Germania este lider în această privință – 58,3% dintre locuitorii țării au cumpărat o carte tipărită în 2021, față de numai 14,6% care au optat pentru un ebook. Urmează Spania cu un raport de cumpărare de 48,8%, respectiv 14,6% și Marea Britanie cu o pondere de 48,5%, respectiv 20,3%. Chiar și în Statele Unite, unde ebook-urile sunt foarte populare, 44,6% din totalul populației a cumpărat o carte tipărită, față de 23% care a ales un ebook. Statista estimează că vânzările globale de cărți, atât cele fizice cât și cele de ebook-uri, vor însuma 127 miliarde de dolari în 2022 și vor înregistra o rată anuală de creștere (CAGR) până în 2026 de 1,48%.
Un alt studiu, „The Future of Digital Printing to 2032” (Viitorul imprimării digitale până în 2032) realizat de Smithers, semnalează de asemenea o ascensiune continuă. Conform acestuia, cărțile vor fi a doua aplicație tipărită care va înregistra cea mai rapidă creștere până în 2032. Potrivit Smithers, perspectivele îmbucurătoare pentru cărțile tipărite sunt determinate de comenzile online și de tirajele mai mici, la comandă. În același studiu se preconizează că tehnologia inkjet va fi tot mai dominantă datorită caracterului său economic superior, obținut atunci când imprimantele cu alimentare din rolă sunt conectate la linii de finisare adecvate. De asemenea studiul subliniază capacitatea acestei tehnologii de a imprima color la o calitate înaltă și rezultatele remarcabile pe hârtie offset, la viteze mai mari. De asemenea se estimează că furnizorii de servicii de imprimare vor beneficia de noi oportunități pe măsură ce sistemele inkjet cu alimentare în coală vor fi adoptate pe scară mai largă pentru tipărirea coperților.
Atât echipamentele de imprimare digitală inkjet cu alimentare continuă, cât și cele digitale cu alimentare în coală pot susține producția eficientă de cărți în diferite tiraje. Acestea permit pieței cărților tipărite să răspundă cererii fluctuante într-un mod eficient din punct de vedere al costurilor. În plus soluțiile software determină un flux de lucru inteligent și ajută la gestionarea eficientă a diversității tirajelor.