Piețele internaționale de carte înregistrează creșteri semnificative

Potrivit unui studiu realizat de GfK Entertainment, piețele internaționale de carte au înregistrat creșteri semnificative de vânzări în prima jumătate a anului 2021, comparativ atât cu aceeași perioadă a anului 2020 cât și cu primele șase luni ale lui 2019.

Studiul GfK acoperă piețele a nouă țări și arată cum în unele cazuri vânzările de carte au crescut cu peste o treime în decursul unui an – în Brazilia au fost înregistrate creșteri de 33,4%, pe când în Spania creșterile s-au situat la 38,3%. Comparația vânzărilor din aceleași două țări în anii 2020 și 2021 a arătat creșteri medii de 16,3%, respectiv 12,8%. În Italia, în 2021 creșterea față de 2020 a fost de aproximativ 36,8%, pe când în Franța de până la 43,4%. Creșterea vânzărilor din prima jumătate a anului 2021 pe piața de carte din Olanda a fost mai mică (4,3%). Și în Germania creșterile au fost relativ mici în comparație cu prima jumătate a anului 2020 (4,1%), în scădere cu 4,9% comparativ cu 2019. Piața elvețiană de carte a încheiat primele șase luni ale anului 2021 cu o creștere de 11,1%, în timp ce Portugalia și regiunile belgiene Flandra și Valonia au raportat creșteri de 18,9%, 16,8%, respectiv 33,8%.

Creșterea vânzărilor în prima jumătate a anului 2021 a coincis cu o creștere a prețurilor medii pe piața de carte în aproape toate țările participante la studiu. Deși vânzările s-au încadrat într-un trend ascendent, în majoritatea cazurilor ratele de creștere a prețurilor au fost mai mici în comparație cu cele ale vânzărilor în 8 din cele 9 spații analizate. Potrivit studiului, în majoritatea celor 9 țări cărțile de non-ficțiune și de bricolaj/hobby-uri au avut creșteri mai mari decât segmentul de beletristică. La mare căutare au fost și cărțile de bucate, ghidurile financiare, cărțile de dezvoltare personală și cele cu specific feminist. Cărțile de benzi desenate, în special cele de tip manga, au alcătuit grupul de produse cu cea mai rapidă creștere pe piețele de carte din Franța, Italia și Spania.

Explozia serviciilor de streaming de tip Netflix a influențat, la rândul său, creșterile de pe piața cărții. În prezent, după ce multe cinematografe au fost închise timp de luni de zile iar serviciile de streaming au devenit tot mai populare, influența seriilor de succes precum „Bridgerton” sau „Lupin” asupra piețelor de carte devine tot mai evidentă. Canalele de streaming au ajutat cărți precum cele scrise de Julia Quinn și Maurice Leblanc să câștige tot mai multă popularitate pe piețele din Belgia, Franța, Italia și Spania. Miniseria „Gambitul Damei” – disponibilă pe Netflix – a provocat o creștere a popularității șahului și o creștere a vânzării manualelor de șah în Italia.

O altă tendință observată a fost scăderea interesului pentru cărțile în format electronic (e-books). Piața cărților digitale nu a continuat trendul ascendent început în anii precedenți: deși în 2020 acest segment era încă în creștere cu 16,5 procente în Flandra și 12,7 procente în Olanda, în prima jumătate a anului 2021 cifrele au scăzut în aceste două regiuni cu 3,6 respectiv 5,3 procente. Un declin asemănător s-a întâmplat și în Elveția și Spania, deși în Germania trendul cărților digitale continuă să crească.

 

Sursa: Muller Martini

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide