Valoarea ornamentelor in produsele de print

Fiintele umane adora lucrurile stralucitoare. Obiectele lucioase au o cale de a ne atrage atentia, iar oamenii tind sa asocieze stralucirea sau luciul cu o calitate superioara. Psihicul uman asociaza in mod natural stralucirea si sclipirea cu notiunea de lux, bogatie si putere. Modul in care lumina interactioneaza cu produsele de print poate fi fascinant, inducand sentimente de bucurie, fascinatie sau surpriza. De aceea, multe dintre dispozitivele de imprimare digitala din zilele noastre vin cu cerneluri speciale, acoperiri selective in linie sau in apropierea liniei, lacuri sau metode de finisare care fac mai usoara ca niciodata realizarea de produse imprimate de mare valoare in tiraje scurte. De regula, ornamentele imprimate de inalta calitate vin cu un pret ridicat, dar progresele tehnologice continue au facut ca aceste optiuni sa fie mai accesibile si mai ieftine ca niciodata

Fiintele umane adora lucrurile stralucitoare si sclipitoare, incepand de la bijuterii si pana la masini sau decoruri de sarbatori. Obiectele stralucitoare au o cale de a le atrage atentia, oamenii tinzand sa asocieze stralucirea cu o calitate superioara. Unii savanti au mers pana acolo incat sa sugereze ca fascinatia noastra pentru lucrurile sclipitoare provine din nevoia umana primordiala de apa proaspata, care deseori straluceste orbitor in lumina soarelui. Indiferent de simbolism, oamenii pur si simplu graviteaza spre lucruri stralucitoare si sclipitoare, iar imprimarea nu face exceptie.

Oportunitatea de a imbunatati rapid si usor calitatea produselor tiparite cu efecte speciale nu a fost niciodata mai accesibila. Astfel, multe dintre dispozitivele de imprimare digitala din zilele noastre vin cu cerneluri speciale, acoperiri selective in linie sau in apropierea liniei, lacuri sau metode de finisare care fac mai usoara ca niciodata fabricarea de produse imprimate de mare valoare in tiraje scurte. In pofida caracterului sau atragator, imprimarea de specialitate este adesea considerata un „lux placut”, dar inutil, care poate fi intampinat cu reticenta. Cel mai bun mod de a evita aceasta problema este concentrarea asupra valorii pe care proprietarii de branduri o pot castiga din produsele imprimate distinctive.

De-a lungul istoriei, obiectele stralucitoare si sclipitoare precum aurul, argintul si pietrele pretioase au fost simboluri ale bogatiei si statutului superior in societate. Psihologia umana tinde sa asocieze stralucirea si sclipirea cu notiunea de lux, prosperitate si putere. Pe langa sporirea esteticii unui produs tiparit, ornamentele creeaza o impresie de durata despre brandul care le foloseste. Culorile sau lacuirile distinctive pot face ca obiectele imprimate obisnuite, cum ar fi o carte de vizita, sa iasa cu adevarat in evidenta. Tipic, impresia pe care ne-o formam este de obicei mai mare atunci cand corespondenta promotionala directa este creata cu ajutorul tehnicilor unice de imprimare. Revistele si cartile cu coperti ornamentate se bucura de un nivel ridicat de atractivitate, iar efectele premium de imprimare in sectorul de ambalaje vor atrage mai multa atentie.

In era digitala in care traim, consumatorii sunt bombardati zilnic cu un volum enorm de informatie. Utilizarea unei abordari de marketing originale poate face ca mesajul sa fie observat si pastrat in memorie. Iesind in evidenta din multime, agentii de marketing se pot ridica deasupra zgomotului unei piete saturate si pot realiza o conexiune cu consumatorii intr-un mod plin de impact. Atunci cand brandurile constata ce anume ii atrage pe clienti catre produsele si serviciile lor, se vor indrepta catre obtinerea de rezultate mai bune in afaceri. Oricat de elementar ar parea, brandurile trebuie sa urmareasca sa obtina o intelegere profunda a pietelor pe care le deservesc.

Statistic, peste doua treimi dintre consumatori sunt atenti la ofertele speciale atunci cand sunt la cumparaturi, ceea ce inseamna ca brandurile de toate marimile trebuie sa se diferentieze cumva daca vor sa se faca remarcate. Obiectele lucioase si sclipitoare capteaza lumina intr-un mod care este stimulator din punct de vedere vizual, facandu-le sa iasa in evidenta fata de alte produse. Modul in care lumina interactioneaza cu imprimarea poate fi fascinant, inducand sentimente de bucurie, fascinatie sau surpriza. Creierul nostru este facut sa reactioneze la noutate, astfel incat obiectele stralucitoare si printurile ornamentate – mai ales atunci cand sunt neasteptate – pot iesi in evidenta intr-o piata aglomerata.

S-ar putea presupune ca stimulii vizuali si auditivi domina peisajul consumatorului. Insa simtul tactil ramane o influenta puternica si adesea subapreciata asupra comportamentului consumatorului. De la greutatea si echilibrul unui ceas de lux pana la senzatia de moliciune a unei tesaturi premium, experientele tactile pot lasa o impresie de durata. Ca sa folosim un exemplu simplu din industria de imprimare, ne putem gandi la rolul important pe care suportul media sau hartia il poate juca in valoarea perceputa a unui document.

Ce face ca aceste interactiuni tactile sa aiba un impact atat de mare? In momentul in care consumatorii exploreaza un produs prin atingerea acestuia, se creeaza o conexiune mai profunda si mai captivanta care imbogateste experienta in ansamblul ei. In cea mai mare parte, produsele imprimate sunt considerate tactile. Iar atunci cand sunt inglobate subtilitati precum textul in relief, lacurile selective sau folia plasata strategic, valoarea printului creste proportional, gratie asocierii cu atingerea.

Cand vine vorba de recunoasterea unui brand, experienta tactila a tinerii in mana a unui produs sau atingerea acestuia cu degetele dureaza mai mult decat experientele digitale sau auditive. Afacerile care pun pret pe senzatia tactila livrand de pilda o coperta de catalog printat sau o carte postala ornamentate intr-un mod original ii vor incuraja subliminal pe clienti sa petreaca mai mult timp cu brandul lor. Asadar, o experienta tactila unica poate diferentia un produs, oferindu-i un avantaj net fata de concurenta.

De regula, ornamentele de calitate ale produselor de print vin cu un pret ridicat, dar rafinarea continua a tehnologiilor pe baza de toner si inkjet a facut ca aceste optiuni sa devina mai accesibile si mai ieftine pentru o gama mai larga de furnizori ai serviciilor de imprimare. Economiile de scara care anterior erau doar apanajul afacerilor mai mari sunt acum disponibile si pentru afacerile mai mici, niveland conditiile jocului de piata pentru toti cei implicati.

In concluzie, atractivitatea printului ornamentat poate fi atribuita multor factori, printre care implicarea senzoriala, expresia personala si conexiunile emotionale mai profunde. Brandurile care pun in evidenta rolul semnificativ al atingerii pot imbunatati experienta consumatorului si isi pot consolida locul in inimile si mintile clientilor. Pentru furnizorii serviciilor de print, capacitatea de a crea printuri uimitoare deschide noi oportunitati de castig si poate genera profituri mai mari. Iar un lucru si mai bun este ca, prin educarea cumparatorilor de produse de print pe linia beneficiilor unei experiente tactile, se pot impune ca inovatori in industria de tipar.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide