Întâlnirea ATT din Cluj-Napoca

Practica ne arată mai devreme sau mai târziu că " educația este cheia antreprenorilor de succes", așa cum a subliniat speaker-ul motivațional Lorand Soares Szasz, care a prezentat cursul " Tipărește viitorul afacerii tale!" în cadrul primei întâlniri ATT din acest an de la Cluj-Napoca din 25 mai 2018, organizată la Grand Hotel Italia.

Încă din anul 2002 întreaga industrie tipografică din România știe că membrii Asociației Tipografilor „Transilvania” se reunesc de 2 ori pe an. Întâlnirile ATT încep cu tradiționala vizită a firmei unui coleg de asociație și continuă cu urmărirea unui program de prezentări tehnice interesante și cu participarea la Adunarea Generală ATT – forul decizional al asociației, unde se face și primirea de noi membri.

Prima întâlnire din anul acesta s-a desfășurat în data de 25 mai în frumosul oraș Cluj Napoca, mai precis la elegantul Grand Hotel Italia.

Obișnuita vizită a avut loc la tipografia Novis din Bulevardul Muncii nr. 16, unitate care din noiembrie 2017 este parte a concernului internațional Multi-Color Corporation, divizia ” Labels”.

Înființată în luna noiembrie 1992, tipografia are ca domeniu de activitate tipărirea de etichete pentru recipiente refolosibile sau de unică folosință și acoperă o plajă largă de produse tipărite cum ar fi: broșuri promoționale, afișe, cataloage, ambalaje pentru ciocolată, capace etanșe pentru pahare din plastic și poliuretan, ambalaje din carton, cutii din carton duplex sau ondulat, foi de carton etc. Segmentele de piață vizate sunt fabricile de îmbuteliere a berii, băuturilor răcoritoare și apei minerale pentru care furnizează etichete circulare ( wrap-around) și ambalaje. Datorită excelentei calități a materiei prime, a echipamentelor și pregătirii profesionale a angajaților, compania este cunoscută ca una dintre cele mai performante tipografii din Transilvania.

Lucrările întâlnirii au continuat la Grand Hotel Italia, debutând cu o secțiune denumită ” Momente de excelență” – ocazie prin care ATT a afișat tricolorul românesc cu logo-ul ROMÂNIA CENTENARĂ.

A urmat prezentarea ” In memoriam revoltei tipografilor din 1918. Scurtă istorie tipografică și a mișcării sindicale”, al cărei autor a fost domnul Ioan Ciorca.

Însă momentul de maximă importanță a fost prezentarea cu titlul ” Tipărește viitorul afacerii tale” susținută de Lorand Soares Szasz, bine-cunoscut business coach, speaker, trainer și antreprenor. Prelegerea a început cu o scurtă trecere în revistă a situației actuale din România, invitatul oferind apoi soluții menite să ajute o firmă să nu mai facă parte din statistica negativă ci din cea pozitivă.

Au fost analizate pentru început motivațiile care stau la baza înființării unei firme, apoi s-a analizat felul în care este folosită cea mai esențială resursă – timpul. Ulterior a fost prezentată structura ideală pentru o firmă de succes, construită pe mai mulți piloni: produsul sau serviciul pe care îl produce firma, activitatea de marketing și bugetul. Au fost aduse în discuție și compontentele care creează imaginea unui brand, printre care se numără și recrutarea angajaților, fidelizarea acestora și modul în care firma se desparte de un angajat. Legat de acest aspect, Soares a lansat ideea că atragerea angajaților în firmă este similară cu efortul de atragere a clienților. Și cifra de afaceri a fost asemănată tot cu un efort pe care o companie îl depune, rezultatul fiind de această dată profitul.

Programul întâlnirii ATT a continuat cu ” Povestea ta merită auzită”, prelegere susținută de către David Istvan JR., fondatorul I.S. DESIGN DEVY, care a povestit cum a ajuns mai aproape de ATT prin intermediul website-ului acesteia. Compania este de 27 de ani pe piața românească și a colaborat cu asociația la modernizarea a aspectului și al conținutului paginii sale de internet.

A urmat prezentarea ” RICOH – Discover the Power of Colour” susținută de Vincenzo Palomby, Sales Manager, Ricoh Italia. Avându-i drept parteneri în România pe cei de la ROEL Group, RICOH este o companie fondată cu aproximativ 80 de ani în urmă și are peste 100 000 de angajați răspândiți pe tot globul și o cifră de afaceri de 15 miliarde de euro. RICOH investește foarte mult în cercetare și dezvoltare precum și în tehnologii noi, iar în toți anii de activitate a acumulat peste 5 000 de brevete. Ca furnizor global de tehnologie care transformă procesele de management al documentelor și informațiilor, RICOH ajută întreprinderile să fie mai productive și mai profitabile.

Au fost analizate trendurile din industrie și a fost introdus conceptul de ” comunicare de marketing”. În trecut informația era doar tipărită, dar astăzi este disponibilă și în semnalistică și mediul digital. De asemenea, au fost prezentate ultimele inovații de la RICOH pentru printare UV flatbed, LATEX, direct-to-garment precum și printare în coală cu stație suplimentară de culoare. În încheierea acestei intervenții s-au făcut prognoze pentru viitorul tiparului offset și al celui digital în contextul în care cererea se îndreaptă tot mai mult spre tiraje mici și medii, de preferință personalizate.

Următoarea prezentare cu titlul „Pama Paper Machinery – Our passion, Your profit” a fost susținută de Matjaz Jamnik – Director General, Pama Paper Machinery, Slovenia – firmă reprezentată în România de Filcon International. Pama a fost înființată în anul 1997 ca furnizor specializat de echipamente pentru industria ambalajelor din carton pliabil și carton ondulat din Europa Centrală și de Est, inclusiv Albania, Austria, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Republica Cehă, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. În plus sunt și furnizori de echipamente de conversie, iar majoritatea utilajelor pe care le distribuie sunt produse în Asia. Încă de la înființarea companiei, produsele acesteia sunt caracterizate prin calitate superioară, tehnologie inovativă, înaltă productivitate, prețuri competitive și service experimentat.

Remus Petre de la CRIOTERIA MANAGEMENT a susținut un discurs care ne-a captat atenția, propunându-ne un subiect foarte interesant dincolo de umorul din titlu: ” Regula numărul 1: niciodată să nu pierzi bani; Regula nr 2: niciodată să nu uiți regula nr 1″. Practic a fost prezentarea unui produs software inovator pe nume PRINTVIS, destinat să ofere garanția profitabilității oricărei afaceri din domeniul tipografic. Concepția care stă la baza acestui soft pornește de la regulile emise de Warren Buffet, un faimos investitor, om de afaceri și filantrop american recunoscut ca fiind primul în lista celor mai bogați oameni din lume în anul 2009. PRINTVIS este o soluție ERP ( Enterprise Resource Planning) completă, dedicată companiilor cu specific tipografic ( offset, digital, flexo, ambalaje, plicuri, ziare etc) care acoperă întregul flux de lucru întâlnit într-o tipografie: începând de la estimare, planificare, aprovizionare, execuție lucrare și înregistrare consumuri până la gestionare produse finite, livrare – facturare, inclusiv generare de tranzacții și rapoarte financiar – contabile.

În cadrul întâlnirii ATT fost prezentat și ziarul ” ORIZONT MILITAR” de către Căpitan Ionuț Suciu de la tipografia din cadrul Diviziei 4 infanterie ” Gemina” Cluj-Napoca. Inedit este faptul că acest ziar tipărit în zilele noastre în Cluj – și care anul acesta a împlinit 75 de ani – e imprimat prin procedeul tiparului înalt în care forma este realizată prin culegere manuală și linotip, iar DTP-ul se realizează la fața locului potrivind blocurile de text cu ajutorul regleților – procedee ce stârnesc nostalgii printre cei din industrie care au prins acele vremuri.

Întâlnirea ATT din 25 mai 2018 de la Cluj-Napoca s-a încheiat cu o cină la restaurantul Grand Hotel Italia unde au continuat discuțiile informale și s-a socializat din plin, lucru benefic deoarece socializarea este un element de natură să întărească forța unei asociații.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide