Impactul tehnologiei digitale asupra imprimării etichetelor

Au trecut câteva decenii de când termenul „digital” a intrat pentru prima dată în vocabularul industriei de labeling. Cei care au adoptat această tehnologie încă de când piața era considerată a fi una emergentă au putut să își formeze o bază de clienți maturi, implementând soluții testate și îmbunătățite de-a lungul timpului.

Sursa: drupa Essentials of Print

Odată cu evoluția tehnologiei – viteze mai mari, calitate mai bună etc. – piața a acceptat oportunitățile oferite de imprimarea digitală. Acest lucru s-a produs în tipografiile din întreaga lume prin intermediul echipamentelor digitale. Furnizorii de servicii de imprimare caută să răspundă atât cerințelor consumatorilor din secolul XXI prin introducerea tirajelor mici și a trendului de personalizare aflat în continuă dezvoltare, cât și celor ale proprietarilor de branduri pentru noi modele de afaceri capabile să garanteze livrarea la timp și reducerea volumului de deșeuri. Astfel îi vedem pe mulți furnizori de servicii de imprimare a etichetelor adoptând și tehnologia digitală, operând în prezent mai multe linii de producție.

Deseori utilitatea finală a produsului printat determină alegerea tehnologiei. Aici intervine și provocarea ridicată de substraturi, care poate fi observată cel mai bine în cazul etichetelor pentru vinuri și băuturi spirtoase, etichetelor care trebuie să prezinte rezistență la diferiți factori de mediu, etichetelor pentru bere și produse de înfrumusețare sau a celor alimentare, care trebuie să fie plăcute din punct de vedere estetic, respectând în același timp reglementări stricte privind siguranța consumatorilor.

David Pittman, editorul publicației Digital Labels & Packaging
David Pittman, editorul publicației Digital Labels & Packaging

 

Există exemple încă de la începuturile introducerii echipamentelor digitale în producție, alături de mașinile flexo și offset, care nu au demonstrat cea mai eficientă rată de recuperare a investiției, capacitățile printului digital fiind subminate de încercările de a face tehnologia să funcționeze în cadrul fluxurilor de lucru deja existente. Astăzi este cunoscut extrem de bine faptul că, pentru a profita la maximum de o investiție în digital, ecosistemul din jurul imprimantei este la fel de important ca mașina în sine. Acesta vă ajută să procesați o comandă în cel mai eficient și simplificat mod posibil. Punctul de plecare îl reprezintă invariabil soluțiile software corespunzătoare, concepute pentru a face față numărului mare de comenzi și tirajelor diferite.

Modelul de afacere web-to-print apare acum într-un ritm tot mai alert și este foarte probabil ca un volum tot mai mare de comenzi pentru etichete destinate imprimantelor digitale să vină prin mijloace online. Acest lucru creează un scenariu complet diferit pentru producătorii de etichete care sunt mai familiarizați cu fluxurile de lucru tradiționale ce presupun primirea comenzilor direct la punctele de lucru și procesarea lor cu ajutorul departamentul pre-press. Pierderea foarte probabilă a relevanței procesului pre-press va duce la necesitatea ca firmele să găsească noi roluri pentru personal. Acesta poate fi un avantaj pentru mulți deoarece creează noi oportunități de creștere și valorifică resursele subutilizate ale fiecărui angajat. Poate părea înfricoșător pentru unii, însă este o consecință inevitabilă a transformării digitale care nu trebuie să provoace teamă, ci trebuie să fie acceptată ca parte a strategiilor pentru viitor.

În mod similar a existat o perioadă în care au apărut îngrijorări cu privire la modul în care transformarea digitală urma să afecteze procesele clasice de imprimare. Propulsată în parte de activitățile de marketing, furoarea provocată de prezența tiparului digital a atins un ton atât de febril încât a existat un moment scurt în care industria digitală de print trebuia să declare oficial: „Nu suntem aici pentru a elimina flexografia”. În ultimii ani, industria flexo „și-a luat revanșa” și a trecut prin propriile schimbări, incluzând creșterea eficienței echipamentelor prin automatizare și o mai bună standardizare a procesului, totul în efortul de a evidenția punctele forte ale tehnologiei flexo.

Drept urmare, realitatea din fabricile de astăzi este că digitalul și analogicul sunt procese de imprimare complementare. Acest lucru este posibil prin tot mai numeroasele opțiuni „hibride” disponibile – hibrid „complet”, hibrid „adevărat”, hibrid „integrat” etc. – care combină cele mai bune caracteristici tehnice ale ambelor procese, maximizează eficiența generală a echipamentelor și accelerează rata de recuperare a investiției. Pentru mulți producători de etichete această posibilitate a deschis acum noi oportunități de afaceri și noi piețe pe care poate nu le-ar fi putut deservi anterior. O astfel de oportunitate a fost și imprimarea digitală a ambalajelor flexibile.

Acestea fiind spuse, este foarte probabil să vedem în viitor tot mai mulți convertori de etichete mutându-se pe segmentul ambalajelor flexibile pe măsură ce apar noi oportunități. Adăugarea de valoare unui produs este o altă oportunitate pe care o au la dispoziție producătorii de etichete ce adoptă mijloace digitale de imprimare. Pentru a oferi cea mai mare vizibilitate la raft au fost introduse și tehnicile de înnobilare care pot aplica folii, lacuri și alte efecte vizuale și elemente haptice pentru a influența dorința consumatorilor de a atinge și a simți produsul de la raft.

Astfel, industria producătoare de etichete este gata să îmbrățișeze următoarea etapă a transformării digitale, combinând cunoștințele clasice cu o capacitate extraordinară de adaptare și schimbare. În loc să fie îngrijorată, industria de labeling ar trebui să îmbrățișeze toate oportunitățile pe care printul digital le va oferi.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide