Webinariile FESPA Coffee Break: gestionarea culorilor, sustenabilitate și automatizare

Organizatorii expoziției FESPA (12-15 octombrie 2021, Amsterdam) au lansat o serie de 3 webinarii gratuite – FESPA Coffee Break – destinate aducerii laolaltă a experților industriei de printing pentru a oferi sfaturi și a răspunde la întrebări pe teme precum controlul procesului de imprimare, software, automatizare și sustenabilitate. Gazda evenimentelor a fost Graeme Richardson-Locke, manager suport tehnic în cadrul FESPA.

Prima „pauză de cafea” organizată de FESPA pe 20 octombrie i-a avut ca invitați pe Paul Sherfield, proprietarul Missing Horse Consultancy (firmă de consultanță britanică ce activează pe segmentul fluxurilor de lucru digitale) și Toby Burnett, director al PrintFactory (producător de software destinat imprimantelor de format mare) pentru zonele EMEA și continentul american. În primul episod al seriei, experții au explorat subiectul „Controlul procesului – cum se pot configura fluxurile de imprimare color pentru a economisi bani”. Cei trei specialiști au abordat teme precum modalitățile de îmbunătățire a fișierelor trimise de clienți, soluțiile software pentru desktop și condițiile de vizualizare a materialelor, managementul culorilor și importanța evaluării și validării calității materialelor imprimate, dar și despre cum pot fi configurate fluxurile de lucru color pentru a se economisi bani și timp. Paul Sherfield a subliniat importanța acestor soluții de management al culorilor: ele afectează modul în care gestionăm imaginile de la clienți și prin care dobândim capital de încredere – dacă tipografiile pot crea încredere în abilitatea lor de a gestiona culorile clienților, acest lucru va genera automat mai multe comenzi. Toby Burnett a abordat tema din perspectiva furnizorului de sisteme integrate pentru managementul culorilor: „În ceea ce privește controlul proceselor, ceea ce facem în cadrul PrintFactory este să livrăm un ecosistem de aplicații, toate folosind același modul de gestionare a culorilor, același motor PDF”. Aceste sisteme de aplicații îl ajută pe operator să vadă pe desktop doar ceea ce va fi reprodus în tipar cu ajutorul unor standarde de culoare. În ceea ce privește riscul ratării unui pas în procesarea culorilor, Burnett a punctat: „Ultimul proces al fluxului nostru de lucru include funcții de normalizare a culorilor, prin urmare dacă există un pas ratat putem face corecțiile și putem reduce impactul erorii. Astfel veți obține culori bine echilibrate”.

Cel de-al doilea webinar al seriei FESPA Cofee Break a avut loc pe data de 3 noiembrie 2020, abordând subiectul „A privi către viitor și a construi afaceri mai sustenabile: modurile în care un audit de sustenabilitate pentru afacerea dvs. va dezvălui oportunități de a economisi energie, echilibra emisiile de carbon și de a atrage noi clienți”. De data aceasta Graeme Richardson-Locke i-a avut ca invitați pe Chris Green, director de marketing și achiziții în cadrul companiei Antalis (lider pe piața europeană de packaging), alături de specialista pe probleme de mediu și sustenabilitate, Clare Taylor – firma de consultanță care îi poartă numele este dedicată reducerii costurilor și îmbunătățirii performanțelor de mediu ale afacerilor. Cei doi invitați au oferit sfaturi valoroase despre cum poate fi construită o afacere sustenabilă și despre cum ar putea un audit de sustenabilitate să dezvăluie oportunități de economisire a energiei sau de reducere a amprentei de carbon – schimbări care pot atrage mai mulți clienți. Vorbind despre avantajele pe care le pot obține furnizorii de servicii de imprimare concentrându-se pe sustenabilitate, Clare Taylor a precizat că această abordare ecologică implică 3 piloni – oamenii, planeta și prosperitatea: „Dacă înțelegi cu adevărat cum funcționează afacerea ta și cum interacționează ea cu mediul, vei fi deja pregătit pentru orice problemă ar putea-o afecta”. Taylor a mai precizat: „Scopul unui audit nu este acela de a găsi vinovați ci de a afla de ce lucrurile funcționează într-un anume fel și ce poate fi făcut pentru a le corecta”. Chris Green, reprezentantul Antalis, a vorbit în continuare despre inițiativele companiei cu privire la echilibrarea emisiilor de carbon (estimarea impactului asupra mediului a unui produs și absorbirea aceleiași cantități de carbon din atmosferă prin diferite mijloace). Într-o perioadă de 5 ani Antalis și-a redus cu o treime emisiile de carbon și folosește 100% energie regenerabilă. Directorul de marketing a vorbit și despre încorporarea sistemului Green Star, care evaluează din punct de vedere al performanței de mediu toate produsele din hârtie ale Antalis pe baza informațiilor despre lanțul lor de aprovizionare.

Al treilea webinar FESPA Coffee Break din data de 17 noiembrie 2020 a avut ca temă „Beneficiile software-ului de automatizare”. Graeme Richardson-Locke i-a avut ca invitați pe Malcolm McKenzie, director tehnic al Color Engine (distribuitor al celor mai avansate tehnologii software dedicate industriei artelor grafice în Marea Britanie și Irlanda) și pe Andrew Bailes-Collins, manager senior de produs în cadrul Enfocus (furnizor global de soluții software pentru automatizarea proceselor, printre care și PitStop sau Switch). Participanții la acest webinar FESPA au avut ocazia de a afla în ce mod soluțiile software de automatizare sunt relevante și pentru micii furnizori de servicii de imprimare, care sunt instrumentele software disponibile și ce aptitudini noi ar trebui să dobândească angajații pentru a lucra eficient cu aceste soluții. Malcolm McKenzie a precizat că indiferent de mărimea afacerii, toți furnizorii trebuie să aibă capacitatea de a reacționa imediat la cerințele clienților prin gestionarea rapidă a fluxului de documente primite care trebuie să fie deschise manual, verificate și uneori modificate. Acest proces consumă timp fără să aducă profit. Automatizarea permite o mai mare eficiență în realizarea etapelor repetitive ale fluxului de lucru. Andrew Bailes-Collins a definit termenii de „automatizare” și „flux de lucru”: dacă fluxul de lucru implică toate procesele cuprinse între primirea unui fișier PDF și imprimarea lui potrivit cerințelor clientului, automatizarea înseamnă „a lua sarcini care sunt realizate manual și a le trece printr-un program ce le poate realiza automat, fără intervenția unui operator”. Collins a continuat precizând că în cazul companiilor mari, automatizarea înseamnă pe lângă gestionarea fișierelor PDF și conectarea tuturor echipamentelor. Directorul tehnic al Color Engine a adăugat că etapa verificării și pregătirii fișierelor primite este extrem de importantă, iar în acest sens instrumentele software precum PitStop Pro sunt esențiale. Acestea pot verifica în mod automat fișierele primite de la clienți pe baza unui set de caracteristici predefinite, ceea ce le va permite operatorilor să se dedice mai mult comunicării cu clientul pe probleme de costuri și livrare. Pe de altă parte, Enfocus Switch face legătura dintre software și date, conectează aplicații și sisteme, astfel că poate lucra cu foarte multe aplicații terțe și le poate automatiza sau extrage informații din baze de date. Reprezentantul Color Engine recomandă celor care vor să învețe mai multe despre software sau despre anumite particularități ale unei astfel de soluții să apeleze la forumurile de specialitate din mediul online, unde utilizatorii își expun problemele și soluțiile practice.

Gazda webinarului, Graeme Richardson-Locke, a făcut precizări adiționale: „În climatul actual, furnizorii de servicii de imprimare caută modalități de a-și îmbunătăți și automatiza procesele de printing, de a introduce abordări mai sustenabile și de a-și diversifica ofertele. Adesea poate fi o provocare să găsești sfaturile și soluțiile potrivite. Seria de webinarii FESPA Coffee Break a fost lansată pentru a-i ajuta pe furnizorii de servicii de imprimare să acceseze informațiile de care au nevoie pentru a-și susține deciziile de afaceri. Inițiativa face parte din programul nostru Profit for Purpose, care își propune să-i educe și să-i inspire pe tipografi, oferind sfaturi importante și cunoștințele de care au nevoie pentru a avea succes”.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email
Vizualizari:

Companii promovate in apropiere

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide