Future Factory 2021 – schimbarea de paradigmă pune „viitorul în slujba omului”

Future Factory este organizat de Acimga (Asociația producătorilor italieni de echipamente pentru industria grafică, de conversie și industria hârtiei) cu sprijinul ITA – Agenția Italiană pentru Comerț Exterior, o agenție guvernamentală care susține dezvoltarea afacerilor companiilor italiene în străinătate și promovează atragerea investițiilor în Italia. Ediția din acest an a avut loc în zilele de 15 și 16 septembrie în incinta Teatrului din Milano sub sloganul „Viitorul în slujba omului” și a fost transmisă simultan prin live streaming. Evenimentul a fost organizat ca avanpremieră la Print4All, expoziția dedicată lanțurilor de aprovizionare ale industriilor de printing și packaging, programată pentru perioada 3-6 mai 2022, în incinta centrului expozițional Fiera Milano din Italia.

Prin Future Factory, ACIMGA a inițiat un dialog al întregului lanț de aprovizionare pe teme importante pentru piețele de conversie, producție ambalaje și etichete, imprimare comercială și industrială. Prima zi a evenimentului din acest an a avut invitați de marcă din mediul universitar internațional precum Alec Ross – distins lector la Universitatea Bologna Business School și consilier senior pe teme de inovare al Secretarului de Stat în timpul administrației Obama, dar și David Stark – profesor de sociologie în cadrul Universității Columbia. Aceștia au analizat schimbarea dinamicii în contextul socio-economic actual, modelele platformelor economice dar și legăturile dintre problemele economice și legile internaționale.

Andrea Briganti, director ACIMGA
Andrea Briganti, director ACIMGA

 

Future Factory 2021 a fost moderat de către jurnalistul Matteo Bordone și a îmbinat prezența fizică a invitaților cu participarea de la distanță a unora dintre speakeri, desfășurându-se cu participarea unor importanți reprezentanți ai industriilor italiene de printing și packaging: Andrea Briganti (director ACIMGA), Carlo Emanuele Bona (președinte al Federatione Carta e Grafica – federație care îi reprezintă pe producătorii italieni de hârtie, carton și pastă de hârtie, mașini de tipărit, conversie și grafică) sau Antonio Maiorano, președinte al ARGI (Asociația furnizorilor din industria grafică italiană). Nu au fost uitați nici reprezentanții mediului de afaceri internațional printre care amintim companiile Nestlè, Uteco Group, Ace Electrostatic, OMET sau Henkel.

Alec Ross, lector la Universitatea Bologna Business School
Alec Ross, lector la Universitatea Bologna Business School

 

Întrebat care va fi impactul digitalizării în Europa următorilor 5 ani, profesorul Alec Ross a precizat că anticipează o accelerare a acestui fenomen care duce tot mai mult la crearea unui „internet industrial”. Potrivit speakerului, domeniul care va suferi cele mai mari transformări va fi cel de producție, iar schimbările vor veni „din interior”, dinspre cei mai mari reprezentanți ai sectorului. Inteligența artificială a înlocuit deja munca manuală și repetitivă a oamenilor iar în prezent e pe cale să înlocuiască și sarcinile cognitive non-repetitive – în acest context profesorul a precizat că IA nu va reduce numărul total de locuri de muncă, ci va schimba natura joburilor disponibile. Alec Ross a oferit exemplul companiei italiene Marchesini, care produce și ambalează recipientele pentru toate vaccinurile Pfizer utilizate în întreaga lume folosind imprimarea 3D, tehnologii laser și inteligență artificială. În timpul pandemiei compania a fost nevoită să își trimită muncitorii acasă, însă aceștia au fost capabili să dirijeze operațiunile de producție ale fabricii de la distanță: „Echipamentele au funcționat astfel 24/7 fără muncitori în fabrică. Totul a fost posibil prin digitalizare, cu ajutorul oamenilor care au lucrat de acasă, controlând roboții dotați cu inteligență artificială”.

Future Factory 2021 i-a avut în prim plan și pe reprezentanții unor companii precum Leroy Merlin sau Smurfit Kappa Italia, precum și pe Bertrand Badré, fondator al Blue Like an Orange Sustainable Capital – fond de investiții specializat pe cauze ecologice și de sustenabilitate. Printre profesorii universitari care au luat cuvântul s-a numărat și Nouriel Roubini, economist și profesor de economie în cadrul Universității din New York, dar și Paola Mariani – profesor asociat de drept internațional în cadrul Universității Bocconi din Milano.

Bertrand Badre, fondator al Blue Like an Orange Sustainable Capital
Bertrand Badre, fondator al Blue Like an Orange Sustainable Capital

 

Bertrand Badré a fost întrebat dacă realitatea post-covid va aduce o schimbare economică de paradigmă la nivel mondial. Acesta a precizat că din punct de vedere al scopului social al afacerilor suntem într-un moment delicat de tranziție – acum poate fi realizată trecerea de la maximizarea profiturilor ca scop unic al afacerilor către un sistem economic unde scopul afacerilor constă în identificarea de soluții profitabile la problemele planetei și ale locuitorilor ei, fără a profita de problemele create. Acest lucru nu înseamnă că profitul trebuie perceput drept ceva negativ, ci drept un mijloc de creare a soluțiilor pentru diferitele probleme ale lumii. Bertrand Badré a mai povestit și că lucrează îndeaproape cu Paul Polman, fostul CEO al Unilever, care a adoptat în cadrul companiei o atitudine sustenabilă și din cauza faptului că, în caz contrar, „oamenii nu mai voiau să lucreze cu Unilever” – concluzia sa fiind că investitorii și consumatorii au o mare putere asupra schimbării de paradigmă.

Nouriel Roubini, economist și profesor de economie în cadrul Universității din New York
Nouriel Roubini, economist și profesor de economie în cadrul Universității din New York

 

Profesorul Nouriel Roubini a oferit un context economic al peisajului mediului de afaceri internațional creat în urma crizei inițiale declanșate de pandemie, menționând că refacerea economică globală a fost una robustă. Totuși, evoluția economiei depinde de noile variante ale virusului Covid-19 și de rezistența lor la vaccin – pe când varianta Delta cu care ne confruntăm în prezent răspunde la vaccin, factorii necunoscuți sunt noile variante care pot apărea oricând. Potrivit lui Roubini, cel mai bun scenariu – cel pe care mizează și majoritatea oamenilor de afaceri de pe Wall Street – este următorul: către începutul anului 2022, varianta Delta își va pierde din forță iar blocajele existente în prezent la nivelul lanțului de aprovizionare vor dispărea – în acest fel va exista o redeschidere tot mai mare a economiei, mai ales pe sectorul de servicii. Aceasta va stimula creșterea economică și va reduce inflația. Profesorul a prezentat și mai multe scenarii negative, printre care și acesta: dacă inflația va rămâne la un nivel înalt iar creșterea economică va continua să fie mică, se va declanșa o situație care poartă numele de „stagflation” și care apare mai ales atunci când șocurile asupra economiei nu sunt de scurtă durată, ci persistente.

Future Factory 2021 s-a încheiat printr-o masă rotundă în cadrul căreia au fost abordate teme importante pentru furnizorii de servicii de imprimare și pentru producătorii de hârtie. La discuție au participat și Alberto Palaveri – CEO al Sacchital (producător italian de ambalaje flexibile) și președinte în cadrul Giflex (asociație italiană care reunește producătorii de ambalaje flexibile personalizate prin gravură și flexografie), dar și Gianluca Castellini – CEO al sucursalei Smurfit Kappa Italia (parte a grupului omonim, important producător european de ambalaje din carton ondulat și hârtie).

Gianluca Castellini, CEO al sucursalei Smurfit Kappa Italia
Gianluca Castellini, CEO al sucursalei Smurfit Kappa Italia

 

Alberto Palaveri a precizat că producătorii de ambalaje trebuie să înceapă să se asigure că ambalajul va avea o viață și după ce produsul a ajuns la clientul final. Gianluca Castellini a vorbit despre experiența sa zilnică cu clienții italieni în ceea ce privește sustenabilitatea: „Clienții noștri vorbesc mereu despre urgență, urgența de a găsi soluții de ambalare care sunt tot mai sustenabile. Acesta este un trend inexorabil. Foarte curând managerii industriei de retail vor alege tipul de ambalaje pentru supermarketurile și magazinele lor, iar noi trebuie să fim pregătiți pentru aceste noi cerințe. Clienții noștri cer reducerea cantității de ambalaje”.

Future Factory 2021 a înregistrat o audiență online de peste 700 de participanți și un public fizic în Teatrul din Milano de 120 de spectatori, reușind încă o dată să aducă laolaltă importanți reprezentanți ai industriei italiane și internaționale de printing și packaging, în cadrul unei repetiții generale pentru Print4All 2022.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide