De-a lungul anilor, printre clienții importanți ai SEA s-au numărat și Jamie Oliver, adidas, Porsche, Google sau Nokia. Materialele de marketing create de SEA se caracterizează prin designuri clare și precise, bine exprimate prin intermediul fonturilor rafinate, a graficii atent realizate și a artei fotografice. Totodată, printul joacă un rol cheie în modul în care mesajele SEA sunt transformate în materiale fizice memorabile. Conform lui Bryan Edmondson, tehnologia digitală le oferă designerilor ocazia de a fi extrem de creativi atunci când realizează materiale premium, iar o agenție de creație care se adresează unui public modern ar trebui să se folosească de beneficiile tuturor mijloacelor de imprimare existente. Edmondson a precizat în cadrul discuției că agenția sa a lucrat la identitatea de brand a multor furnizori de servicii de imprimare și că nu încetează să îl uimească lipsa de percepție a acestora asupra propriei identități: „Pentru întregul sector de print, munca de zi cu zi înseamnă angajarea în comunicare, agenți, designeri, agenții de design și clienți care își petrec fiecare zi comunicând cu alți clienți. Și totuși furnizorii de servicii de imprimare nu par a fi capabili să comunice sau să-și privească propriul brand, propria identitate”. Mai departe, Edmonson a dat ca exemplu pozitiv compania londoneză de print Gavin Martin, care are un mod specific de a implica și angaja designeri și agenții de design. Gavin Martin ia în considerare identitatea de brand ca tot unitar: „Noi, designerii, suntem precum coțofenele – atunci când vedem ceva strălucitor vrem să știm cum a fost produs și începem să colecționăm”. Din experiența invitatului, furnizorii de print care sunt pregătiți să facă acel pas înainte și știu cum să abordeze designerii primesc, în mod surprinzător, cele mai originale proiecte deoarece știu să acționeze ca parteneri creativi implicați. Edmonson a mai precizat că printerii pot avea și rolul de educatori: „Oricât de multe știm noi, designerii, despre producția de print, nu suntem experți chiar dacă uneori încercăm să ne convingem de contrariu. Așa că ne bazăm pe experiența acestor minunați printeri care se află în activitate uneori de decenii”. Reprezentantul SEA a adăugat că atunci când vede ceva printat într-un mod atractiv, primul său gând este acela de a afla cine a realizat materialul respectiv. Designerii reacționează deseori așa, iar acest lucru este o adevărată oportunitate de comunicare pentru printeri.
În cadrul webinarului a fost adusă în discuție și problema înțelegerii de către designeri a anumitor aspecte specifice fiecărui procedeu de imprimare. Edmondson a precizat că universitățile britanice de profil nu oferă absolvenților cunoștințe specifice despre producție. „Există un program de internship foarte structurat la SEA și majoritatea designerilor din echipa noastră și-au început cariera prin intermediul lui. Unii renunță, cei cu adevărat pasionați îl duc la bun sfârșit. Ce încercăm să facem, când este posibil, este să le oferim posibilitatea să vadă cum arată o tipografie, să vadă cum lucrează experții în imprimare. A avea o idee extraordinară pentru un design e minunat, dar e groaznic să nu știi cum să o aduci la viață cu ajutorul tiparului. După ce trec prin această experiență se întorc uimiți. Cred că atunci când vezi cu adevărat cum se produce și ești implicat în proces, devii entuziasmat de modul în care ideile se transformă în realitate. De fiecare dată printerii cu care colaborăm vorbesc cu mândrie despre tipografiile lor și cred că este și responsabilitatea lor de a educa fiecare designer care îi vizitează – nu e vina acestor absolvenți că nu știu nimic despre producție”.
Gazda webinarului, Graeme Richardson-Locke, nu a ocolit nici subiectul sustenabilității. În opinia lui Edmondson, orice printer care nu produce responsabil nu va rămâne pentru mult timp în branșă: „Noi lucrăm doar cu furnizori de print care au un anumit nivel din acest punct de vedere”. Acesta a mai adăugat că interesul pentru sustenabilitate nu ar trebui să survină deoarece e benefic pentru imagine, ci fiindcă ne pasă: „Există materiale pe care ar trebui să le evităm pentru că pur și simplu nu mai facem lucrurile așa. Acum avem mai multe cunoștințe despre acest subiect și trebuie să fim responsabili. Cred că nu ar trebui să fie doar o decizie de afaceri, ar trebuie să fie una etică”. Imprimarea digitală oferă în plus și capacitatea de a produce doar numărul de materiale necesare unui tiraj, eliminând prisoasele care vor fi ulterior aruncate: „Vrei să rămâi cu o singură copie în plus, cea care să îți amintească de o lucrare minunată”.
Ultimul subiect abordat în cadrul acestei ediții a webinarului FESPA a fost cel al importanței materialelor fizice imprimate, într-o lume ce se bazează tot mai mult pe mijloace digitale. „Noi lucrăm cu diferite tipuri de branduri de lux care au nevoie de acel factor declanșator ce îți poate spune că un produs chiar este la fel de bun pe cât ți se spune că e. Partea minunată la materialele imprimate este că putem oferi ceva palpabil unui om, iar acesta poate vedea instantaneu dacă printul pe care îl ține în mână este de proastă calitate sau ceva incredibil ce nu va uita niciodată”. Directorul de creație ne-a amintit apoi tuturor că trăim vremuri interesante când designerii au la dispoziție tot felul de mijloace de imprimare pe care le pot combina pentru a crea materiale extraordinare: „Cred că entuziasmul de a lucra ca designer în această epocă vine de la variantele dintre care putem alege atunci când optăm pentru anumite metode de producție”.
La finalul celei de-a opta ediții a FESPA Cofee Break, Graeme Richardson-Locke a anunțat că seria de webinarii va face o scurtă pauză în martie, urmând să aibă o revenire în forță în aprilie 2021.