că fiecare membru va primi ceva, dar întâi trebuie să ofere ca mai apoi să primească. Chiar și cu ocazia unor întâlniri cum este aceasta organizată de ATT putem afla care sunt problemele cu care se confruntă fiecare, precum și rezolvarea lor purtând discuții și povestind din experiență. De exemplu, astăzi s-a adus în discuție faptul că noi cei de la PAPIIP, în parteneriat cu ACRM – Asociația Clubul Român de Mobilă – am reușit să achiziționăm combustibil la prețuri reduse. Dar în același timp am ajuns la concluzia că toți ne confruntăm cu unele probleme comune și că putem să aflăm cum se descurcă fiecare în parte și ceea ce poate să ofere fiecare.

Și mai este un aspect. Când cineva dorește să adere la asociație sunt întrebați toți membrii dacă sunt de acord. Dacă acel cineva are practici mai puțin ortodoxe în piață, atunci este foarte probabil ca unii dintre membri să știe de acest lucru.

D.I.: Aș dori să mai adaug faptul că astăzi am avut discuții foarte interesante la care au fost invitați și cei de la Autoritatea Națională pentru Formare Profesională Inițială în Sistem Dual. Cu acest prilej, Cornel Bertea Hanganu ne-a prezentat poziția actuală a guvernului și care este cadrul legislativ favorabil pentru realizarea învățământului dual. Practic fiecare agent economic poate să susțină în orașul său acest demers prin care să aducă în firmă oameni calificați.

AFP: Vă mulțumim.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide