Progresele tehnologice și durabile propulsează imprimarea digitală

Serigrafia și imprimarea digitală reprezintă două extreme tehnologice, prima fiind un proces relativ simplu, deși versatil, care este matur, în timp ce a doua se află în plină expansiune și este subiectul unor dezvoltări și inovații tehnologice extinse, concepute pentru a-i lărgi aria de aplicare. Un nou raport de piață intitulat „Viitorul serigrafiei vs. imprimarea digitală până în 2030”, identifică factorii care determină înlocuirea serigrafiei cu tehnologii digitale

Imprimarea digitală se dezvoltă rapid, fiind determinată de înlocuirea proceselor analogice, precum și de valorificarea noilor oportunități oferite de tehnologiile de imprimare digitală. Potrivit unui raport de piață recent, piața globală de imprimare a crescut ca valoare de la 904 miliarde de dolari în 2020 până la 1 trilion de dolari în 2025, volumul asociat crescând de la 1,9 trilioane de metri pătrați până la două trilioane de metri pătrați. Aceasta înseamnă o creștere medie anuală de 2,8% ca valoare și 1,0% ca volum pe parcursul acestor cinci ani.

Peisajul tiparului serigrafic s-a schimbat semnificativ, iar în industriile cu volume mari – cum ar fi materialele pentru punctele de vânzare, semnalistica, ambalajele și ceramica – această tehnologie se confruntă cu o concurență puternică din partea tiparului digital, ajungând să se restrângă doar la anumite nişe în domenii pe care anterior le domina. Serigrafia este în creștere în sectoarele de print industrial și funcțional, unde versatilitatea sa și capacitatea de a depune cu precizie volume controlate de fluide complexe o fac metoda preferată de imprimare pentru multe aplicații din acest domeniu.

Utilizarea serigrafiei a fost puternic afectată de creșterea imprimării digitale în sectoarele de display-uri și produse de semnalistică pentru POS-uri, precum și de concurenţa tot mai mare din partea flexografiei și a altor procese analogice în categorii de print cum ar fi etichetele și ambalajele. În timp ce serigrafia în sectorul grafic și de imprimare pentru ambalaje/etichete a scăzut cu o rată anuală compusă (CAGR) de 1,9% în valoare între 2020 și 2025, imprimarea digitală în acest sector a crescut cu 6,2% CAGR atât în valoare, cât și în volum.

Factori cheie și tendințe
Efectul evenimentelor geopolitice globale din ultimii ani a dus la unele modele neobișnuite ale cererii, multe segmente de utilizare finală înregistrând o scădere în 2020, urmată de o redresare în următorii doi ani. O parte din această aparentă redresare a fost determinată de lipsa de materii prime în lanțul de aprovizionare și de creșterile repetate ale prețurilor.

Numeroase afaceri din lanțul de aprovizionare cu produse tipărite au renunțat la metoda clasică „just-in-time” (adică să comande exact când au nevoie), adoptând o abordare mai precaută de tip „just-in-case” (adică mai bine să aibă în plus, decât să rămână fără). Astfel, au început să își asigure din timp stocuri din unele materii prime esențiale, chiar înainte ca cererea să apară sau înainte de scumpirile anunțate.

Dincolo de situația geopolitică, există mai mulți factori-cheie ce vor influența evoluția industriei de print și vor determina cererea de produse tipărite serigrafic sau digital. De pildă, eco-eficienţa are un impact major, fiind impulsionată atât de creșterea gradului de conștientizare din partea consumatorilor și brandurilor, cât și de inițiativele guvernamentale — în special în Uniunea Europeană.

De asemenea, interesul crescut pentru eco-eficiență stimulează folosirea pe scară largă a materialelor reciclate în numeroase produse tipărite, inclusiv în textile, produse din plastic și diferite tipuri de ambalaje.

Dezvoltări tehnologice
Există foarte puțini producători de echipamente serigrafice de calitate superioară, iar mare parte din activitatea de dezvoltare se concentrează pe cerneluri, nu pe procesul în sine. Totuși, există progrese treptate menite să automatizeze procesele, să reducă consumul de energie și să îmbunătățească sustenabilitatea, precum și inovații în expunerea digitală a ecranelor care urmăresc creșterea productivității, reducerea costurilor și diminuarea dependenței de forța de muncă calificată.

Imprimarea digitală a fost cea mai dinamică tehnologie de imprimare pe tot parcursul perioadei analizate, iar o mare parte din această creștere provine din tehnologia inkjet, care a câștigat constant teren în fața electrofotografiei și este de așteptat să continue această tendință în următorii cinci ani, până în 2030. Inkjet-ul este o tehnologie mai scalabilă decât electrofotografia, permițând viteze de producție mai mari, lățimi mai mari de imprimare, iar în multe cazuri chiar fiind mai rentabilă.

În linii mari, evoluțiile în tehnologiile digitale urmăresc reducerea costului total de operare, creșterea automatizării și a conectivității, îmbunătățirea productivității și mărirea capacității de producție. Progresele în aceste direcții sunt esențiale pentru ca imprimarea digitală să devină viabilă și în producțiile de tiraj mediu și mare, permițându-i să concureze tot mai eficient cu imprimarea analogică.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Vizualizari:

Companii promovate

Articole Asemanatoare

Anunturi recente

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide