Provocarile deficitului de personal si forta de munca in industria de print

In timp ce subiectele importante s-au mai schimbat in ultimele douasprezece luni, sentimentul general a ramas acelasi: deficitul de personal si forta de munca calificata continua sa fie un subiect fierbinte pe care tipografiile comerciale nu isi pot permite sa il ignore. Problema nu este specifica doar industriei de print, dar provocarile majore nu sunt mai putin frustrante. Din fericire, exista unele lucruri care pot fi facute pentru a mai diminua din aceasta presiune

UN PEISAJ ÎN SCHIMBARE
O prima etapa este sa intelegem modul cum s-a schimbat piata muncii de-a lungul timpului. Expertii din sector observa ca a existat „o reducere semnificativa a cererii si o crestere a ofertei” atunci cand vine vorba despre tabloul general al personalului din industrie. Astfel, consensul general este ca piata a inregistrat o usoara incetinire; cu alte cuvinte, entuziasmul anilor 2022-2023 s-a mai potolit si s-a asezat intr-o noua realitate, cel putin pentru moment. Nu au fost vazuti atat de multi oameni care sa se pensioneze din cauza altor probleme economice.

Specialistii nu cred ca schimbarile au fost atat de semnificative in ultimele 12 luni, insa constata unele probleme care persista si care inca nu au fost serios abordate la nivelul intregii industrii. Inca exista o criza de forta de munca calificata pe partea operationala a industriei tipografice, acest lucru fiind resimtit deja de zeci de ani si tendinta fiind in crestere. De fapt, disparitia operatorilor calificati a inceput atunci cand a mai scazut nevoia de munca manuala care necesita dexteritate.

Practic vorbind, aceasta inseamna ca exista mai multa forta de munca necalificata decat se anticipa, astfel incat tipografiile care doresc sa faca angajari nu vor intampina probabil prea multe dificultati. Insa lucrurile s-ar putea dovedi putin mai dificile pentru furnizorii de servicii de print care doresc sa angajeze oameni calificati din punct de vedere tehnic. Astfel, gasirea de persoane cu aptitudini pentru tehnologie si care doresc sa „invete meserie” in industria tiparului ar putea fi putin mai dificila decat simpla ocupare a unui loc de munca.

Cu toate acestea, se crede ca vor exista mai multe schimbari in 2024; asadar, ramanerea la curent cu tendintele din sector – precum si cu ceea ce cauta forta de munca actuala – este esentiala daca doriti sa va asigurati ca atrageti si pastrati talente de top in firma dvs.

In particular, pe masura ce ne indreptam catre 2024 si in viitor, printerii vor trebui sa fie dispusi sa exploreze si sa imbratiseze tehnologia mai mult decat pana acum, si asta pentru ca exista mult mai mult interes pentru design si electronica decat pentru alte fatete ale productiei tipografice. O parte a problemei este ca se invata mai putine despre tipar in scoli si mai multe despre electronica si tehnologia digitala pe platformele de socializare.

Chiar si programele traditionale de liceu si facultate care inainte se concentrau pe tehnologia tiparului acorda acum o atentie egala sau chiar mai mare pregatirii studentilor pe linia mediilor digitale non-print. Astfel, daca doresc sa reziste pe piata in viitor, printerii traditionali vor trebui sa exploreze diversificarea si in aceste alte domenii.

ÎNTOCMIREA UNUI PLAN

Din fericire, exista moduri in care printerii pot deveni mai atragatori pentru forta de munca, mai ales cand vine vorba de generatiile tinere care doresc sa-si construiasca o cariera.

1. Tratarea tuturor cu respect
In primul rand, este un imperativ sa-i tratam pe solicitantii de joburi cu respect si demnitate. Daca doar doriti sa va distrati sau sa-i considerati pe noii angajati ca pe niste persoane de care va puteti debarasa oricand chiar si inainte de a-i angaja, afacerea dvs. va fi mai putin atragatoare pe termen lung. Sigur, veti putea ocupa temporar un post, insa este foarte putin probabil ca noul angajat sa ramana pe termen lung in companie sau sa devina entuziast si dispus sa invete noi abilitati.

2. Promovarea unei culturi potrivite
Poate sa para doar un cliseu, dar e bine de stiut ca o atmosfera calda si primitoare si o echipa prietenoasa ai carei membri cauta sa se sprijine unii pe altii ar putea fi un factor esential pentru care cineva decide sa lucreze pentru dvs. sau sa caute de munca in alta parte. Astfel, un mediu de lucru pozitiv si incluziv este esential pentru pastrarea unui nou angajat. Membrii echipei au mai multe sanse sa ramana daca se simt apreciati, sprijiniti si implicati la locul lor de munca.

3. Trainingul este esential
Angajatii au sanse mai mari sa ramana intr-o companie care ofera oportunitati de avansare in cariera, dezvoltarea abilitatilor si un proces de invatare continua. Din fericire, exista o multime de optiuni de pregatire profesionala in zilele noastre, mult mai multe decat acum cativa ani, incepand de la instructaje la fata locului oferite de furnizorii din industrie si pana la seminarii web gratuite sau cursuri online care pot fi organizate oricand.

Cel mai bun sfat pentru un manager de tipografie care doreste sa faca angajari si sa pastreze in firma talente de top este sa asigure o directie de invatare si dezvoltare continua. „Milenialii” si membrii Generatiei Z isi doresc oportunitati de a-si imbunatati abilitatile, de a ramane la curent cu tendintele din industrie si de a dobandi noi cunostinte. Asadar, implementarea unui program robust de pregatire ajuta o organizatie sa-si atraga indivizi cu cele mai bune calificari si totodata contribuie la pastrarea acestora, fiind o buna dovada a angajamentului dvs. fata de dezvoltarea lor profesionala. Un „mix” de perfectionare, programe de consiliere, certificari din industrie si training incurajeaza dezvoltarea profesionala a angajatilor si este cea mai buna modalitate prin care compania dvs. sa devina locul preferat de munca al acestora.

Totusi, acest lucru depaseste simpla oferire a unui standard initial de integrare. Cunoasterea oportunitatilor de avansare si a lucrurilor de care este nevoie pentru a promova in cadrul unei companii este esentiala pentru a-i mentine motivati pe noii angajati si a-i determina sa ramana fideli furnizorului de servicii de print inca de la inceputul carierei lor. Companiile pot aborda acest aspect prin aprofundarea cunostintelor despre interesele potentialilor angajati chiar in timpul interviului, precum si prin studierea tendintelor si evolutiilor publicate de asociatii si organizatii conexe despre interesele noilor angajati care intra in domeniul printului.

Oferindu-le angajatilor si potentialilor operatori de print oportunitatea de a se concentra asupra lucrurilor care ii entuziasmeaza si totodata facilitand formarea si educarea lor pe linia acestor abilitati sau subiecte, angajatorii pot cultiva o loialitate care sa se extinda si dincolo de un pachet salarial sau de niste beneficii.

4. Oferirea unei remuneratii echitabile
Toate acestea fiind spuse, trebuie sa remarcam ca totusi nu putem ignora salariul si beneficiile. O realitate des intalnita, observata de experti in randul tipografiilor comerciale, este urmatoarea: acestea intervieveaza un candidat promitator care este incantat de oportunitatile pe care le ofera meseria de tipograf, dar apoi nu se pot ridica la nivelul salariului pe care acest talent il poate castiga in alte industrii. Aceasta este o mare problema.

Tipografiile – si intr-adevar, intreaga industrie de print – nu concureaza doar intre ele, ci si cu companii cum ar fi Amazon, Microsoft si Google din lume – industrii de inalta tehnologie care doresc de asemenea sa atraga in randurile lor oameni talentati si pasionati. Astfel, pentru a avea succes, printerii trebuie sa fie receptivi, sa defineasca fisa postului intr-un mod rezonabil si sa ofere pachete salariale la nivelul pietei de munca.

Insa nu doar salariul de baza este important. Expertii mai subliniaza ca tinerii cu care discuta se concentreaza adesea pe echilibrul dintre viata profesionala si viata privata ca element esential pe care il cauta intr-o companie in care doresc sa-si construiasca o cariera de lunga durata. Lucrurile difera foarte mult de situatia generatiilor anterioare. Astfel, daca nu puteti oferi aceasta flexibilitate, pe termen lung se va dovedi a fi o provocare.

5. Utilizarea unui limbaj modern
Pentru a atrage tipul de oameni pe care doriti sa-i angajati la modul ideal, trebuie sa va asigurati ca limbajul din fisa initiala a postului impreuna cu modul in care va descrieti afacerea intr-un interviu este convingator si ca corespunde modului in care generatiile tinere vad lumea.

Modul in care un manager de tipografie discuta despre industria noastra – terminologia pe care o foloseste – joaca un rol important in atragerea de angajati buni. Asadar, este cu siguranta o buna idee sa incetati sa va referiti la industria noastra ca fiind o meserie vocationala, sa calificati practicile din cadrul companiilor noastre ca fiind o munca manuala si sa vorbiti despre firmele de print ca despre niste „ateliere”. Acestea sunt descrieri pot avea un efect descurajator. Este mai bine sa ne referim la industria noastra in termeni de arta, stiinta, inalta tehnologie, ca un sector dominat de componente electronice si computere si care se concentreaza pe nevoile de comunicare ale societatii pentru azi si maine.

In cele din urma, asa cum ar face cu potentialii clienti, tipografiile comerciale ar trebui sa creeze definitia a ceea ce considera a fi un angajat ideal. Cu alte cuvinte, vizualizati ceea ce vedeti ca va deveni compania, veniti cu esalonul de valori necesare, modul in care ar trebui sa arate rolurile si ce fel de oameni ar trebui sa fie cei care le indeplinesc. Iar apoi, atunci cand faceti angajari, prezentati acea viziune. Este clar ca o intentie bine definita in acest proces inca de la inceput le va oferi printerilor un rezultat mult mai bun atunci cand vine vorba de gasirea si pastrarea talentelor de top din lumea de astazi.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

This Post Has One Comment

  1. ILARIAN ȚENE

    Minunat articolul, pertinente referiri, esențiale observații pe aspecte privind cariera vocatională și oferta profesională pe un raport corect și concurențial dintre cerere și ofertă.

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide